RTX 2060 voor gegeven systeem logische "laatste" upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:19
Op dit moment heb ik een Dell XPS 730x H2C systeem draaien met onderstaande specs:

Processor: Intel Core i7 965 Extreme processor op 3,8GHz
Moederbord: Dell P270J o.b.v. Intel X58 chipset, PCI-e 2.0 x16, draait custom A11b BIOS.
RAM: 3x4GB Triple-Channel DDR3 1600MHz (Corsair CMZ12GX3M3A1600C9)
GPU: MSI GTX 750Ti
Voeding: 1000W voeding met 4x 6-pins GPU power connector, per 2 op een eigen 12V-rail voorzien.

Bij veel games moet ik ondertussen de graphic settings aardig, zo niet helemaal terugschroeven om een enigszins speelervaring over te houden op 1080P resolutie (FPS 40+). Dit terwijl bij veel van de games de CPU relatief beperkt belast wordt (25-40%, enkele uitzonderingen daargelaten, maar dan nog is volgens MSI Afterburner / Rivatuner Statistics de GPU nog altijd de bottleneck).

Aangezien ik van de wat meer hedendaagse games ook graag grafisch wat beter wil kunnen genieten, en ook in de toekomst nieuwere games ook wil kunnen blijven spelen (evt. medium/low, wat ik nu ook doe), overwoog ik zodoende een GPU upgrade, welke in balans met de rest van m'n systeem (voornamelijk CPU) het systeem "tot z'n uiterste" weet te drijven. Ik lees op diverse fora/video's dat bijv. een i7 920 op stock 2.6GHz i.c.m. een GTX1070, of op 4.0GHz i.c.m. een GTX 1080 (vergelijkbaar aan een RTX 2060) nog prima framerates haalt bij high/ultra settings.

De betreffende PC is aangesloten op een (op dit moment nog 1080P) TV, maar ik sluit een 4K TV in de "levensduur" van dit systeem niet uit. En kijkend naar de gedateerde processor, lijkt het me zelfs verstandiger om t.z.t. op 4K over te stappen, om i.c.m. de graphics settings een goede balans te kunnen vinden tussen beeldkwaliteit/CPU-GPU bottlenecks/FPS.

ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een bang-for-the-buck GPU die m'n systeem eigenlijk "tot het uiterste" kan benutten. Ik speel op dit moment vooral RPG/Racing/Sports games, géén shooters, dus hogere resolutie/detail heeft de voorkeur over 60+ FPS (ook om de gedateerde CPU te kunnen ontlasten).

Mocht het systeem na de upgrade ooit het niet meer trekken, dan zou er een volledig nieuw systeem (incl. nieuwe GPU t.z.t.) komen. Dus de GPU hoeft niet "future-proof" te zijn op een upgrade van de rest van het systeem.

Wat is je budget?
ongeveer €300-€350, aangezien de GPU ook niet "future-proof" hoeft te zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in het verleden zowel AMD/ATi (HD4870's) als Nvidia GPU's (GTX 660Ti, GTX 750Ti) gehad. "Vroeger" had ik het idee dat stroomverbruik en feature-set in het voordeel van Nvidia waren, maar ik heb het idee dat dit tegenwoordig verwaarloosbaar is. Er heerst een héél lichte voorkeur voor Nvidia, i.v.m. GeForce Now, en (met later gegeven toelichting) HW accelerated Raytracing-ondersteuning.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie inleiding

Waar ik zelf op uit ben gekomen?
De RTX 2060 lijkt me op dit moment een van de betere (zo niet de beste) bang-for-the-buck kaarten binnen het budget, welke ook op 4K nog uit de voeten zou moeten kunnen op 40FPS+ op Medium/High (evt. met DLSS), of op 1080P High/Ultra. Bovendien zou ik met deze kaart ook kunnen testen/spelen met Raytracing om een betere balans te vinden tussen CPU load en grafische kwaliteit. Ik begrijp ook dat de PCI-e 2.0 aansluiting nog altijd voldoende moet zijn voor een RTX 2060, en qua voeding lijkt de RTX 2060 ook nauwelijks meer te verbruiken dan m'n huidige GTX 750 Ti (ondanks dat de voeding op papier voldoende overhead heeft). AMD alternatieven in hetzelfde prijs-prestatie (hoofdzakelijk de RX5700) heb ik overwogen, maar zijn in mijn ogen minder interessant door het ontbreken van hardware-accelerated Raytracing

