Teams Voip gesprek overnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Hallo,

Op dit moment zijn wij vooronderzoek aan het doen voor het implementeren van VOIP via Microsoft Teams. Echter kunnen wij 1 ding niet vinden.

Zoals wij het nu hebben is dat wij 15 servicedesk medewerkers hebben. 1 Telefoon staat in de vensterbank en wordt gebeld als de servicedesk gebeld wordt. Aangezien de manager dit graag zo wilt houden willen we dus dat 1 Yealink T55A telefoon gebeld wordt.

De andere 15 T55A telefoons moeten dit gesprek dan kunnen overnemen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Hetzelfde voor de receptie. Wij hebben 2 receptionisten deze krijgen allebei een T56A telefoon en willen ook elkaars gesprek kunnen overnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door sgouman op 04-05-2020 12:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:54

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Lijkt mij persoonlijk erg omslachtig.

Als je toch met het vooronderzoek bezig bent zou ik het middels bel groepen oppakken en dat verder onderzoeken.

[ Voor 55% gewijzigd door xven0mxz op 04-05-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Volgens mij moet dat met een call queue icm service phone numbers en resource accounts..
Zie ook https://docs.microsoft.co...a-phone-system-call-queue + https://docs.microsoft.co...ing-service-phone-numbers en https://docs.microsoft.co.../manage-resource-accounts

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
xven0mxz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:54:
Lijkt mij persoonlijk erg omslachtig.

Als je toch met het vooronderzoek bezig bent zou ik het middels bel groepen oppakken en dat verder onderzoeken.
Klopt echter wil de manager het absoluut zoals hierboven beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 08:54

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Wat is het idee dat die het op deze manier wil? Misschien begrijpen ik het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
xven0mxz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:58:
Wat is het idee dat die het op deze manier wil? Misschien begrijpen ik het dan beter.
Als gebruikers zelf een call kunnen overnemen als het hun uitkomt. Als wij teams zelf laten betalen wie er gebeld wordt binnen de servicedesk kan het zijn dat die persoon net in een meeting zitten. Dan moeten ze zichzelf steeds op niet storen zetten(Mits dit wel mogelijk is). Daarom wilt hij dat ze dus zelf de telefoon die overgaat(In dit geval dus altijd dezelfde telefoon) kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38
Ja dat is mogelijk, de functie heet call pickup

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sgouman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:47:
Hallo,

Op dit moment zijn wij vooronderzoek aan het doen voor het implementeren van VOIP via Microsoft Teams. Echter kunnen wij 1 ding niet vinden.

Zoals wij het nu hebben is dat wij 15 servicedesk medewerkers hebben. 1 Telefoon staat in de vensterbank en wordt gebeld als de servicedesk gebeld wordt. Aangezien de manager dit graag zo wilt houden willen we dus dat 1 Yealink T55A telefoon gebeld wordt.

De andere 15 T55A telefoons moeten dit gesprek dan kunnen overnemen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Hetzelfde voor de receptie. Wij hebben 2 receptionisten deze krijgen allebei een T56A telefoon en willen ook elkaars gesprek kunnen overnemen.
Wat heb je zelf al gevonden na onderzoek ? evt. kun je degene bellen die jullie systeem heeft ingericht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ora et Labora schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:03:
Ja dat is mogelijk, de functie heet call pickup
Oke, en dit is ook gewoon op die telefoons mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38
sgouman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Oke, en dit is ook gewoon op die telefoons mogelijk?
Zoek ff op call-pickup Microsoft Teams, echt genoeg over te vinden. Ik weet het ook niet zo uit m'n hoofd.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1