Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 08-08 13:36
Momenteel heb ik een Marantz SR-5004. Ik wil deze gaan vervangen, omdat ik een 4K HDR TV wil aanschaffen en ook zaken als dtx:x en dolby atmos wil kunnen ondersteunen.

Op de 5004 is momenteel aangesloten:
- Nvidia Shield TV
- Dune BD1
-Ziggo box
- 5.1 configuratie:
Kef Q5 x 2
Kef Q1 x 2
Kef Q9C
(de subwoofer doet het momenteel niet, maar gaat er nog wel een keer komen)

Ik gebruik de set voor films, maar ook muziek.

Ik zoek een?
AV receiver die 4K HDR ondersteunt en de nieuwere audio formaten (dtx:x dolby atmos) en ook spotify connect (zodat voor muziek alleen de receiver aan moet)

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk alleen een nieuwe TV, dus had niet gerekend op een nieuwe receiver. Budget dus liefst zo laag mogelijk, 200-300 euro, maar ik denk max 500 euro of zo.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
-4K HDR content af te spelen via Shield aangesloten middels HDMI
-muziek te luisteren, voornamelijk via Spotify connect

Wat heb je zelf al gevonden?
Ook al heb ik nu Marantz, ben ik op dat gebied niet zo merkvast. Wat ik nu merk, is dat Marantz vooral redelijk duur is. Denon lijkt me dan wellicht een betere optie.
Ik zat te denk aan de AVR-X1600H. Deze lijkt alles te hebben, wat ik nodig heb.
Maar ik kreeg ook het advies dat deze een stap terug zou zijn ten opzichte van mijn huidige Marantz en dat de AVR-X2600H daarom een betere keuze zou zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet dat het subjectief is, en daarom moeilijk te beantwoorden, maar heb ik 'echt' een 2600H nodig en zou de 1600H niet ook 'gewoon goed' zijn? Het scheelt namelijk toch weer iets van 130 euro of zo.
Ik heb het gevoel dat ik al die extra's niet nodig heb. Ik heb maar één TV aangesloten en iets van 3 of 4 HDMI bronnen. Het verschil in vermogen is ook niet heel groot 80 watt vs 95 watt.
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n grote audiofiel. Ik luister immers met veel plezier naar Spotify. Bij films kijken merk ik wel verschil tussen dolby digital of bijvoorbeeld DTS-HD.
Ik heb er dus niet zo'n moeite mee om een 'downgrade' te doen, als ik het niet als een downgrade zou ervaren. Ga ik echt merkbaar iets in het geluid missen aan definitie zoals ze dat dan zeggen?

Dus wat is hier wijsheid? Heb ik de 2600H echt nodig voor mijn Kefs of is de 1600H ook prima? Of moet ik wellicht naar een heel andere versterker of merk kijken?

Beste antwoord (via dromer1967 op 29-05-2020 15:38)

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:42
Kijk naar wat je nodig hebt aan functies. Marantz is qua instap inderdaad wat prijziger dan Denon. De Marantz instapper is de 5 serie en gelijk geprijsd aan de 2 serie van Denon. De Denon X1600 is een prima ding voor jouw wensen. Kost € 369 bij coolblue, volgens mij geen gekke prijs.

Verschil in vermogen moet je niet naar kijken. Verschil tussen 1 en 2 watt is groter dan tussen 80 en 95 watt.
Een versterker heeft niet zoveel invloed op het geluid, dat zijn vooral je speakers. Uiteraard kun je allerlei geluidsopties en EQ's instellen op een receiver, maar door de bank genomen klinken receivers gelijk.

Overigens, Denon en Marantz komen van dezelfde fabrikant en zijn nagenoeg identiek.

[Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 05-05-2020 08:33]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
Kijk naar wat je nodig hebt aan functies. Marantz is qua instap inderdaad wat prijziger dan Denon. De Marantz instapper is de 5 serie en gelijk geprijsd aan de 2 serie van Denon. De Denon X1600 is een prima ding voor jouw wensen. Kost € 369 bij coolblue, volgens mij geen gekke prijs.

Verschil in vermogen moet je niet naar kijken. Verschil tussen 1 en 2 watt is groter dan tussen 80 en 95 watt.
Een versterker heeft niet zoveel invloed op het geluid, dat zijn vooral je speakers. Uiteraard kun je allerlei geluidsopties en EQ's instellen op een receiver, maar door de bank genomen klinken receivers gelijk.