Ik ben benieuwd naar tips/adviezen/ervaringen die de keuze voor een RTX 2060 zouden kunnen ondersteunen of laten heroverwegen. Wachten op de next-gen AMD's (met RDNA2) of de opvolgende Nvidia's lijkt me prestatie-gewijs niet interessant, omdat ik verwacht met de RTX 2060 al het systeem tot z'n max. te kunnen benutten.

Bij voorbaat dank voor jullie tijd/hulp!

Beste antwoord (via Gydeon op 13-05-2020 07:55)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:13
Dat zijn nog geruchten.

Bottleneck heb je voornamelijk op lage resolutie. Bij 4k zakt de gpu onder de cpu qua fps.

YouTube: Will an i5 750 Bottleneck a GTX 1080? - 1080p, 1440p, 4K Benchmarks

En koop gewoon die kaart :) Je wilt hem graag hebben, je hebt het geld er voor over en hij past er gewoon in.

De wijzen komen uit het Oosten!

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Mooi systeem, voor krachtigere processoren zou ik kijken naar een 6 core xeon voor 1366, kost niet veel meer als je naar een krachtige videokaart wil gaan. Vergeet niet om je BIOS te upgraden.
Benchmarks voor mensen die denken dat prestaties zwaar zouden tegenvallen:
YouTube: Core i7 920 vs Core i7 9700K | GeForce RTX 2070 | Tested in 15 Games...
Laat dit platform niet liggen.

[ Voor 58% gewijzigd door Ludwig005 op 04-05-2020 18:10 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Welke games wil je graag spelen? Battlefield bijv zal je CPU enorm bottlenecken. Ook geldt dat multiplayer games vaak meer van je CPU vragen dan singleplayer games. Een 2060 met een i7 965 lijkt mij bijzonder veel overkill. Ik zou meer richting een 1060 of een rx 580 kijken: Dat is al een enorme upgrade tov een 750ti.

De tip voor een hexacore kan ook helpen: toch is de single thread kracht van die processoren beperkt. Het gaat echt per game verschillen of het de moeite waard is of niet.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01
Tja, je moet je afvragen of Raytracing meerwaarde biedt. Op 1080p moet je er wel iets mee kunnen, maar 4K kun je vergeten met een 2060.
Een Rx5700 kost evenveel maar presteert over het geheel genomen een stuk beter (volgens tomshardware bij release gemiddeld genomen 11%, bij de ene game wat meer dan de ander).
Vziw werkt geforce now overigens ook gewoon met een amd gpu aangezien het streaming is.. Dus daar hoef je überhaupt je pc niet voor te upgraden of rekening mee te houden

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Ik zou een tweedehands 470/480/570/580 halen.
Beetje zonde om in zo'n antiek systeem nog een videokaart van 300 euro te stoppen terwijl je toch tegen CPU bottlenecks aan zal lopen.
4K zou ik op dit systeem niet aan beginnen, en raytracing is ook een droom die je moet laten varen op deze machine.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 04-05-2020 16:43 ]

• NoepZor
Misschien andere optie: een Geforce 1060 6GB of een RX570/580 4/8GB van de V&A ?

https://www.anandtech.com...tx-1650-review-feat-zotac

Met een GeForce 1650 ben je 111% sneller, de super versie gaat daar nog overheen, evenals de genoemde kaarten. Dan ben je voor minder dan de helft klaar en draaien je games minstens dubbel de FPS.

