Upgrade vanaf 8 jaar oude machine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tw3akertje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-01 10:55
Ik heb momenteel een i7-3770 met DDR3 geheugen en een non-modulaire voeding. Ik ben dus concreet op zoek naar een nieuwe processor, hierbij moet een nieuw moederbord en nieuw geheugen. Uit luxe/show wil ik ook een nieuwe voeding kopen met daarbij een nieuwe case, gezien de huidige al 10 jaar oud is en vrij onhandig (Antec Twelvehundred)
Ik heb momenteel als video kaart een 2070 Super er in zitten.

Ik zoek
Een nieuwe processor, hierbij moet ik ook een nieuw moederbord en RAM halen.

Wat is je budget?
700-1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk voor gamen.

Ik zat te kijken naar de volgende hardware: https://pcpartpicker.com/list/ZhpzRk
Over de B450 Max moederbord lees ik veel gemixte dingen. Qua processorkracht ben ik niet zeker of een 3600 voldoende is, is een 3900 overkill of kan ik beter voor een Intel gaan? Qua prijs doet de Ryzen het best netjes. Ik weet dat binnenkort (september oid) de 4000 worden aangekondigd, maar zo lang wil ik niet wachten

Alle reacties

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 12:21
Het ziet er grotendeels goed uit.

Een 3600 is voorlopig echt een prima processor. De gekozen koeling past goed bij de 3600 en ziet er mooi zwart uit, dus dat is leuk in die kast met glazen zijkant.

Een nieuwe voeding lijkt me geen luxe trouwens, als je huidige net zo oud is als de rest van je systeem. Ik zou wel eerder de https://tweakers.net/pric...ir-rm550x-2018-zwart.html aanraden. Dit is een betere kwaliteit voeding en 550 watt is genoeg voor dit systeem.

Moederbord en geheugen lijken me ook prima. Je betaalt een beetje extra voor RGB geheugen, maar dan krijg je wel mooie lichtjes in je kast.

Behuizing is ook een kwestie van smaak natuurlijk, je betaalt voor dat je hem mooi vindt.

• Tw3akertje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-01 10:55
Thanks voor je reactie.
Klopt helemaal mbt 550W! Zit echter wel met een 4-tal schijven en mogelijk een NVMe SSD die ik er t.z.t. nog in wil plaatsen, vandaar de keuze voor 650W mocht ik ook nog de GPU/CPU gaan overclocken en voor een LED-strip gaan.