Deze refurbished Macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 13:38
Ik wil graag voor het eerst een Macbook kopen maar ik vind ze nogal prijzig. Nu kwam ik op de website van Koopjedeal refurbished Macbooks tegen https://www.koopjedeal.nl/elektronica/refurbished.html

Hier staat echter niet bij of het om welke Macbooks het gaat (dus welk jaartal). Zijn deze Macbooks aan te raden of zijn ze behoorlijk verouderd? Wat ik er vooral op doe is internetten, mailen, netflix en Football Manager spelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

DarkUnreal

Postmaster General

Tip: als je echt graag een mac wilt, spaar gewoon even door en begin niet aan deze refurbished mac's. Je bespaart niet veel, en je krijgt gewoon een verouderd product, met de nodige krassen.

voorbeeld, 700 euro voor een mac met een 2e generatie i5. een HDD em 4GB geheugen. Om daar mee te werken moet je toch wel het nodige upgraden.

Nee ik zou dat refurbished lekker links laten liggen. Spaar een paar maanden door, en koop een gloedje nieuwe. Daar word je veel vrolijker van.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 20:12
Zag een macbook van 650 en dat is een 13” 2012 model. In de beschrijving onderaan stond model a1278 en dat zou een 2012 model zijn.

Hier een website waar ik het model vond:
https://www.fixjeiphone.nl/welke-macbook-heb-ik/

Ik zou even doorsparen en mogelijk de nieuwe air nemen. Pro kan ook, maar is wel wat duurder helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door rominick op 04-05-2020 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Dat soort "doekje er over"-bedrijven zijn reteduur. Ze vertroebelen het model ook enorm op de website, zodat je vooral de vergelijking maakt met het nieuwste model Macbook.

Als je dan zo nodig tweedehands wil (refurbished is niets meer dan dat), kijk dan gewoon eens hier: https://tweakers.net/lapt...IyNDDQUSqpLEgFSSolKsXWAgA

Het 2012-model is 1 van de laatsten waar je nog wat aan kan upgraden qua RAM/SSD en dergelijke, dus ik vermoed dat je veelal een 2012 model koopt. Ook de 1280 * 800 resolutie doet me daar aan denken. Als ik een nieuwe Macbook aanklik op de Apple website kom ik nergens meer 1280 * 800 tegen.

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 06-05-2020 11:49 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:17
Ik zou het zelf ook niet zo snel kopen van zo'n website. Ze tonen een nieuw product, met de prijs van dit nieuwe product. Vervolgens bieden ze een ouder product aan, dat vaak al (gebruiks)schade heeft. Er is een reden dat de vorige eigenaar er vanaf wilt.
Als voorbeeld: https://www.koopjedeal.nl...cbook-pro-aanbieding.html is een macbook pro A1278, die komt dus uit 2012. Dat betekend dat je ook hardware hebt uit die tijd. Is dat wat je zoekt?

https://nl.ifixit.com/Info/ID-your-Mac hiermee kan je makkelijk opzoeken hoe oud hij is :) .
https://nl.ifixit.com/Info/ID-your-Mac/1602 kom je dan op uit.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 04-05-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik weet niet wat je budget is maar nu de nieuwe 16inch MacBooks al een paar maanden te koop zijn kan je volgens mij een goede deal scoren.

Vooral de geupgrade MacBooks 2018/2019 zijn nu scherp geprijsd. Als je een beetje hier op V&A kijkt staan er mooie deals bij.

Er staat bijvoorbeeld een zo goed als nieuwe MacBook 15.4 met 32GB/1TB en Vega 20.
Hij vraagt er €2800 voor maar ik denk dat dit teveel is. Voordat bedrag je een nieuwe 16Inch die hem verslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@dhrhagenees.cro Het is speculeren maar ik verwacht dat zijn eerste macbook geen 2500+ euro zal worden.

@Redmonkey92 Een Macbook Air uit 2017 of Macbook Pro 2015 zijn leuke instappers en qua prijs doorgaans rond de 650-750 te vinden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Over het algemeen eens met bovenstaande, behalve @dhrhagenees.cro, die is een beetje out of touch met de maatschappij denk ik ;)

Verder kun je volgens mij prima vooruit met een mooi tweede handsje. Als het goedkoop moet kan zelfs een 2014 Air voldoende zijn, maar als je wat meer power en een mooier scherm wilt, is bijvoorbeeld een 13" retina van 2014/2015 wel wat voor je denk ik.