• Gydeon
Ludwig005 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:51:
Mooi systeem, voor krachtigere processoren zou ik kijken naar een 6 core xeon voor 1366, kost niet veel meer als je naar een krachtige videokaart wil gaan.
Ik heb erover zitten denken, maar de beste deal die ik toendertijd kon vinden, was een tweedehands x5690 voor €70,-. En ik heb het idee dat daar in singlethreaded performance weinig winst mee te behalen valt, wat Ardjee ook noemt.
Vergeet niet om je BIOS te upgraden.
Systeem draait inderdaad op de custom A11b bios ivm het 1600MHz geheugen, zal de openingspost aanpassen.
Benchmarks voor mensen die denken dat prestaties zwaar zouden tegenvallen:
YouTube: Core i7 920 vs Core i7 9700K | GeForce RTX 2070 | Tested in 15 Games...
Laat dit platform niet liggen.
Precies dit dus. Dit gaat om een stock 920 op 2.9GHz, en zo zijn er ook andere filmpjes/reviews die "naar omstandigheden" prima resultaten omschrijven voor een i7 920/940/960.
Ik verwacht de CPU bottleneck met een 3.8GHz clocked 965x aanzienlijk terug te kunnen dringen door bepaalde CPU intensieve zaken te verlichten, en indien niet mogelijk, de grafische kwaliteit op te kunnen hogen zonder in te leveren op FPS.
Ardjee schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:58:
Welke games wil je graag spelen? Battlefield bijv zal je CPU enorm bottlenecken. Ook geldt dat multiplayer games vaak meer van je CPU vragen dan singleplayer games.
Nu veelal SP, en indien MP, geen MMO.
Een 2060 met een i7 965 lijkt mij bijzonder veel overkill. Ik zou meer richting een 1060 of een rx 580 kijken: Dat is al een enorme upgrade tov een 750ti.
Ik denk dat een een zwaardere GPU beter tot z'n recht kan komen voordat ik tegen een CPU bottleneck aan loop, bijv. een GTX 1660 (Ti), kijkend naar bijv de gegeven YouTube benchmark (zo zijn er meer voorbeelden die me "voorzichtig positief" stellen). Maar gezien het prijsverschil, betere performance op 4K en mogelijkheid tot Raytracing, leek een upscale naar de 2060 me een logische stap ipv bijv. een 1660 (Ti) .
ExiZTeNcE schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:32:
Tja, je moet je afvragen of Raytracing meerwaarde biedt. Op 1080p moet je er wel iets mee kunnen, maar 4K kun je vergeten met een 2060
1080p met raytracing en DLSS is dan misschien een logischere keuze. De RX5700 had ik ook op het oog, maar geen raytracing, vandaar dat mijn voorkeur eerder uitging naar de RTX 2060. Maar ik zal me verder verdiepen in de RX5700 en zichtbare impact van Raytracing, als de RX5700 inderdaad beter presteert. Dan is alleen nog de vraag of die extra prestaties überhaupt te behalen zijn.
Vziw werkt geforce now overigens ook gewoon met een amd gpu aangezien het streaming is.. Dus daar hoef je überhaupt je pc niet voor te upgraden of rekening mee te houden
My bad, doelde op GameStream naar bijv. een Nvidia Shield en Moonlight client op Android. Al denk ik dat ALS ik überhaupt gebruik zou maken van zoiets, de Steam Link app op een 4K Android TV meer voordehandliggend is, en dat werkt inderdaad ook gewoon met AMD. Dus niet echt de doorslaggevende factor, maar viel in dit geval gunstig uit.

En wat betreft de opvolgende comments: zoals hierboven geschetst, ik heb het idee dat er meer uit de i7 965x te halen is op 3.8GHz. Een RTX 2060 zal inderdaad (ook) overkill zijn, maar om nu (nieuw) voor €250 een GTX 1660, of voor €300 een GTX 1660Ti te kopen (die allebei in principe ook overkill zijn), dan leg ik liever iets bij en ga ik tegen de max van het budget zitten met een Rtx 2060 (of RX5700 mocht raytracing niet echt de moeite waard zijn), zodat ik op 4K beter uit de voeten kan.

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 16:17
Ik zou je keuze niet af laten hangen van raytracing, tenzij je een 2080 gaat halen en zelfs dan kun je je beter eerst afvragen welke games er zijn met raytracing die je wilt gaan spelen.
>Wil je voor raytracing gaan wacht dan tot de nieuwe gpu's van amd en nvidea uitkomen eind vh jaar. Mijn vermoeden is dat je dan 2080 raytracing zult kunnen krijgen voor een 2060 prijs.

