Ricoh MP C307 problemen met bestandsgrootte scan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_V
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Goedemiddag,

Geen idee of dit de juiste plaats is voor mijn vraag maar aangezien het een professioneel product is, post ik het hier.

Ik heb een Ricoh MP C307 en een probleem met het instellen van de machine.
Via de webbrowser kan je een aantal instellingen rechtstreeks op de machine doen maar ik loop daarbij tegen 2 problemen aan.

1. Standaard heb ik via het portal ingesteld dat er in pdf gescand moet worden maar de machine blijft als standaard instelling Tiff aanhouden. De instelling via het portal wordt blijkbaar niet doorgevoerd. Als ik terugkijk in de portal staat het daar wel correct ingesteld.

2. Zodra ik een scan hem van meer dan 2mb, en dat is redelijk snel bij grotere documenten, geeft de scanner een foutmelding en wordt de scan niet verstuurd. Hoe kan ik die limiet verhogen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draadloos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 14:58
Heb je de leverancier al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 13:42
Thijs_V schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:51:
Goedemiddag,

Geen idee of dit de juiste plaats is voor mijn vraag maar aangezien het een professioneel product is, post ik het hier.

Ik heb een Ricoh MP C307 en een probleem met het instellen van de machine.
Via de webbrowser kan je een aantal instellingen rechtstreeks op de machine doen maar ik loop daarbij tegen 2 problemen aan.

2. Zodra ik een scan hem van meer dan 2mb, en dat is redelijk snel bij grotere documenten, geeft de scanner een foutmelding en wordt de scan niet verstuurd. Hoe kan ik die limiet verhogen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Kan punt 2 geen limiet zijn van je mailserver ?
Wat voor error krijg je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Is niet helemaal dezelfde printer, maar ook hier zie ik een "standaard" limiet van 2048kb die je wel kan aanpassen. In die hoek eens kijken denk ik...

http://support.ricoh.com/...view/scanner/unv/0195.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_V
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Bedankt voor jullie reactie.
Mijn leverancier had ik al benaderd maar gevalletje van machine en service contract verkocht maar dit valt niet onder de standaard service verlening. Schandalig. Ook Ricoh geeft dan niet thuis.

Maar om even terug te komen op de problemen.
De mailserver heeft deze limiet niet. Dat wist ik namelijk al.
Na lang zoeken en proberen is het mij wel gelukt om rechtstreeks op de machine instellingen te wijzigen ipv via het portal. Dan worden vreemd genoeg de instellingen wel opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Thijs_V schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:47:
Bedankt voor jullie reactie.
Mijn leverancier had ik al benaderd maar gevalletje van machine en service contract verkocht maar dit valt niet onder de standaard service verlening. Schandalig. Ook Ricoh geeft dan niet thuis.

Maar om even terug te komen op de problemen.
De mailserver heeft deze limiet niet. Dat wist ik namelijk al.
Na lang zoeken en proberen is het mij wel gelukt om rechtstreeks op de machine instellingen te wijzigen ipv via het portal. Dan worden vreemd genoeg de instellingen wel opgeslagen.
Maar was het effectief deze setting op Ricoh of iets anders ?

Max. E-mail Size
Select whether or not to limit the size of an e-mail to which an image is attached.
The default setting is On, 2048KB.
When [On] is selected, enter the size limit (128-102400 KB) with the number keys.
When the SMTP limits the size, match that setting.
Pagina: 1