Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn custom desktop start zonder beeld.

Pagina: 1
Acties:

• ProjectDavid
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-05-2020
Hey!

Ik heb sinds 2 maanden een custom build PC en hij deed het prima, tot gisterochtend.
Ik had mijn PC de hele nacht uit staan, en ik start hem op maar ik krijg geen beeld, alle fans en lampjes branden wel. Uiteraard check ik direct mijn schermen, koppel deze aan een laptop, en die werken prima.

Ik verwijder mijn videokaart, en probeer het op de onboard graphicscard van mijn MOBO, maar geen beeld. Ik verwijder de batterij van mijn MOBO voor 10 minuten, en nog steeds geen resultaat. Ik hoor geen signaal van mijn MOBO, want ik heb geen moederbord speaker, echter zitten er wel Debug lampjes op mijn MOBO maar daar word niks op aangegeven.

Als laatste test haal ik mijn RAM eruit, en zet ik hem aan zonder RAM. Hij geeft een error lampje aan bij RAM, en ik zet hem weer uit. Ik doe mijn RAM er weer in, en wonder boven wonder start hij weer op mét beeld. De PC direct uitgezet, en weer opnieuw opgestart zonder issue.

Nu vannochtend zet ik mijn PC weer aan, alleen krijg ik wéér geen beeld. Ik haal mijn RAM eruit, start hem zonder RAM, RAM er weer in, en geen resultaat dit keer.

Ik ben nu echt radeloos, en weet niet meer wat ik moet doen.

help?!

PC Specificaties:

* MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI
* AMD Ryzen 7 3700X
* Corsair Vengeance LPX (DDR4 - 32 GB: 2 x 16 GB 3333 MHz)
* Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER GAMING OC 3X WHITE 8G
* Be quiet! STRAIGHT POWER 11 750W
* be quiet! Shadow Rock TF2

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
ProjectDavid schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:30:

Ik verwijder mijn videokaart, en probeer het op de onboard graphicscard van mijn MOBO, maar geen beeld.
Die heb je niet, dus die stap kun je in het vervolg overslaan ;).

Heb je het geprobeerd met 1 RAM DIMM of allebei tegelijk?

• ProjectDavid
br00ky schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Die heb je niet, dus die stap kun je in het vervolg overslaan ;).

Heb je het geprobeerd met 1 RAM DIMM of allebei tegelijk?
Ja heb ik geprobeerd, ook geen resultaat. Dat verklaart wel waarom ik geen beeld krijg via mijn onboard graphics kaart haha

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ProjectDavid schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Ja heb ik geprobeerd, ook geen resultaat. Dat verklaart wel waarom ik geen beeld krijg via mijn onboard graphics kaart haha
Je moet de beeldkabel aansluiten op de videokaart, moederborden voor ryzen hebben geen onboard GPU.

• ProjectDavid
Ludwig005 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Je moet de beeldkabel aansluiten op de videokaart, moederborden voor ryzen hebben geen onboard GPU.
Dat begreep ik inderdaad, ik dacht om in mijn BIOS te komen het via de onboard te doen maar als hij geen onboard heeft, is dat logisch dat ik dan geen beeld krijg. Echter krijg ik via mijn videokaart ook geen beeld als ik hem op de hdmi / DP aansluit van mijn videokaart.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
[...]

Onzin. Dat heeft niets met moederbord te maken.

TS, heb je toevallig een andere videokaart liggen?
Ik snap trouwens niet zo goed wat je wilde bereiken met booten zonder ram.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• ProjectDavid
Nat-Water schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:38:
[...]

Onzin. Dat heeft niets met moederbord te maken.

TS, heb je toevallig een andere videokaart liggen?
Ik snap trouwens niet zo goed wat je wilde bereiken met booten zonder ram.
Ik heb helaas geen extra videokaart liggen, dus dat word moeilijk testen. Wat ik probeerde te bereiken was een check of mijn moederbord uberhaupt een signaal zou geven dat er geen RAM was aangesloten. Dat gaf hij wel aan.

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
[...]

ROG Strix B450 heeft b.v gewoon HDMI connector op mainboard MIS heeft er ook een aantal, de Ryzen 3 2200G en Ryzen 5 2400G hebben intergrated GPU's
De G aanduiding geeft al aan er intergrated GPU's in zitten.

Klopt niet helemaal dus wat je zegt.
Ik denk je het verward met x570 borden voor Ryzens, die hebben inderdaad geen beeldscherm connecters meer, de x450's wel.

Klopt wel dat de OP inderdaad een GPU loze CPU heeft en al zou hij een ansluiting hebben een Ryzen7 heeft inderdaad geen intergrated GX chip erin, dus die aansluiting zal weinig doen op zijn mainboard..

[ Voor 23% gewijzigd door ArranChace op 04-05-2020 15:46 ]

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@Nat-Water @ArranChace Er zit een connector op het bord, maar daarvoor heb je wel een APU nodig zoals je zegt. Anders krijg je geen beeldoutput.

[ Voor 10% gewijzigd door Ludwig005 op 04-05-2020 15:43 ]

Pagina: 1