Aangezien je niet geeft om fps zou je kunnen investeren in een 5700(xt) of een 2070 super maar eigenlijk geld hier hetzelfde als bovenstaande het is gewoon het geld eigenlijk niet waard op de (middel)lange termijn aangezien beide kaarten maar net goed genoeg zijn voor 4k.

Als je NU betere perf wilt op 1080 zou ik uitkijken naar een tijdelijke 2e hands optie en sparen totdat je klaar bent om eind vh jaar je tv en bij passende gpu te kopen.

Just my 2 cents tho

• Gydeon
Darksequence schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:38:
Ik zou je keuze niet af laten hangen van raytracing, tenzij je een 2080 gaat halen en zelfs dan kun je je beter eerst afvragen welke games er zijn met raytracing die je wilt gaan spelen.
Het aanbod van raytracing ondersteunende games zal met de tijd (neem ik aan tenminste) alleen maar toenemen. Het is niet dat ik persé raytracing wilde hebben bij de start van m'n zoektocht, maar zoals ik hierboven al noemde: in vergelijking met de prijs/prestaties van de GTX 1660 (Ti), lijkt de RTX 2060 me een relatief kleine extra qua prijs, terwijl daardoor raytracing en DLSS mogelijk worden, ook voor toekomstige games waar het misschien qua beleving een behoorlijke impact kan hebben.
>Wil je voor raytracing gaan wacht dan tot de nieuwe gpu's van amd en nvidea uitkomen eind vh jaar. Mijn vermoeden is dat je dan 2080 raytracing zult kunnen krijgen voor een 2060 prijs.
Hier heb ik ook aan zitten denken, maar de vraag is of in de huidige omstandigheden releases niet (wederom) uitgesteld gaan worden. En ik twijfel of de komst van RTX 3000 / AMD Big Navi daadwerkelijk de prijzen van de 2060 zó voordelig zullen beïnvloeden als ze de 1060/1660/1070/1080 nog enigzins interessant zouden willen houden.
Aangezien je niet geeft om fps zou je kunnen investeren in een 5700(xt) of een 2070 super maar eigenlijk geld hier hetzelfde als bovenstaande het is gewoon het geld eigenlijk niet waard op de (middel)lange termijn aangezien beide kaarten maar net goed genoeg zijn voor 4k.
Voor 4k ultra zijn deze kaarten inderdaad op het randje van 40+ FPS, maar met optimized settings zijn volgens diverse videos met de 2060 ook 60fps op 4k te halen (zonder raytracing, of op 1080p met DLSS en raytracing, maar ik begrijp dat DLSS i.t.t. AMD's Image Sharpening wat meer leunt op AI training, en dus beperkter inzetbaar is, wie weet verbetert dit ook in de loop der tijd).

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:22
Dit is heel erg afhankelijk van welke games je wil spelen, Ik kom van watergekoelde i7-860 af, die rond de kloksnelheden liep van jou cpu (en zelfde generatie enz). En daar merkte je bij veel games dat de cpu echt de limitatie was. Ik denk dat de rtx 2060 wel echt de grens is van wat nuttige is om te nemen voor jou setup, en zelfs dan moet je je afvragen wat de raytracing toevoegt, dat schijnt bij de 2060 nogal op de rand te zijn van bruikbaar, dus mogelijk is een gtx 1660ti dan de slimmere keuze.

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
Gydeon schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 01:23:
[...]

Het aanbod van raytracing ondersteunende games zal met de tijd (neem ik aan tenminste) alleen maar toenemen. Het is niet dat ik persé raytracing wilde hebben bij de start van m'n zoektocht, maar zoals ik hierboven al noemde: in vergelijking met de prijs/prestaties van de GTX 1660 (Ti), lijkt de RTX 2060 me een relatief kleine extra qua prijs, terwijl daardoor raytracing en DLSS mogelijk worden, ook voor toekomstige games waar het misschien qua beleving een behoorlijke impact kan hebben.
je bent je ervan bewust van de enorme performance loss je hebt als je raytracing aanzet op de 2060?
Hij heeft de compute er eigenlijk gewoon niet voor. Dit zal in aankomende games of drivers echt niet beter worden.

