Werkgeheugen laptop uitbreiden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stevevr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
Hi iedereen,

Ik heb een vraag via een vriend van mij. Hij heeft een HP Pavilion Power laptop (pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd) en speelt veel Cities Skylines. Nu wordt zijn laptop telkens trager, en hij vermoed zelf dat het aan het werkgeheugen ligt.

Neemt aardig veel werkgeheugen in beslag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E5d8A8BSBKoRMQXMK2jYDNkHj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppP8OGhlLHrQC7Bi7tF4h1n9.jpg?f=fotoalbum_large

Nu weten wij zelf niet of dit echt aan het werkgeheugen ligt, maar volgens mij is het best een prima laptop die aardig wat aankan. Als het wel aan het werkgeheugen ligt gaan we dit uiteraard proberen uit te breiden!

Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt!

Gr. Steve

[ Voor 15% gewijzigd door stevevr op 04-05-2020 14:50 ]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zelfde module erbij kopen als er nu in zit.
Je kunt alles invullen op oa site van Crucial, als je twee nieuwe modules wilt kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stevevr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
Hackus schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:52:
Zelfde module erbij kopen als er nu in zit.
Je kunt alles invullen op oa site van Crucial, als je twee nieuwe modules wilt kopen
Ik weet dus niet wat er in zit. Alleen dat het 2.400MT/s DDR4 is. Hoe kom ik hier achter?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

83% met alleen city skylines? En skylines neemt 2GB in beslag?
Wat neemt er nog meer zoveel ruimte in beslag?
stevevr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:59:
[...]

Ik weet dus niet wat er in zit. Alleen dat het 2.400MT/s DDR4 is. Hoe kom ik hier achter?
Je kan dit achterhalen door iets als cpu-z te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Thomg op 04-05-2020 15:03 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 07:10
Je kan de laptop eens via onderstaande site scannen. Laat meestal genoeg info zien wat er in kan/zit en welke mogelijkheden de laptop heeft.

https://www.interngeheugen.com/scan/

Daarna kun je aan de hand van die info zoeken naar een set ergens op het internet voor een goede prijs.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stevevr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:59:
[...]

Openmaken of Speccy installeren en de boel uitlezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1