Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk Moederbord bij Ryzen 3 3200g?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 19:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Webbrowsen, Office dingen. Niet al te zware workload

Wat mag het systeem gaan kosten?
300 - 400 Euro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik heb samengesteld:
https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/2296522

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik kan niet precies achterhalen of de ASRock A320M nou out-of-the-box compatibel is met de Ryzen 3 3200G. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Uiteraard extra advies is altijd welkom :)

Beste antwoord (via Cas8 op 04-05-2020 16:12)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Cas8 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:57:

Ik kan niet precies achterhalen of de ASRock A320M nou out-of-the-box compatibel is met de Ryzen 3 3200G. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Dat antwoord ligt in het midden. Kan ja, kan nee zijn ;). Zolang je hem krijgt met P2.30 of hoger is er niets aan de hand. Even navragen bij de winkel waar je hem besteld dus (en zo niet, laten updaten).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Dat antwoord ligt in het midden. Kan ja, kan nee zijn ;). Zolang je hem krijgt met P2.30 of hoger is er niets aan de hand. Even navragen bij de winkel waar je hem besteld dus (en zo niet, laten updaten).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Asrock b450m pro4

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Mooi die one-liners, maar heb je ook nog een onderbouwing om 30 euro meer uit te gaan geven terwijl het bordje uit TS lijstje ook al voldoet, mits met up to date BIOS?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

br00ky schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Mooi die one-liners, maar heb je ook nog een onderbouwing om 30 euro meer uit te gaan geven terwijl het bordje uit TS lijstje ook al voldoet, mits met up to date BIOS?
Kant en klaar en beter voorzien. Anders MSI A320 Max

Verkoper kan je meer vertellen of je A320 Asrock bordje al geschikt is. Staat een sticker op de doos

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 04-05-2020 16:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik kan niet precies achterhalen of de ASRock A320M nou out-of-the-box compatibel is met de Ryzen 3 3200G.
Dat ligt eraan welke bios versie er op het geleverde bord staat, helaas is dat altijd een beetje gokwerk of je moet een bios update service van een shop afnemen:

https://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-HDV%20R4.0/index.asp#CPU

• Cas8
br00ky schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:59:
[...]

Nielson schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:05:
[...]
Dat ligt eraan welke bios versie er op het geleverde bord staat, helaas is dat altijd een beetje gokwerk of je moet een bios update service van een shop afnemen:

https://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-HDV%20R4.0/index.asp#CPU
Bedankt voor het snelle reageren! Ik heb even een mailtje gestuurd richting Alternate om te vragen met welke bios-versie hij geleverd wordt :)
br00ky schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:01:
[...]

Precies mijn gedachte, 30 euro extra uitgeven leek me zonde als bovenstaand ook al compatibel is.

Al die bios versies, outdated product pagina's en oude forumberichten maken het er allemaal niet duidelijker op ;)

• Nielson
Cas8 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:11:
Bedankt voor het snelle reageren! Ik heb even een mailtje gestuurd richting Alternate om te vragen met welke bios-versie hij geleverd wordt :)
Shops weten dat zelf meestal ook niet, staat normaal gesproken niet op de buitenkant van de doos en is ook weer afhankelijk van wat zij binnen krijgen van hun leveranciers.

• Cas8
Nielson schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:19:
[...]
Shops weten dat zelf meestal ook niet, staat normaal gesproken niet op de buitenkant van de doos en is ook weer afhankelijk van wat zij binnen krijgen van hun leveranciers.
Hmm, hoe moet ik dan ooit achterhalen met welke bios versie hij geleverd wordt zonder hem eerst te moeten bestellen en zelf uit te proberen :?

• Nielson
Cas8 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:21:
Hmm, hoe moet ik dan ooit achterhalen met welke bios versie hij geleverd wordt zonder hem eerst te moeten bestellen en zelf uit te proberen :?
Ja, dat is altijd een beetje een dilemma. Je kunt erop gokken dat je recente voorraad krijgt met een bios die je cpu ondersteunt, je kunt een bordje uitzoeken die vanaf de eerste bios geschikt is, je hebt bordjes die je kunt updaten zelfs zonder ondersteunde cpu en je kunt bij een aantal webshops een bios update meebestellen, bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/pr...eren-BIOS-firmware-update
https://azerty.nl/product...ios-naar-recentste-versie

Bij Alternate kon ik het zo niet vinden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Nielson de bios is van juli 2019, en er staat een sticker op de doos bij Asrock. Maar om zeker te zijn eerder genoemde @Cas8 alle max versies zijn geschikt vanaf leverdatum.
B450M pro4 zijn intussen ook al voorzien

• Cas8
@Nielson @Hackus Ik wacht even het antwoord af van de webshop denk ik en anders bestel ik toch maar een moederbord met de B450 chipset.

• Nielson
Cas8 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:44:
..een moederbord met de B450 chipset.
Maar dan niet zomaar een B450 moederbord want daarmee kun je dus hetzelfde probleem hebben, A320 en B450 zijn ongeveer gelijk geïntroduceerd. Daarom heeft bijvoorbeeld MSI van bestaande A320, B450 en X470 modellen die nieuwere MAX variant met 3000 serie ondersteuning uitgebracht die @Hackus aanhaalt.
Pagina: 1