• NoepZor
De RTX 2060 is als een 18" set wielen op een fiat 500.Ja het past er onder, maar nee het gaat er niet beter van rijden en je kunt er alsnog geen Formule 1 mee rijden. Volgens mij zijn er 3 logische scenario's:

1. Dikke kaart kopen, later dit jaar de rest van het systeem ook aanpakken
2. Geheel nieuw systeem kopen
3. Minder dikke kaart kopen welke past bij het systeem.

Als ik jouw TS zo lees, dan stuur je zelf aan op optie 3. Ik zou dan persoonlijk niet voor de RTX 2060 gaan. Maar kijk eens naar de genoemde 1660 super. Die kost 250 euro en biedt 80% van de prestaties van een RTX 2060. Zelfs een 1650 super of RX580/590 is al een dikke upgrade tegenover je huidige kaart.

• Gydeon
sjaakwortel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 01:40:
Dit is heel erg afhankelijk van welke games je wil spelen, Ik kom van watergekoelde i7-860 af, die rond de kloksnelheden liep van jou cpu (en zelfde generatie enz). En daar merkte je bij veel games dat de cpu echt de limitatie was.
Ging het in deze gevallen dan om een spel dat op 1080p/Ultra nog ruim 60+ FPS scoorde (met VSYNC uit), of vielen daadwerkelijk framerates tegen? Want als ik in zo'n geval tegen een CPU cap aan zou lopen, zou ik er prima mee kunnen leven (ik speel normaliter ook met VSYNC aan, dus 60+ zal het systeem
al niet halen).
sjaakwortel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 01:40:
Ik denk dat de rtx 2060 wel echt de grens is van wat nuttige is om te nemen voor jou setup, en zelfs dan moet je je afvragen wat de raytracing toevoegt, dat schijnt bij de 2060 nogal op de rand te zijn van bruikbaar, dus mogelijk is een gtx 1660ti dan de slimmere keuze.
bluebear schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 04:11:
[...]
je bent je ervan bewust van de enorme performance loss je hebt als je raytracing aanzet op de 2060?
...
Dit zal in aankomende games of drivers echt niet beter worden.
Ik wil de optie tot raytracing/DLSS dan ook vooral open houden om (i.c.m. geoptimaliseerde graphic settings naar High/Medium) een goede balans te vinden tussen een mooie(re) beleving en speelbare framerate (die niet ál té hoog is om zo de CPU ook wat te ontzien indien nodig). Denk bijv. aan een racer die ik (nu regelmatig) op 40-60fps speel, en reflecties van water op het wegdek. Constant 60FPS met raytracing/DLSS is natuurlijk mooi meegenomen, maar ik ben me ervan bewust dat dit ongetwijfeld niet altijd haalbaar zal zijn. Optimalisaties reken ik inderdaad ook niet op, maar menig changelog van GPU drivers pronken met percentiele prestatiewinsten, dus helemaal uitsluiten doe ik het niet.
bluebear schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 04:11:
[...]
Hij heeft de compute er eigenlijk gewoon niet voor.
Ja, en nee :) . Ja, het is (zeer) oude hardware, maar er zijn diverse sites/reviews/video's die aangeven dat die oude hardware nog flink wat in z'n mars heeft. Toevallig kwam ik nog dit artikel tegen. Als ik zie welke resultaten er nog gehaald worden met een (stock) i7 920 en i7 980x op een 1080 Ti, dan stemt me dit wel positief. Bovendien zie je met het opschroeven van de grafische kwaliteit, de onderlinge verschillen t.o.v. recentere CPU's alleen maar afnemen (vermoedelijk een CPU cap a.g.v. hoge framerate bij té lage setings?), iets wat mij juist doet overwegen de RTX 2060 te nemen, omdat daarmee op de hoogste settings de load meer richting de GPU te sturen is, en minder afhankelijk (lijkt) van CPU.
NoepZor schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:09:
Als ik jouw TS zo lees, dan stuur je zelf aan op optie 3. Ik zou dan persoonlijk niet voor de RTX 2060 gaan. Maar kijk eens naar de genoemde 1660 super. Die kost 250 euro en biedt 80% van de prestaties van een RTX 2060. Zelfs een 1650 super of RX580/590 is al een dikke upgrade tegenover je huidige kaart.
De 1660 Super is inderdaad ook een mooie keuze, maar valt een beetje in hetzelfde schuitje als dat ik eerder noemde: Dan leg ik t.o.v. €250,- liever €100,- bij om met native 4K/1080p met DLSS, al dan niet i.c.m. raytracing te kunnen spelen/proberen. Dan heb ik gevoelsmatig echt álles eruit gehaald wat erin zit.

Laat me voorop stellen: Ondanks dat mijn veelal "tegen de draad in" reacties op ieders feedback, waardeer ik ieders feedback van harte! Ik ben al diverse sites/reviews/videos e.d. afgestruind om extra informatie over geopperde alternatieven te wegen. Tot dusver neig ik nog steeds naar de RTX 2060, maar met een nog beter gevoel wetende dat ik meer alternatieven, beter heb onderzocht.

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
Gydeon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:03:
Ja, en nee :) . Ja, het is (zeer) oude hardware, maar er zijn diverse sites/reviews/video's die aangeven dat die oude hardware nog flink wat in z'n mars heeft. Toevallig kwam ik nog dit artikel tegen. Als ik zie welke resultaten er nog gehaald worden met een (stock) i7 920 en i7 980x op een 1080 Ti, dan stemt me dit wel positief. Bovendien zie je met het opschroeven van de grafische kwaliteit, de onderlinge verschillen t.o.v. recentere CPU's alleen maar afnemen (vermoedelijk een CPU cap a.g.v. hoge framerate bij té lage setings?), iets wat mij juist doet overwegen de RTX 2060 te nemen, omdat daarmee op de hoogste settings de load meer richting de GPU te sturen is, en minder afhankelijk (lijkt) van CPU.
Ik bedoel de compute van de 2060 om raytracing met speelbare framerates te doen. 1080p is nog te doen, maar hoger dan dat is niet echt lekker. 1440p is te hoog gegrepen voor deze kaart, om maar van 4K niet te spreken.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 22:14

Acties:
  • Beste antwoord

• NoepZor
Dat zijn nog geruchten.

Bottleneck heb je voornamelijk op lage resolutie. Bij 4k zakt de gpu onder de cpu qua fps.

YouTube: Will an i5 750 Bottleneck a GTX 1080? - 1080p, 1440p, 4K Benchmarks

En koop gewoon die kaart :) Je wilt hem graag hebben, je hebt het geld er voor over en hij past er gewoon in.

• Gydeon
Het afwachten van de release van de RTX 3060 heb ik inderdaad ook over zitten denken. Niet omdat ik (destijds) wist dat die qua prestaties zoveel sneller zou kunnen zijn dan een RTX 2060, maar meer om wat die zou kunnen doen met de prijs van een RTX 2060. Als de RTX 3060 inderdaad zo goed presteert als men nu speculeert, dan denk ik dat de RTX 3060 qua prijs wel hoger gaat liggen dan de RTX 2060 op dit moment ligt. Maar ik houd artikelen hierover in de gaten, bedankt voor de tips!

En ik ben er wel zeker van dat als ik níet de opkomende generatie GPU's af ga wachten, dat ik dan voor de RTX 2060 ga. En mocht ik wél afwachten op AMD RDNA 2 / NVidia RTX 3000, dan zullen t.z.t. ongetwijfeld méér dan voldoende reviews me moeten helpen om te bepalen welke "instapkaart" voor mij de beste is.

Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, iedereen bedankt voor de bijdrage en de tips!

• NoepZor
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar als je op niet al te lange termijn wat nieuws wilt kopen qua systeem dan kun je uiteraard die 2060 meenemen. Een RTX 2060 kopen en dan over niet al te lange tijd weer weg te doen vind ik persoonlijk zonde. Dan kun je er net zo goed een 1650 super in zetten. Mis je wel RTX maar verder krijgt je systeem er een flinke boost van :)

Pagina: 1