Vertraging in geluid S/PDIF via PS4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Naar wat ik vermoed een veel voorkomend probleem met de ps4!??

Video content wat ik afspeel op mijn ps4 loopt niet synchroon. het geluid is steeds iets vertraagd.

Het betreft een wat oudere Home cinema set van LG, de HT762TZ.
Aangesloten met HDMI naar mijn TV, en optische kabel van PS4 naar de home cinema set.

Home cinema set heeft in het instellingen menu de optie HD AV Sync, maar naar welke waarde ik dit ook verander (0-300ms), ik merk geen verschil. de vertraging blijft.

Heeft iemand hier een oplossing voor toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook het geluid via je tv laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:22:
Dat is wel erg kort door de bocht. S/PDIF Out van de TV kan wel eens wat beperkingen hebben ten opzichte van de bron rechtstreeks op de receiver/home cinema.

Dit is ook geen normale case. Veelal is de audio te vroeg ten opzichte van het beeld. Vandaar de audio delay optie. Audio die te laat is ben ik nog niet vaak tegen gekomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan verwacht ik dat er ergens nog een instelling in de PS4-software aan te passen is eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:25:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. S/PDIF Out van de TV kan wel eens wat beperkingen hebben ten opzichte van de bron rechtstreeks op de receiver/home cinema.
Zoals? Hij werkt al met spdif uit z'n PlayStation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:26:
[...]
Zoals? Hij werkt al met spdif uit z'n PlayStation...
Niet elke TV zet DTS 5.1 door via de TV, een track die de PS4 wel aan kan. Dolby Digital 5.1 wil veelal wel lukken om via de S/PDIF Out te krijgen maar soms zelfs dat ook niet en zit je aan maximaal Dolby 2.0. Als de TV beide tracks in 5.1 ondersteunt dan is doorlussen geen issue inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 04-05-2020 17:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:22:
Stomme vraag misschien hoor.. maar ehhh.. hoe?! 🙈

Ok... mijn tv is net nieuw. Samsung smart tv. Las Toevallig ook net ergens dat deze geen DTS en divx codec ondersteunt. deze ondersteunt dan wel weer HDMI ARC, maar m’n home cinema set weer niet. Mocht ik het daar al mee op kunnen lossen. Tot op heden tv geluid alleen maar als 2.1 uit kunnen sturen. Rear speakers deden het dus niet.

Maar houdt dit dan in dat als ik Netflix via m’n smart tv kijk, Ik dit nooit en te nimmer dit in 5.1 kan beluisteren omdat de tv het signaal niet uit kan sturen? Wil tzt een nieuwe audio set met evt dolby atmos aanschaffen, maar dat is dan voorkomen zinloos als het toch niet werkt. Of zie ik het nu verkeerd.

Instellingen op de ps4 gecheckt.... tv instellingen voor geluid nagekeken, daarmee kwam ik er ook niet uit.
Heb hier berg aan kabels en switches liggen... spdif switch (zit er nu ook tussen) HDMI switch... etc...
al die termen vind ik zo zo verwarrend dat ik er gewoon niet meer uit kom. Heel frustrerend soms. 😅😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Heb eerder alles los gehaald en alleen m’n home cinemasetje met alleen HDMI op de tv aangesloten om te achterhalen waar nou het probleem zit. 5.1 dvd erin gedrukt , en het werkt als een trein. Perfect. Maar blijkbaar alleen als ik content afspeel vanaf mijn home cinemaset zelf. Zodra en dus extra apparatuur eraan koppel middels de spdif switch zoals dus in dit geval de ps4, dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

gwbuiter74 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Maar houdt dit dan in dat als ik Netflix via m’n smart tv kijk, Ik dit nooit en te nimmer dit in 5.1 kan beluisteren omdat de tv het signaal niet uit kan sturen? Wil tzt een nieuwe audio set met evt dolby atmos aanschaffen, maar dat is dan voorkomen zinloos als het toch niet werkt. Of zie ik het nu verkeerd.

I
Klopt, veel/de meeste TV's sturen maar 2.0 max. uit via toslink. Idealiter neem je een HDMI versterker. Daarop alles inpluggen, 1x naar de TV voor de output en je hebt nergens meer omkijken naar qua geluid en beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Exorcist schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Klopt, veel/de meeste TV's sturen maar 2.0 max. uit via toslink. Idealiter neem je een HDMI versterker. Daarop alles inpluggen, 1x naar de TV voor de output en je hebt nergens meer omkijken naar qua geluid en beeld.
Waarom moet daar dan een HDMI versterker tussen? dat snap ik niet. want hoe stuur ik dat dan door naar mijn home cinema set?

Heb hier wel een HDMI 4 poort switch liggen.

De opties voor geluid vanuit mijn tv heb ik alleen de keus uit tv speaker of optisch.

[ Voor 7% gewijzigd door gwbuiter74 op 05-05-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qimo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 16:49
Ik had hetzelfde probleem nadat ik mijn PS4 opnieuw geïnitialiseerd had. De settings van de PS4 worden automatisch op 7.1 gezet, terwijl ik een 5.1 set had aangesloten.
Mijn HDMI loopt, net als bij jou, van PS4 naar de versterker en dan naar de tv. Toen ik de instelling van mijn PS4 aanpastte naar 5.1 en DTS werkte alles weer naar behoren. Geen delay meer.
Pagina: 1