Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nest thermostaat werkt de helft van de tijd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen

Sinds een kleine week hebben wij de Google Nest Thermostaat 3gen.

Aansluiten was vrij eenvoudig, ik heb een oude ACV BNE combi ketel. Op de achterkant zijn er 7 poorten, N en L (en aarding), waarop de heatlink is aangesloten voor voeding, T1 en T2 waar de oude thermostaat was op aangesloten, die nu zijn aangesloten op 2 en 3 op de heatlink, en S3 en B4 op de ketel die de pomp aansturen.

Bij de eerste test werkte er niets (hiermee bedoel ik de ketel zelf. De heat link werkt altijd bij het veranderen van de temperatuur, je kan een relais horen klikken in de heat link. Het gaat meer over de communicatie met de ketel) Na wat bellen met een installateur, vroeg die mij 2 en 3 op de heatlink te wisselen. Het werkte weer niet, maar na een tijdje (20min) spong de ketel toch op.

De eerste 3 dagen werkte alles prima, ketel sprong op bij warmtevraag en stopte bij de gevraagde temperatuur. Maar de laatste dagen werkt het echt slecht. Ketel springt niet op, of de buizen vanuit de ketel staan super warm, maar er is geen circulatie. Ik heb toen de thermostaat eens gereset en toen schoot de keteel terug in gang bij warmtevraag. Deze truc heeft 2x gewerkt, maar werkt nu ook niet meer, maw, we zitten in de kou.

Iemand enig idee? Dit kan de bedoeling niet zijn.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:45
Waarom stuur je de pomp eigenlijk met de nest aan? Kan de ketel zelf niet bepalen of de pomp aan of uit moet? Normaal zeg je ik heb warmte vraag of niet tegen de ketel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
Dag Dutchkel

Doe ik niet hoor. De pomp is aangesloten op S3 en B4 rechtstreeks op de ketel, niet op de heatlink

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: om verwarring te voorkomen met mijn zin "de heat link werkt altijd": hiermee bedoel ik dat de heat link altijd reageert op warmtevraag via de app of de thermostaat, je hoort de relais van de heat link klikken bij vraag. Maar e heat link communiceert blijkbaar niet goed met de ketel, omdat deze niet altijd opspringt. Ook als ik op de heat link de knop indruk, werkt de ketel niet altijd, soms wel, soms niet.