Overigens, Denon en Marantz komen van dezelfde fabrikant en zijn nagenoeg identiek.

[Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 05-05-2020 08:33]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
Dank voor je hulp, Hulleman! Ik ga denk ik inderdaad maar gewoon voor de 1600 :)

• kaneda228
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-09 18:44
Hoi.

Wat is het uiteindelijk geworden en ben je er tevreden over ?
Ik heb nu een sr5005 maar wil upgraden naar een nr1710 ivm aanschaf van een nieuwe 4k oled tv icm mn kef q500's, q200 en q100's.
Aangezien die voldoende vermogen hebben en praktisch geen plek voor subwoofer kan ik de marantz gelukkig instellen als een 5.0 set waarmee de front speakers een hoop laag/bass mee overnemen

Ben altijd erg tevreden over de 5005 geweest dus erg benieuwd naar jouw ervaring!

Mvg Job

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dromer1967
Ik weet niet of ik nu zo representatief ben, Job. Zoals gezegd ben ik niet zo'n grote audiofiel die het verschil hoort tussen een Marantz of een Denon.

Het is uiteindelijk de Denon AVR-X1600H geworden omdat die alles ondersteunt wat ik nodig heb én een mooie prijs heeft. Ik vond het, voor mijzelf, niet nodig om 200-250 euro méér uit te geven voor bijvoorbeeld een NR1710. Maar als jij iemand bent die dat verschil wél hoort is het natuurlijk een ander verhaal!

Ik had even wat problemen met Denon wat betreft 4K 60Hz Dolby Vision, maar na aanschaf van de juiste HDMI kabels (HDMI 2.1 al had 2.0b ook gekund), is dat probleem ook opgelost.

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de 1600H. Hij ondersteunt alle gangbare audioformaten en films met DTS:X HD of Dolby atmos HD klinken in mijn oren zeer prima. Hij heeft voor mij genoeg HDMI ingangen en e-arc werkt ook prima. Ik gebruik het nu in combinatie met de Shield TV (2015 model dus helaas geen Dolby Vision) en LG55C9 TV. En films in 4K HDR is geen probleem.

Het menu van de avr ziet er wat oubollig, maar als alles is ingesteld gebruik je dat ook nauwelijks meer.

Het enige puntje van kritiek dat ik nu heb, maar misschien heb ik nog een instelling gemist, is dat Spotify Connect niet heel goed klinkt op de Denon. Het lijkt net of er een lage bitrate gebruikt wordt, want zelfs ik hoor het verschil :) Dat los ik nu maar even op door Spotify Connect op de Shield te gebruiken die dat probleem niet lijkt te hebben. Misschien kom ik er nog achter wat de oplossing is. Een showstopper is het voor mij (gezien het prijsverschil met andere avrs) in ieder geval niet.

Het beperkte aantal geluidskanalen is ook even een overweging geweest. Dolby Atmos en DTS:X met 7.1.4 opstelling is natuurlijk erg kek zeker naar de toekomst gericht en dat ondersteunt de 1600H niet. Maar hij heeft in ieder geval 7.1 dus een surround rear of dolby atmos enabled setje op de fronts is nog mogelijk. En wederom had ik er niet het extra budget voor over om ondersteuning voor 7.1.4 te kopen die er wellicht toch nog jaren niet in die vorm gaat komen in mijn huiskamer 8)

