Goedemiddag,
Ik ervaar al een lange tijd problemen bij het gebruik van de vijverpomp.
Situatie:
Echter bij het uitschakelen van de pomp schiet de aardlek eraf. Soms gebeurd dit, maar soms niet. Maar vaker wel dan niet.
Dus nu het volgende:
Mijn vraag
Waarom schakelt mijn aardlek uit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Vijverpomp, WCD, Schakelaar.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wil vanavond de schakelaar in de garage vervangen. Maar mijn gevoel zegt dat dit ook niet gaat werken.
Wat kan het zijn? Ben geneigd om de aardekabel van de pomp af te halen maar dat lijkt me ook niet echt volgens de normen. Dus ik ga liever voor een veilige oplossing om dit probleem te verhelpen.
Alvast bedankt voor jullie expertise.
Ik ervaar al een lange tijd problemen bij het gebruik van de vijverpomp.
Situatie:
- De vijverpomp is aangesloten op een buiten stopcontact.
- Dit stopcontact is geschakeld door een schakelaar die zich in de garage bevind.
Echter bij het uitschakelen van de pomp schiet de aardlek eraf. Soms gebeurd dit, maar soms niet. Maar vaker wel dan niet.
Dus nu het volgende:
Mijn vraag
Waarom schakelt mijn aardlek uit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Vijverpomp, WCD, Schakelaar.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de WCD in de tuin al vervangen voor een nieuwe, wederom het zelfde probleem.
- Ik heb de pomp in een emmer water gestopt, en getest door alleen de stekker in en uit het stopcontact te doen (zelfde groep). In deze situatie was er niks aan de hand.
- Het punt hierboven heb ik ook geprobeerd met een verlengsnoer, leek ook goed te gaan. Volgens mijn ouders is het op deze manier nog 1x fout gegaan. (omdat ik op dat moment zelf niet thuis was)
Ik wil vanavond de schakelaar in de garage vervangen. Maar mijn gevoel zegt dat dit ook niet gaat werken.
Wat kan het zijn? Ben geneigd om de aardekabel van de pomp af te halen maar dat lijkt me ook niet echt volgens de normen. Dus ik ga liever voor een veilige oplossing om dit probleem te verhelpen.
Alvast bedankt voor jullie expertise.
:strip_exif()/f/image/JIs7JKPMsTA0D5DTt3HE5RZf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/orWkDBR0jRrTaSMVjn5Kw5OC.jpg?f=fotoalbum_large)