Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem multifunctioneel zijn en een aantal jaren mee kunnen gaan. Met een nieuwe systeem wil ik graag:
€1200 Max. Een lager bedrag voor dezelfde performance is altijd top! Ik ga in ieder geval proberen om zo veel mogelijk 2e hands te kopen. Ik hoop dat ik alle valkuilen kan omzeilen daarin.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik de Sony WH-1000XM2 liggen, maar dit is niet echt bedoeld voor gaming.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC is altijd gewaardeerd.
Ik twijfel of ik genoegen kan nemen met alleen 16GB aan RAM voor als ik gamen en streamen, of editen en wil multitasken. Ik gok toch op een 32GB aan RAM.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb inmiddels veel BBG's gelezen en flink aantal reviews her en der bekeken. Ik hoop in ieder geval meer kennis vanuit jullie in te winnen betreft 'de build'. Wat vinden jullie van het moederboard? Kan ik ook voor een ander alternatief gaan? Ik dacht dat de Tomahawk MAX future proof zou zijn voor als ik nog upgrades wil toepassen (bijv. naar een Ryzen 7 of 9 series; een upgrade in videokaart). Is dit genoeg voor 1440p gaming experience, of Full HD? Hoe zit ik qua voeding? Alle tips en suggesties zijn zeker welkom!
Mijn nieuwe systeem multifunctioneel zijn en een aantal jaren mee kunnen gaan. Met een nieuwe systeem wil ik graag:
- High-end gamen (denk aan FPS als Call of Duty: Modern Warfare - Warzone, PUBG, Rainbow Six Siege, Battlefield).
- Streamen (evt. een capture card plaatsen voor een toekomstige console)
- Editen (Adobe Pr, Ai en Ps)
- Data analyseren (denk aan Tableau, PowerBI) voor mijn MSc studie en toekomstige baantje
€1200 Max. Een lager bedrag voor dezelfde performance is altijd top! Ik ga in ieder geval proberen om zo veel mogelijk 2e hands te kopen. Ik hoop dat ik alle valkuilen kan omzeilen daarin.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik de Sony WH-1000XM2 liggen, maar dit is niet echt bedoeld voor gaming.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Koptelefoons | Sony WH-1000XM2 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC | € 308,72 | € 308,72 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 65,89 | € 65,89 |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart | € 199,25 | € 199,25 |
| 1 | Toetsenborden | Cooler Master CK350 (Outemu Red) Qwerty US | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Muizen | HyperX Pulsefire FPS Pro | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 78,30 | € 78,30 |
| 1 | Gaming headsets | HyperX Cloud II Gun metal | € 87,70 | € 87,70 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 49,04 | € 49,04 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 114,90 | € 114,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.291,79 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC is altijd gewaardeerd.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb inmiddels veel BBG's gelezen en flink aantal reviews her en der bekeken. Ik hoop in ieder geval meer kennis vanuit jullie in te winnen betreft 'de build'. Wat vinden jullie van het moederboard? Kan ik ook voor een ander alternatief gaan? Ik dacht dat de Tomahawk MAX future proof zou zijn voor als ik nog upgrades wil toepassen (bijv. naar een Ryzen 7 of 9 series; een upgrade in videokaart). Is dit genoeg voor 1440p gaming experience, of Full HD? Hoe zit ik qua voeding? Alle tips en suggesties zijn zeker welkom!
[ Voor 0% gewijzigd door xRaticcc op 04-05-2020 17:01 . Reden: Taalfoutje ]
/f/image/WNpeFzYF0uMDxzemHdOK2TIe.png?f=fotoalbum_large)