[Voor 12% gewijzigd door dromer1967 op 29-05-2020 15:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
Gebruikt je receiver voor spotify connect niet gewoon een andere geluidsstand (pure direct ipv stereo oid)? Op mijn marantz 5010 klinkt spotify prima. Uiteraard wel op 320kb/s streaming zetten in je spotify app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
Hulleman schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:25:
Gebruikt je receiver voor spotify connect niet gewoon een andere geluidsstand (pure direct ipv stereo oid)? Op mijn marantz 5010 klinkt spotify prima. Uiteraard wel op 320kb/s streaming zetten in je spotify app.
Nope. De geluidsstand is dezelfde. De instellingen in de app staan op maximum kwaliteit. Zoals gezegd klinkt Spotify Connect via de Shield wel prima en die gebruikt dezelfde instellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-09 07:08
dromer1967 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Nope. De geluidsstand is dezelfde. De instellingen in de app staan op maximum kwaliteit. Zoals gezegd klinkt Spotify Connect via de Shield wel prima en die gebruikt dezelfde instellingen.
Er bestaan tal van artikels die aanhalen dat indien de receiver (denon, marantz etc) als 'Spotify connected device' wordt gebruikt, de kwaliteit idd inzakt. Lijkt op een te lage bitrate. Ik heb dit zelf ook voor op mijn denon avr-4520. Maar als ik gewoon via mijn iphone airplay naar de denon dan heb ik wel een correcte 320 bitrate ... Jammer, maar ik kan er mee leven, het verschil in audio is gewoon TE groot. Ik dacht serieus in het begin dat mijn amp superslecht klonk. Probleem zit dus bij Spotify.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:11
dromer1967 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:37:
Ik weet niet of ik nu zo representatief ben, Job. Zoals gezegd ben ik niet zo'n grote audiofiel die het verschil hoort tussen een Marantz of een Denon.
Dat hoort normaal gesproken niemand, dus prijs je gelukkig. Dat scheelt enorm veel in je portemonnee.
Het is uiteindelijk de Denon AVR-X1600H geworden omdat die alles ondersteunt wat ik nodig heb én een mooie prijs heeft. Ik vond het, voor mijzelf, niet nodig om 200-250 euro méér uit te geven voor bijvoorbeeld een NR1710.
Dat zijn exact de juiste afwegingen die je nodig hebt om een receiver te kiezen.
Maar als jij iemand bent die dat verschil wél hoort is het natuurlijk een ander verhaal!

Ik had even wat problemen met Denon wat betreft 4K 60Hz Dolby Vision, maar na aanschaf van de juiste HDMI kabels (HDMI 2.1 al had 2.0b ook gekund), is dat probleem ook opgelost.
HDMI-kabels hebben geen nummer, maar een bandbreedte/snelheid aanduiding. Standaard ➡ high speed ➡ premium high speed ➡ ultra high speed.
Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de 1600H. Hij ondersteunt alle gangbare audioformaten en films met DTS:X HD of Dolby atmos HD klinken in mijn oren zeer prima. Hij heeft voor mij genoeg HDMI ingangen en e-arc werkt ook prima. Ik gebruik het nu in combinatie met de Shield TV (2015 model dus helaas geen Dolby Vision) en LG55C9 TV. En films in 4K HDR is geen probleem.

Het menu van de avr ziet er wat oubollig, maar als alles is ingesteld gebruik je dat ook nauwelijks meer.

Het enige puntje van kritiek dat ik nu heb, maar misschien heb ik nog een instelling gemist, is dat Spotify Connect niet heel goed klinkt op de Denon. Het lijkt net of er een lage bitrate gebruikt wordt, want zelfs ik hoor het verschil :) Dat los ik nu maar even op door Spotify Connect op de Shield te gebruiken die dat probleem niet lijkt te hebben. Misschien kom ik er nog achter wat de oplossing is. Een showstopper is het voor mij (gezien het prijsverschil met andere avrs) in ieder geval niet.
Staan alle instellingen goed? Gebruik je op de Shield spotify connect, of de spotify app? In de app (bijv. op je telefoon of pc) stel je in dat je high bitrate wilt gebruiken en dan moet elk connectapparaat dat automatisch gebruiken.
Het beperkte aantal geluidskanalen is ook even een overweging geweest. Dolby Atmos en DTS:X met 7.1.4 opstelling is natuurlijk erg kek zeker naar de toekomst gericht en dat ondersteunt de 1600H niet. Maar hij heeft in ieder geval 7.1 dus een surround rear of dolby atmos enabled setje op de fronts is nog mogelijk. En wederom had ik er niet het extra budget voor over om ondersteuning voor 7.1.4 te kopen die er wellicht toch nog jaren niet in die vorm gaat komen in mijn huiskamer 8)
Zit er geen atmos-ondersteuning op? Met een 7.1 kan je namelijk ook 5.1.2 draaien, mits hij atmos ondersteunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
Benga schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:16:
[...]

