Programma van spraak naar tekst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:46
Hallo allen,

Ik ben opzoek naar een programma dat tekstfragmenten (in bestandjes als MP3) kan omzetten naar platte tekst. Het betreft raadsvergaderingen. Ik ben op internet aan het speuren geweest maar kom veelal uit bij programma's die niet overweg kunnen met Nederlandse taal.

Daarom mijn vraag. Zijn er mensen hier die een goed programma kennen om dit te doen? Het mag best wat kosten en de platte tekst hoeft ook niet foutloos te zijn, als het maar bruikbaar is. Doelgroep zal vooral slechthorenden zijn.

Hoor graag of jullie een goed programma weten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dragon naturally speaking zou dat moeten kunnen als ik mij niet vergis. Dragon heeft uitstekende ( in my opinion) ondersteuning voor Nederlands

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke overweeg je / heb je bekeken? Er is meestal wel een gratis test mogelijk denk ik.

Er zijn vele text to speech die ook Dutch ondersteunen, ik zou er een paar proberen. Dragon heeft een goede naam ja. Maak bij selecteren onderscheid tussen text to speech voor 1 persoon en voor een hele zaal; dat eerste kan met training van de stem, dat tweede niet en is dus moeilijker.

Let bij testen op dat je zonder contract etc geen raadsvergaderingen gaat uploaden, dat mag niet van de AVG. Maak zelf een testfile met verschillende stemmen die het OK vinden als het naar China of de VS gaat ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:46
Dank beiden voor de reacties. Ik heb samen met wet tests op internet gezien dat Dragon naturally waarschijnlijk de beste optie zal zijn. We gaan dit nu verder onderzoeken, de prijs is wel wat hoog maar het lijkt gewoon de beste optie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karen99
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-10-2021
*spam*

[ Voor 89% gewijzigd door g0tanks op 18-10-2021 11:28 ]