Beste Tweakers,
Na 12 jaar voor het laatst een PC te hebben gebouwd ben ik in de markt voor een nieuwe gaming PC. Zelf loop ik vast op een paar onderdelen waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil ik gamen op 1440p/144hz, op ultra settings. Denk aan games als Cyberpunk, COD:MW en RDR2. Daarnaast moet de PC klaar zijn voor VR gaming, wat hierna ligt een Valve Index op de loer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs ligt rond de 2000, inclusief de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en Windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve bovenstaande.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen groot fan van Gigabyte en Corsair (materiaal). GPU voorkeur ligt bij Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik eerder aangaf moet het systeem smooth VR kunnen spelen. Verder is een stille pc ook aangenaam.
Ga je overklokken?
Niet echt van plan, sluit het ook niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Graag meekijken en -denken over de volgende samenstelling.
Het voornaamste advies waar ik naar op zoek ben ligt hem in de combinatie moederbord, geheugen en de processor, hier ben ik wat onzeker over.
Voor gamen moet deze CPU prima zijn, maar ik loop vast op de RAM – ik zie zoveel combinaties dat ik hier door de bomen het bos niet meer zie door factoren als MT/s , timings en latencies. Maakt dit veel uit? DDR4 op 3200 lijkt me ideaal en deze set heeft mijn voorkeur, maar ik laat me graag adviseren.
Daarnaast wil ik een strak moederbord die twee m.2 sloten heeft voor eventuele uitbreiding.
Wat is jullie gedachte bij een CPU koeler voor dit syteem? Is dit nodig? Ik lees veelal dat de stock-versie genoeg is.
De SSD is wat aan de strakke kant voor nu maar die wil ik later uitbreiden.
Alvast veel dank!
Na 12 jaar voor het laatst een PC te hebben gebouwd ben ik in de markt voor een nieuwe gaming PC. Zelf loop ik vast op een paar onderdelen waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil ik gamen op 1440p/144hz, op ultra settings. Denk aan games als Cyberpunk, COD:MW en RDR2. Daarnaast moet de PC klaar zijn voor VR gaming, wat hierna ligt een Valve Index op de loer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs ligt rond de 2000, inclusief de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en Windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve bovenstaande.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen groot fan van Gigabyte en Corsair (materiaal). GPU voorkeur ligt bij Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik eerder aangaf moet het systeem smooth VR kunnen spelen. Verder is een stille pc ook aangenaam.
Ga je overklokken?
Niet echt van plan, sluit het ook niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Graag meekijken en -denken over de volgende samenstelling.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 Super 8GB Gaming Advanced | € 644,05 | € 644,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S2 Vision Blackout | € 176,05 | € 176,05 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 497,31 | € 497,31 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3/16 | € 82,78 | € 82,78 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.949,90 | ||
Het voornaamste advies waar ik naar op zoek ben ligt hem in de combinatie moederbord, geheugen en de processor, hier ben ik wat onzeker over.
Voor gamen moet deze CPU prima zijn, maar ik loop vast op de RAM – ik zie zoveel combinaties dat ik hier door de bomen het bos niet meer zie door factoren als MT/s , timings en latencies. Maakt dit veel uit? DDR4 op 3200 lijkt me ideaal en deze set heeft mijn voorkeur, maar ik laat me graag adviseren.
Daarnaast wil ik een strak moederbord die twee m.2 sloten heeft voor eventuele uitbreiding.
Wat is jullie gedachte bij een CPU koeler voor dit syteem? Is dit nodig? Ik lees veelal dat de stock-versie genoeg is.
De SSD is wat aan de strakke kant voor nu maar die wil ik later uitbreiden.
Alvast veel dank!