Er bestaan tal van artikels die aanhalen dat indien de receiver (denon, marantz etc) als 'Spotify connected device' wordt gebruikt, de kwaliteit idd inzakt. Lijkt op een te lage bitrate. Ik heb dit zelf ook voor op mijn denon avr-4520. Maar als ik gewoon via mijn iphone airplay naar de denon dan heb ik wel een correcte 320 bitrate ... Jammer, maar ik kan er mee leven, het verschil in audio is gewoon TE groot. Ik dacht serieus in het begin dat mijn amp superslecht klonk. Probleem zit dus bij Spotify.
Ik denk niet dat het probleem helemaal bij Spotify ligt. Want zoals ik al zei, via de Shield klinkt Spotify Connect prima. Het lijkt me eerder een probleem van Denon dat Spotify Connect niet goed heeft geïmplementeerd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dromer1967
Jorgen schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:11:
HDMI-kabels hebben geen nummer, maar een bandbreedte/snelheid aanduiding. Standaard ➡ high speed ➡ premium high speed ➡ ultra high speed.
Dat klopt. Maar veel webwinkels hanteren wel de nummers. Zo is het nu eenmaal.
Staan alle instellingen goed? Gebruik je op de Shield spotify connect, of de spotify app? In de app (bijv. op je telefoon of pc) stel je in dat je high bitrate wilt gebruiken en dan moet elk connectapparaat dat automatisch gebruiken.
Zoals ik hierboven al zei, de app staat goed ingesteld. Op de Shield gebruik ik Spotify Connect en daar klinkt het verder prima. Alleen op de Denon niet. Zoals hierboven al genoemd, en van wat ik zelf ook op fora gelezen ben, ben ik bepaald niet de enige die daar met Denon last van heeft. Wat het probleem dan is? Ik weet het helaas nog niet.
Zit er geen atmos-ondersteuning op? Met een 7.1 kan je namelijk ook 5.1.2 draaien, mits hij atmos ondersteunt.
Er zit inderdaad ook Atmos ondersteuning op. Dus 5.1.2 kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
@dromer1967 Raar vwb Spotify.
Over HDMI: je moet dan maar hopen dat webwinkels de goede 'zelfverzonnen' nummers bij de kabels zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dromer1967
Jorgen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 03:23:
@dromer1967 Raar vwb Spotify.
Over HDMI: je moet dan maar hopen dat webwinkels de goede 'zelfverzonnen' nummers bij de kabels zetten.
De nummers zijn natuurlijk helemaal niet zelf verzonnen, maar gewoon deel van de HDMI standaard. Ik ben het met je eens, dat het lastig kan zijn om daaruit de snelheid van de kabel te halen omdat de nummers meer zeggen over features dan over snelheid. En je moet inderdaad altijd afwachten of wat ze in de webshop zeggen ook klopt. Maar dat geldt in wezen voor alle aanduidingen.

Gelukkig zijn er hier op tweakers mensen die uit ervaring weten welke kabel bij welke shop voldoet, en zo heb ik gelukkig ook de juiste kabel gevonden: HDMI 2.1 en, nou vooruit.. ook ultra high speed >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
dromer1967 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:10:
[...]

De nummers zijn natuurlijk helemaal niet zelf verzonnen, maar gewoon deel van de HDMI standaard. Ik ben het met je eens, dat het lastig kan zijn om daaruit de snelheid van de kabel te halen omdat de nummers meer zeggen over features dan over snelheid. En je moet inderdaad altijd afwachten of wat ze in de webshop zeggen ook klopt. Maar dat geldt in wezen voor alle aanduidingen.

Gelukkig zijn er hier op tweakers mensen die uit ervaring weten welke kabel bij welke shop voldoet, en zo heb ik gelukkig ook de juiste kabel gevonden: HDMI 2.1 en, nou vooruit.. ook ultra high speed >:)
Nou ja, zelf verzonnen dat er een kabelnummer is, bedoel ik ;)

Verder met je eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-08 23:41
Al zoekende naar een vervanger voor mijn pricewatch: Pioneer VSX-520-K ben ik op dit topic gestrand. Ga ik het overleven als ik her om aanvullend advies vraag?

In een notendop zoek ik een nieuwe AVR omdat ik gebruik wil maken van ARC. Mijn meeste budget is opgegaan aan de pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart welke ik nu als primaire hub wil gebruiken (TV, Steaming, Spotify,etc en mijn PC). Voor het surround geluid heb ik een pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart) 5.1 set welke ik wil uitbreiden naar 7.1. Alle input zal dus op mijn TV binnenkomen en audio zal via ARC (e?) naar de AVR gestuurd worden. Dit lijkt mij het makkelijkst gezien HDR, 4K,120Hrz settings die dan allemaal niet relevant zijn voor de AVR.

Conclusie was de pricewatch: Pioneer VSX-933 Zwart, lekker veel vermogen en heeft naar mijn idee alles. Alleen moet ik idealiter wel mijn TV meubel verzagen om 'm er in te passen. Kortom een kleiner model zou handig zijn, maar dan zak ik enorm in vermogen. Ik weet echter ook dat fabrikanten nog wel is spelen met hoe ze het vermogen meten.

