Abit BP6 crasht met games :(

Pagina: 1
Acties:

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00
hoi..

ik heb een bp6 met dual celeron 366@550 en 512 MB mem. Aperture size op 256 MB.
normaal is hij rockstable maar zodra ik een spel wil spelen (UT, HL of CS bijv.) crasht hij. beeld blijft hangen en geluid ook.
Dit gebeurt in win2k pro,server en ook win98.
soms duurt het een kwartier, soms na 5 sec. maar hij gaat altijd hangen. Ik heb van alles geprobeerd qua instellingen. maar niks helpt. alleen softwaremodus draait, maar dat schiet niet op met een framerate van 15.
specs:
Abit BP6 met bios RU
Asus v7100 geforce2 MX (alle detonator drivers gehad)
aperturesize 256 MB( en lager geprobeerd,onder de 16 crasht hij niet, maar dan dan heb ik geen agp-versnelling meer)

videobios shadow aan.

mps v 1.1 en 1.4 geprobeerd.

is er iemand met een bp6 die wel goed gamed?? dan zou ik graag zijn instellingen eens willen zien.

thnx

sko

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

al geprobeerd je celly's op 458MHz te draaien ?
is maar een sugestie

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zit em bijna altijd in de videokaart (zeker als je zegt dat software-rendering wel draait.)

Zet die AGP size eens op 0 (ja 0 ja) en draai met de officiele 6.50 drivers en dx7 (of de 12.41 en dx8. Wel de OFFICIELE nvidia drivers!)
Daarnaast kun je alle instellingen eens proberen aan of uit te zetten en een goed idee is ook eens hier te kijken: http://www.geforcefaq.com/faq.cgi

(bij mij was hetzelfde aan te hand, bleek inderdaad een driver/instellingen combinatie te zijn...)
Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is je voeding, een dual-plank vreet nou eenmaal iets meer stroom dan een single plank. Let eens op je voltages, als daar teveel speling in zit wil je systeem ook wel eens onstabiel worden.

de betaler vervuilt

• sko
als ik ze niet overclock dus 366, gebeurt hetzelfde. ook met verhoogde vcore..

Verwijderd

Ik wed dat je een SBlive hebt en dat je problemen opgelost zijn als je 'm verwijderd.

Probeer eens AGP 1*, dat schijnt te werken.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

aperturesize 256 MB( en lager geprobeerd,onder de 16 crasht hij niet, maar dan dan heb ik geen agp-versnelling meer)
Dat is niet waar, je bepaalt hiermee de hoeveelheid systeem-geheugen die gebruikt mag worden door de videokaart. Heeft niets met 3d versnelling te maken!

de betaler vervuilt

• sko
GA!S: als je de agp aperture size heel laag zet.. onder de 16 geloof ik, dan disable je de agp poort in wezen. probeer maar eens met dxdiag je direct3D te testen als je aperture op 4 hebt. dat gaat niet meer lukken.. en games willen ook niet meer in hardware-accelerated mode spelen.

edit: als bij mij de aperture size op 4 staat kan ik een game niet eens meer in full-screen mode draaien.. hij switched dan altijd terug naar windowmode.
Pagina: 1