Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:16
Ik ben van plan een setup te maken met 2 monitoren op een bureau van 120x80. Nu twijfel ik of 27" niet net te groot is? Heeft iemand ervaring met twee 27" schermen op een bureau van vergelijkbare grootte? Werkt dit prettig of is 24" toch beter? Ik wil de monitoren met een monitorbeugel aan het bureau bevestigen.

Ik had deze 27" monitoren daarvoor in gedachten: pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 23:10

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heel kort antwoord: 27" :P

Ik kan het je nog gekker vertellen.. jaren terug werkte ik op een 19" scherm (4:3 verhouding). Daarna een 24" scherm gekocht (16:9). Het is een scherm voor kantoor omgevingen (naar mijn idee) maar toch werkt die prima om te gamen. Inmiddels vind ik het scherm eigenlijk te klein worden. Recent was ik bij een klant waar ze een 34" curved (21:9) en een 28" (16:10) scherm hadden, wauw! :) Ik ga voor mijn volgende scherm er waarschijnlijk een kiezen die groter dan 27" is..

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 19:55
Het ligt er maar net aan wat je prettig vind. Ik zou mijn bureau niet zo vol monitor willen, maar ik werk dan ook op één 22" scherm omdat ik 24" al wat aan de grote kant vind. Twee 27" schermen lijkt mij echt veel te groot, maar een ander vindt het heerlijk.

Plak anders eens wat tape in die schermafmetingen tegen de muur achter je bureau, als je er dan voor gaat zitten kan je een beetje inschatten hoe het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 10:52
Persoonlijk zou ik 2x 27" te groot vinden. Ikzelf zit al jaren voor 2x 24". Deze zijn wel 1920x1200, dus net wat hoger als 16:9. Dat vind ik toch erg prettig. Misschien dat dit een mooie oplossing is om net tussen te zitten.

Anders van wat karton de 2 formaten maken uitknippen en voor je houden?

Leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 21:07
Mocht je 2x27 inch te breed vinden (zal minstens net zo breed als je bureau zijn), en wil je juist in de de hoogte wat meer ruimte dan 1080 pixels, dan zou je 2x24 inch 1920x1200 schermen kunnen overwegen.

Of een enkele 34 inch 3440x1440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
1 24inch scherm is rond de 54CM breed
1 27inch scherm is rond de 61CM breed

Mijn bureau is 160 breed, me kast staat op mijn bureau en kan je zeggen dat er weinig ruimte overhoud naast de schermen. Weet niet waar jouw kast komt te staan maar met 2 27inch schermen is je bureau bezet aan de achterkant.

De resolutie van de schermen is ook 1440. Ik denk zelf (biased omdat ik en me vriendin allebei 2x 24inch hebben ) dat 2 keer een 24 inch monitor meer dan genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:16
Het idee is om de kast naast het bureau te zetten, op het bureau komen dus alleen de monitoren.
Ik zal eens proberen met tape te kijken hoe groot het is, Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Ik zou geen 2 monitors met TN paneel nemen ivm kijkhoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 17:08
Met 2 x 24 inch moet je al actief kiezen waar je kijkt, een TN paneel maakt dat zeker niet beter. Helemaal als je er een laptop voor zet die ook die schermen aanstuurt. Als je dan je laptop recht voor een van de monitoren zet, kijk je vrij scheef tegen de andere monitor aan. Ik heb 2 24" 16:10 IPS schermen, voor mij hoeft het niet groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik merk dat monitor oppervlak voor mij verslavend is. In no time ben ik er aan gewend en ik ga slordiger om met mijn vensters (full screen, ah doe er nog maar eentje bij). Tot ik merkte dat ik ~90% van de tijd op één monitor keek. Toen besloot ik de andere monitor uit te zetten tenzij ik hem echt nodig heb. Ik merk nu dat het rustiger is aan mijn ogen B).

Heb hier 2 27" hangen, ook aan een beugel. Het is te veel oppervlak om in één oogopslag tot je te nemen. Begin eens met één zou ik zeggen :P. Voor programmeren is het wel erg fijn - lappen code voor me zonder focus te verliezen door te alt+tab'en.

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1