Kortom pricewatch: Pioneer VSX-933 Zwart vs pricewatch: Denon AVR-X1600H?

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
@joostsozee arc (en cec) werken niet altijd fantastisch. Best practice is meestal toch om apparatuur juist direct op je avr aan te sluiten. Daar is ie voor bedoeld.

Volg deze stappen eens. Welke receivers kom je dan op uit? Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Vermogen moet je niet naar kijken. De stap van 1 naar 2 Watt is groter dan die van 80 naar 100 Watt om maar eens wat te noemen.

[Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 02-06-2020 17:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
@joostsozee Zoals @Jorgen al zegt, arc werkt niet altijd fantastisch dus weet waar je aan begint. Ik heb net als jij ook de LG OLED55C9PLA en moest een tijdje arc gebruiken omdat mijn kabels (zoals je hebt kunnen lezen) nog niet goed waren. Ik denk bijna een keer per avond dat de LG tv het geluid spontaan weer naar zijn eigen luidsprekers stuurde in plaats van hdmi, waardoor het geluid per saldo wegviel. Ik moest dan met de afstandbediening de tv weer op hdmi arc zetten en dan deed alles het weer.

In de 1-2 weken dat ik dit moest gebruiken, vond ik dit al zó irritant dat ik erg blij ben, dat alle geluid nu via de avr gaat :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-08 23:41
Dank voor jullie feedback. Inmiddels ben ik in de wereld van ARC gedoken en lijkt het er op dat eARC de oplossing moet zijn voor veel problemen... praktijk?

En als ook eARC een dode vogel is; is dan de pricewatch: Denon AVR-X1600H een goede AVR? Ik ben nu erg blij met 120Hrz en in het geval met gamen via mijn PC QHD (4K vind ik te lage FPS).

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
Je kunt (e)ARC zelf uitproberen als je dat graag wilt. Ik ben er niet kapot. Zoals gezegd gaf het bij mij op de LG (dezelfde TV als jij hebt) problemen. En dat is inclusief eARC want alle high res audioformaten gaan via eARC. Dus mijn ervaring betreft eARC en niet alleen ARC. Misschien werkt het voor jou prima :)

Jij alleen kunt de vraag beantwoorden of de 1600H een goede avr is voor JOU. Ik ben er zeer tevreden mee. Hij kan alles wat ik nodig heb. Maar alleen jij weet wat jij nodig hebt zie ook de link van Jorgen.

Als 4K 120Hz een must voor je is, dan vallen denk ik de meeste huidige AVR's af, inclusief je VSX-933, omdat die dat niet aankunnen. Tenminste niet officieel. Misschien dat het in de praktijk wel kan, maar dat is dan uitproberen. De nieuwe generatie avr's van dit jaar, gaan die ondersteuning ongetwijfeld wel krijgen zie bijvoorbeeld https://www.homecinemamag...s-met-hdmi-2-1-al-gelekt/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaneda228
@dromer1967

Dank voor de input (De rest ook overigens)
Het blijft altijd een afweging idd waarvoor je moet kiezen. Zelf ben ik erg tevreden over Marantz en ben ook bereid daar wat voor neer te leggen.
Ik ben het erg echter niet mee eens dat je het verschil niet hoort tussen AV receivers. Dan heb ik het niet over de kwaliteit van audio maar wel dat er verschil zit in warmte / high / etc. Betekend niet dat de Denon in dit geval minder zou zijn. Misschien is dat voor iemand juist wel de beter keuze. Zelfde al luidsprekers dus

Andere reden zou zijn dat dat dit model ook een slimline variant is. iets wat ik wel kan waarderen zeker ivm wegwerken in een meubel.

Met het ARC lees ik ook verschillende verhalen. Het is inderdaad niet heiligmakend helaas...
Heb net een LG CX55 aangeschaft en het Arc gedeelte werkt perfect. De tv herkend de receiver direct en gaat zelfs aan zodra ik de tv aanzet (was met de vorige tv niet, gingen alleen samen uit)
Alle apparaten zijn overigens wel op de receiver aangesloten en enkel de receiver op de tv.