Ik ben van plan om ergens de komende dagen een aantal tweede handsjes op V&A te zetten, misschien zit daar wat voor je tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
@Greatsword Klopt zeker, 2500 is veel te veel geld. M'n huidige laptop (lenovo) was 900€ en die werkte prima. Dus meer dan dat moet het zeer zeker niet worden omdat ik niet weet hoe het gaat bevallen. 650 komt dus eerder in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Wat wil je met de macbook doen? Enkel filmpjes kijken? Of wil je gaan video's bouwen / grafisch vormgeven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redmonkey92
99ruud99 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:14:
Wat wil je met de macbook doen? Enkel filmpjes kijken? Of wil je gaan video's bouwen / grafisch vormgeven ?
Internetten, mailen, netflix, videoland, football manager. En ik bouw graag websites (met wordpress dus niet in de code) en af en toe een keer iets photoshoppen. Maar dat zijn geen grote projecten ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Voor die dingen voldoet eigenlijk elke MacBook wel. Kijk zelf eens rond bij mensen welke je er leuk uit vindt zien. Dan kan je dat model zelf op internet gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Redmonkey92 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Internetten, mailen, netflix, videoland, football manager. En ik bouw graag websites (met wordpress dus niet in de code) en af en toe een keer iets photoshoppen. Maar dat zijn geen grote projecten ofzo
Als je ook af en toe photoshop gebruikt zou ik sowieso voor een MacBook Pro gaan vanwege het retina scherm en betere kleurweergave dan een Macbook Air.

De reden waarom ik specifiek 2015 aanbeveel is de veelzijdigheid van poorten (HDMI, SD kaart lezer het toetsenbord en MagSafe).

De 2016-2019 modellen hebben niet echt een goede reputatie door het toetsenbord. Hier bestaat wel een gratis vervangingsprogramma voor van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
[quote]rvanpruissen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:25:
Over het algemeen eens met bovenstaande, behalve @dhrhagenees.cro, die is een beetje out of touch met de maatschappij denk ik ;)
[/quote

Ach ik zweef af en toe boven de maatschappij😃
Ik had idd de TS te snel gelezen.

Maar er staan genoeg leuke deals op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
Greatsword schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Als je ook af en toe photoshop gebruikt zou ik sowieso voor een MacBook Pro gaan vanwege het retina scherm en betere kleurweergave dan een Macbook Air.

De reden waarom ik specifiek 2015 aanbeveel is de veelzijdigheid van poorten (HDMI, SD kaart lezer het toetsenbord en MagSafe).

De 2016-2019 modellen hebben niet echt een goede reputatie door het toetsenbord. Hier bestaat wel een gratis vervangingsprogramma voor van Apple.
Dan ga ik eens kijken naar de Pro uit 2015, deze kan nog wel een hele tijd mee qua snelheid etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als je ervoor moet sparen of refurbished overweegt is een macbook bijna nooit de beste keuze

[ Voor 21% gewijzigd door -36- op 06-05-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
-36- schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:11:
Als je ervoor moet sparen of refurbished overweegt is een macbook bijna nooit de beste keuze
Pardon? dus alleen mensen die pakkembeet 1500 euro klaar hebben liggen mogen een Apple product gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Redmonkey92 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Dan ga ik eens kijken naar de Pro uit 2015, deze kan nog wel een hele tijd mee qua snelheid etc.?
Is een prima laptop, zit sowieso een SSD in, de slaapstand van Macbook is uitstekend dus opnieuw opstarten hoef je eigenlijk nooit te doen. Voor jou doeleinde dus meer dan genoeg.

Het enige waar ik goed op zou letten is de battery cycle. Probeer er een te vinden die tussen de 150 - 300 zit, hoe minder hoe beter uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 06-05-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Redmonkey92 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:23:
Ik wil graag voor het eerst een Macbook kopen maar ik vind ze nogal prijzig. Nu kwam ik op de website van Koopjedeal refurbished Macbooks tegen https://www.koopjedeal.nl/elektronica/refurbished.html

Hier staat echter niet bij of het om welke Macbooks het gaat (dus welk jaartal). Zijn deze Macbooks aan te raden of zijn ze behoorlijk verouderd? Wat ik er vooral op doe is internetten, mailen, netflix en Football Manager spelen.
Dit gaat prima op een Macbook 2012 versie nog. Probleem is vaak dat ze de accu's hebben vervangen door niet-originele accu's van Apple zelf. Waarbij regelmatig twijfelachtig is wat de kwaliteit van dergelijke replacementaccu's is. Daarnaast vraag ik me echt af of ze er wel een nieuw toetsenbord etc direct in hebben gezet. Maar er zijn ook zeker goeie refubishders. Het hangt er maar net van af.

Maar kan je niet beter hier naar kijken? Lijkt met op een MacBook Air. 349 maar dan nieuw.

[YouTube: Acer Chromebook 514 Honest Review 2020]

https://www.mediamarkt.nl...BEgLFGvD_BwE&gclsrc=aw.ds

[ Voor 27% gewijzigd door CyberMania op 06-05-2020 13:43 ]

Pagina: 1