Waarmee huis ontwerpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:36
Stel ik heb een lap grond gekocht om een huis op te bouwen. De afmetingen van buitenmuren e.d. staan vast. Nu wil ik de binnenmuren en de inrichting zelf maken/bouwen. Met welk software programma zou ik dit kunnen doen?
Het moet een redelijk nauwkeurige ontwerpmodule zijn, dus op de cm precies...

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat dacht je van Autocad?

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12654

Op de cm nauwkeurig? De meesten gebruiken AutoCAD en 3DstudioMAX.

Maar dit zijn wel professionele pakketten met een behoorlijk prijskaartje. Er zijn wel minder professionele pakketten maar op de cm nauwkeurig denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op maandag 06 augustus 2001 13:20 schreef Vilenin het volgende:
Wat dacht je van Autocad?
PowerPoint >:)

Wel het goeie knopje aanklikken meneertje met de helm :)

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27376

Nauwkeurigheid speelt in de meeste grafische programma's niet zo'n rol, het kan zo nauwkeruig als je wil, kwestie van flink inzomen...

Maar ik zou autocad pakken ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/[forum=13]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pen en papier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12304

Lego :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:58
idd, aan nauwkeurigheid zit weinig beperking, maar als je denk ik ontwerp even een huisje (en ook al is dat alleen maar de binnenkant) dan zit je mooi verkeerd!

Programma's als Autocad of Microstation zijn veel te complex voor als je het maar een keer wilt gebruiken. Ik heb in de bibliotheek wel eens Cd-roms gezien waarmee je eenvoudig een 3d ontwerp kunt maken van een huis en tevens platnjes, gordijnen, banken, enz. kunt invoegen, kijk bijvoorbeeld eens bij de Bruna ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soef
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

jah, pen en papier zal ik ook zeggen, terwijl het spelletje, "De Sims" als eerst een binnenhuisarchitect programma moest worden.lol :P

davilex zal wel iets hebben...

Some things can not happen until they happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29926

Op maandag 06 augustus 2001 15:09 schreef Webby het volgende:
LOL :) , ik zou inderdaad voor Autocad gaan..maar het gaat wel wat kosten en het is volgens mij vrij ingewikkeld als je er niks van afweet (zoals ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 08:36
Zijn er geen plug-ins of progjes speciaal voor dit soort doeleinden?
't is niet voor mezelf, maar ik geloof dat t de bedoeling was dat een ontwerp opgestuurd gaat worden naar een bedrijf en die bouwt t dan. belangrijkste lijken me dus de muren / inbouwkasten / badkamer etc. en niet zozeer de inrichting ervan.

P.S volgens eigen zeggen heeft hij al meerdere Davilex/Bruna progjes geprobeerd - van die dingen van een paar tientjes - en die leidden alleen maar tot ergernis...

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Sommige mensen hier schijnen echt alles met notepad te maken. >:) Maareh, volgens mij kun je in 3DMax Viz ofzo ver komen, Viz is speciaal voor dergelijke toepassingen. Meer info denk ik op de site van discreet, www.discreet.com

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 17:04

badFISH

Design & Decision Support

Ik zou dan voor autoCAD LT gaan. Aan AutoCAD heb je alleen wat als je het ook nog in het geheel 3D wilt tekenen. Voor 2D tekeningen kan je beter autoCAD LT gebruiken, dat is een stuk goedkoper. 3D studio VIZ of MAX zou ik niet gebruiken, zijn meer 3D georienteerd, en zijn vrij ingewikkeld.
En als je geld genoeg hebt kun je natuurlijk altijd ook nog ARKEY met ASD nemen, heb je meteen een leuke (componenten) bibliotheek erbij :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18050

AutoCAD heb je niet zo onder de knie hoor.. Daar gaat heel wat oefenig inzitten voor er wat zinnigs uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28659

Op maandag 06 augustus 2001 15:09 schreef Webby het volgende:
Of the Sims, hoewel dat wel weer een comercieel pakket is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Op maandag 06 augustus 2001 20:43 schreef Tizzwat het volgende:
AutoCAD heb je niet zo onder de knie hoor.. Daar gaat heel wat oefenig inzitten voor er wat zinnigs uitkomt.
overdrijven is ook een vak :) zo moeilijk is autocad nou ook weer niet :)

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
Op maandag 06 augustus 2001 21:25 schreef RRX het volgende:

[..]

nee, maar wel om een fatsoenlijk bouwkundig verantwoorde tekening te maken, dus denk maar niet ik zet ff een muurtje hier raampje daar.

Er is wel een heel handig Davilex proggie die volgens mij ook plattegrondjes maakt, ik zou daar eerst eens naar kijken!

Mocht je bouwkundig er toch wat dieper op in willen gaan dan kan ik je revit wel aanraden, zitten ook hele geode tuts bij en 3d wordt automatisch gemaakt aan de hadn van de plattegrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18050

Op maandag 06 augustus 2001 21:25 schreef RRX het volgende:

[..]

Zie hierboven..
Komt wel een beetje bouwkundige kennis bijkijken he..

Ok, C++ leren is moeilijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Op maandag 06 augustus 2001 21:38 schreef arie_kan het volgende:

[..]

nee, maar wel om een fatsoenlijk bouwkundig verantwoorde tekening te maken, dus denk maar niet ik zet ff een muurtje hier raampje daar.

Er is wel een heel handig Davilex proggie die volgens mij ook plattegrondjes maakt, ik zou daar eerst eens naar kijken!

Mocht je bouwkundig er toch wat dieper op in willen gaan dan kan ik je revit wel aanraden, zitten ook hele geode tuts bij en 3d wordt automatisch gemaakt aan de hadn van de plattegrond!
Dus autocad is niet echt moeilijk, de tekening zelf wel :) dat bedoelde ik ook, je moet wel alle aanduidingen enzo weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRight
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Inderdaad, bouwkundige tekeningen maak je met een precisietool als autocad, niet in 3D studio max.

Voor gelikte 3D visualisaties kun je de mesh dan later altijd nog exporteren naar bijvoorbeeld 3D max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28192

autocad, moet er wel bijzeggen dat het een vrij pittig progje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik zou in autocad de maten enzo goed uitzetten, en dan met 3d Studio VIZ alles netjes gaan afwerken. Maar ja dat gaat je een hoop geld kosten, is P&P echt geen optie?

(P&P != Plug and Play) maar (P&P = Potlood en Papier) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Laatst online: 11-03 23:32
Er is een Nederlands software huis dat een programma maakt voor architectenbureau's.
ff geen idee hoe dat heet maar weet de prijs wel.

Een fijne fl 70.000,- + :D.

Daar kan zelfs autocad niet aan tippen. Zomaar een huis tekenen is eigenlijk onmogelijk als je het precies wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Op dinsdag 07 augustus 2001 00:30 schreef arnem_ het volgende:
Er is een Nederlands software huis dat een programma maakt voor architectenbureau's.
ff geen idee hoe dat heet maar weet de prijs wel.

Een fijne fl 70.000,- + :D.

Daar kan zelfs autocad niet aan tippen. Zomaar een huis tekenen is eigenlijk onmogelijk als je het precies wilt hebben.
bij mijn vader op de zaak (architektenbureau) gebruiken ze Nemetschek Allplan dat schijnt erg fijn te zijn, (kost alleen wel 18000 piek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16902

Af te raden is overduidelijk de "Davilex-achtige designdingen" (no offence)

Gewoon voor CAD gaan dus.. (QuickCAD bestaat geloof ik ook en is niet zo -heel- erg duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Niet alles doorgelezen maar ik zocht ook wel eens. ZOCHT

Als ik een programma zoek, dan is het eerste wat ik doe naar www.download.com gaan en zoeken op trefwoord:

home interieur (maar dan engels) etc
dan vind je gewoon gratis, makkelijke en simpele dingetjes. Om nou 3d max te gaan 'kopen' en effe leren hoe je een huis moet maken dan...

omg?

google of zo....

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
3dhuisarcitect ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
Op dinsdag 07 augustus 2001 08:43 schreef Batman2k het volgende:
3dhuisarcitect ofzo :)
ja, zoiets is denk ik wel aan te raden (serieus) je kunt meestal een nette plattegrond maken, die er bouwkundig nog 'redelijk' verantwoord uitziet en het programma maakt zelf een 3d model uit de plattegrond, simpeler kan het toch niet? En ik denk dat je hiermee je doel aardig bereikt met een pakket van misschien f 50,-piek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 14:24
Dat kan gratis op www.bizmachine.net
Op de welkomstpagina daar staat een linkje naar een tooltje waarmee je muren enzo in een ruimte kunt zetten. Ook duren en ramen.. Is wel lachuh

edit:
oh ja, da's wel online, dus je hebt zo'n vrml plugin nodig. maar die download ie standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Op maandag 06 augustus 2001 13:20 schreef einstein het volgende:
Op de cm nauwkeurig? De meesten gebruiken AutoCAD en 3DstudioMAX.

Maar dit zijn wel professionele pakketten met een behoorlijk prijskaartje. Er zijn wel minder professionele pakketten maar op de cm nauwkeurig denk ik niet.
je kan altijd downen, warez-sites genoeg >:)
Pagina: 1