Voor wat betreft de HDMI kabel ; welke heb je en waar gekocht als ik mag vragen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dromer1967
kaneda228 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:48:
Het blijft altijd een afweging idd waarvoor je moet kiezen. Zelf ben ik erg tevreden over Marantz en ben ook bereid daar wat voor neer te leggen.
Ik ben het erg echter niet mee eens dat je het verschil niet hoort tussen AV receivers. Dan heb ik het niet over de kwaliteit van audio maar wel dat er verschil zit in warmte / high / etc. Betekend niet dat de Denon in dit geval minder zou zijn. Misschien is dat voor iemand juist wel de beter keuze. Zelfde al luidsprekers dus
Als je goed leest, dan zeg ik niet dat er geen verschil te horen ís, maar dat ík het verschil niet hoor ;)

Bij luidsprekers is dat verschil erg groot. En hoor ik het ook. Bij een versterker is dat veel subtieler en hoor ik het persoonlijk niet.

Als je het verschil wel hoort, dan is het merk zeker een overweging. Ik hoor het verschil niet, komende van een Maranz SR-5004 en daar ben ik wel blij om. Want het scheelt me een paar honderd euro voor dezelfde functionaliteit :+
Voor wat betreft de HDMI kabel ; welke heb je en waar gekocht als ik mag vragen ?
Ik heb twee ultra high speed kabels (kijk @Jorgen geen nummertje >:)) gekocht, zodat ik ook in de toekomst vooruit kan. Het gaat in mijn geval specifiek om deze https://www.onlinekabelsh...8k-60hz-hdr-zwart-3-meter

[Voor 5% gewijzigd door dromer1967 op 02-06-2020 19:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaneda228
dromer1967 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Als je goed leest, dan zeg ik niet dat er geen verschil te horen ís, maar dat ík het verschil niet hoor ;)
Klopt, ik reageerde op een andere reactie hierop.
dromer1967 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Ik heb twee ultra high speed kabels (kijk @Jorgen geen nummertje >:)) gekocht, zodat ik ook in de toekomst vooruit kan. Het gaat in mijn geval specifiek om deze https://www.onlinekabelsh...8k-60hz-hdr-zwart-3-meter
Ah thanks. Deze was ik ook al tegengekomen. Er is zoveel te vinden... van 5 euro per 1.8 meter tot 295 euro per 1.8 mtr. gekkenhuis...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dromer1967
kaneda228 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:04:
[...]
Ah thanks. Deze was ik ook al tegengekomen. Er is zoveel te vinden... van 5 euro per 1.8 meter tot 295 euro per 1.8 mtr. gekkenhuis...
Helaas zegt de prijs niets over de bandbreedte van de kabel en ook niet alles over de kwaliteit.
En ook hier wordt natuurlijk gretig ingesprongen op de visie van sommige audiofielen dat een dure kabel veel beter klinkt of het beeld veel beter is. Denk aan de vroegere optische interlink-kabels voor 1000 per stuk voor een digitaal signaal....
En ook hier krijg je het sommigen maar moeilijk aan het verstand: hdmi is een digitaal signaal. Dus het werkt of het werkt niet. En als het werkt met een kabel van 15 euro zal een kabel van 150 euro niet beter werken.

Het is alleen even uitvissen welke kabel betaalbaar is en voldoet. Lang leve de hulp van medetweakers in dit geval _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
@dromer1967 👍🏻😘🤡

[Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 02-06-2020 20:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
joostsozee schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
Dank voor jullie feedback. Inmiddels ben ik in de wereld van ARC gedoken en lijkt het er op dat eARC de oplossing moet zijn voor veel problemen... praktijk?

En als ook eARC een dode vogel is; is dan de pricewatch: Denon AVR-X1600H een goede AVR? Ik ben nu erg blij met 120Hrz en in het geval met gamen via mijn PC QHD (4K vind ik te lage FPS).
de 1600 is een prima avr. Of helemaal niet... Dat ligt helemaal aan je verdere wensen. Heb je mijn stappelijstje reeds gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
kaneda228 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:48:
@dromer1967

Dat verschil is technisch te meten, maar zo klein dat het voor onze oren verwaarloosbaar is. Wij zijn namelijk biologisch niet in staat tot het waarnemen van die verschillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dromer1967
Jorgen schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Dat verschil is technisch te meten, maar zo klein dat het voor onze oren verwaarloosbaar is. Wij zijn namelijk biologisch niet in staat tot het waarnemen van die verschillen.
Laten we ons nou in dit topic niet aan dat wespennest wagen, @Jorgen 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
dromer1967 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Laten we ons nou in dit topic niet aan dat wespennest wagen, @Jorgen 8)
Je hebt gelijk. (en ik ook) 😉

[Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 02-06-2020 20:47]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee