Vraag

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 17:49
Hallo Tweakers,

Ben op zoek naar een tablet die aansluit op mijn wensen in functionaliteit en binnen mijn budget past.

Ik zoek een?
Goede resolutie staat hoog in het vaandel. Snelheid zeg ik geen nee tegen en een goede duurzame accu die een tijdje mee kan gaan.

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 200 en 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk gebruik zal zijn films kijken en internet browsen. En online streams zoals Twitch.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Samsung 10.1 Tab A 2019 heeft een vrij aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Echter vind ik de schermresolutie matig.

De Apple Ipad 2019 tikt vrijwel alle vakjes aan. Enkel de prijs is een heikelpunt. Nagenoeg twee keer de prijs van de Tab A.

Als er andere opties zijn dan hoor ik die graag. Indien je één van de bovenstaande tablets aanraadt, zie ik graag je motivatie tegemoet.

Beste antwoord (via Ducatii op 04-05-2020 20:31)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ducatii schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Even om te porren.
Zou je een Tab A 2019 boven de Lenovo Tab M10 aanraden dus?
Ik zou niet beginnen aan een Galaxy Tab A, noch een Lenovo Tab M10.
Als je een tablet wil die na meer dan een jaar nog ietwat bruikbaar is, ga dan voor een iPad of voor een Android tablet van een hogere prijsklasse.

(Als je de specs van de twee toestellen naast elkaar legt valt wel op dat er niet heel veel verschil in performance zit. Ik ben zelf niet de grootste fan van de software van Samsung, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben de tablet-ervaring beter in de vingers. Ik zou, moest je toch echt zeker minder willen uitgeven, voor de Samsung Tab A gaan dan. Als android-developer heb ik niet al te beste ervaringen met Lenovo-toestellen maar daar kan ik moeilijk over in detail treden zonder heel technisch te worden)

[ Voor 36% gewijzigd door Mavamaarten op 04-05-2020 15:09 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

Verwijderd

De Tab A series zijn altijd budget geweest.

Mijn vader heeft er een en ik heb hem zo nu en dan wel eens horen vloeken op t ding omdat hij zo traag is. Geen aanrader dus.

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Als je budget tot 400 euro is, zou ik eens kijken naar de Tab S5e.

Heeft een AMOLED scherm, 4 speakers en een prima accu van 7040 mAh. Zeker als je de tablet voor media gaat gebruiken, is dit een goede keus. Zelf heb ik er eentje liggen voor Netflix en YouTube. Wat mij het meest verbaasde; er komt behoorlijk wat geluid uit.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Persoonlijk zal ik voor de iPad gaan, vanwege de beste software support.

Review QNAP TS-230 NAS

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wij hebben zelf de Tab A 2019$
Hij heeft een heel mooi scherm. Maar de software is instabiel, en de soc lijkt soms te zwak. Ondanks dat hij maar een paar maanden jong is. Zelfs met Netflix heeft hij soms moeite.

De tab S5e lijkt mij een betere keuze.

Een Ipad 10,2 heeft als nadeel dat het scherm niet gelamineerd is en je hebt een 5 jaar oude A10 soc. Ik zou een Ipad Air kopen, met A12 en beter scherm alleen gaan die zelfs via grijze import naar een prijs van ~480 euro.

| live and give like no one else |

• Ducatii
3x3 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:21:
Wij hebben zelf de Tab A 2019$
Hij heeft een heel mooi scherm. Maar de software is instabiel, en de soc lijkt soms te zwak. Ondanks dat hij maar een paar maanden jong is. Zelfs met Netflix heeft hij soms moeite.

De tab S5e lijkt mij een betere keuze.

Een Ipad 10,2 heeft als nadeel dat het scherm niet gelamineerd is en je hebt een 5 jaar oude A10 soc. Ik zou een Ipad Air kopen, met A12 en beter scherm alleen gaan die zelfs via grijze import naar een prijs van ~480 euro.
Bedankt voor de suggesties.

Zelf ben ik de Lenovo Tab M10 4GB 64GB voor 190 euro tegen gekomen. Is dat een goed alternatief voor de Tab A 2019 van Samsung?

Ook heeft de Samsung maar 3gb werkgeheugen tegen de 4gb van de M10.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je budget is hoog genoeg om niet voor een budgetmodel te gaan. De keuze die je overweegt is een cheapo Android tablet vs een iPad. Je gaat sowieso niet tevreden thuiskomen met zo'n budgettoestel. Zoals eerder vermeld is de Samsung Galaxy Tab S5e of S6 Lite een betere keuze dan de budgettoestellen die je noemde. De S6 Lite is iets sneller maar heeft een minder scherm (wel een S Pen), de S5e is een tikkeltje trager maar heeft een mooier OLED scherm. De Lenovo Tab M10 zou ik overslaan, dat is gewoon geen tablet waar je even mee kan doen. De specs zijn echt niet noemenswaardig. Werkgeheugen is minder belangrijk dan de CPU, en die is echt underpowered.

• Ducatii
Mavamaarten schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:33:
Je budget is hoog genoeg om niet voor een budgetmodel te gaan. De keuze die je overweegt is een cheapo Android tablet vs een iPad. Je gaat sowieso niet tevreden thuiskomen met zo'n budgettoestel. Zoals eerder vermeld is de Samsung Galaxy Tab S5e of S6 Lite een betere keuze dan de budgettoestellen die je noemde. De S6 Lite is iets sneller maar heeft een minder scherm (wel een S Pen), de S5e is een tikkeltje trager maar heeft een mooier OLED scherm. De Lenovo Tab M10 zou ik overslaan, dat is gewoon geen tablet waar je even mee kan doen. De specs zijn echt niet noemenswaardig. Werkgeheugen is minder belangrijk dan de CPU, en die is echt underpowered.

Acties:
  • Beste antwoord

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ducatii schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Ik zou niet beginnen aan een Galaxy Tab A, noch een Lenovo Tab M10.
Als je een tablet wil die na meer dan een jaar nog ietwat bruikbaar is, ga dan voor een iPad of voor een Android tablet van een hogere prijsklasse.

(Als je de specs van de twee toestellen naast elkaar legt valt wel op dat er niet heel veel verschil in performance zit. Ik ben zelf niet de grootste fan van de software van Samsung, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben de tablet-ervaring beter in de vingers. Ik zou, moest je toch echt zeker minder willen uitgeven, voor de Samsung Tab A gaan dan. Als android-developer heb ik niet al te beste ervaringen met Lenovo-toestellen maar daar kan ik moeilijk over in detail treden zonder heel technisch te worden)

[ Voor 36% gewijzigd door Mavamaarten op 04-05-2020 15:09 ]

• Ducatii
@Mavamaarten @3x3 @CyberJohn @Dutchredgaming @Verwijderd

Bedankt voor alle input en feedback.

Uiteindelijk de SAMSUNG Galaxy Tab S5e 10.5 64GB WiFi Zwart aangeschaft bij Mediamarkt Outlet voor het mooie bedrag van €339,-

Er zat 15% korting (€399 oorspronkelijke prijs) op omdat het een geopend en geretourneerd product betreft.
Er is echter geen schade of gebruiksporen en alles is verder compleet. Inclusief 14 dagen bedenktijd en 2 jaar standaard garantie.

Er is nog één S5e beschikbaar voor dezelfde prijs op Mediamarkt Outlet mocht je je slag willen slaan

Ook is er een Tab A 2019 32GB voor €177,65 beschikbaar. Dit heeft me even aan het denken gezet, maar uiteindelijk - vanwege de scherpe prijs - toch voor de betere S5e gevallen.

Als laatste maar zeker niet minste, de gebruikelijke shout out naar de enige echte @br00ky

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mooie deal, proficiat met je aankoop :)

• Ducatii
Mavamaarten schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:16:
Mooie deal, proficiat met je aankoop :)
Bedankt!

Denk je dat ik er goed aan heb gedaan om de S5e te verkiezen boven de S6 lite en vooral de Apple Ipad 2019?

De processor van de S5e schijnt matig te zijn. De Tablet zal voornamelijk gebruikt worden voor mediaconsumptie en internet browsen.

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:47
Ducatii schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Bedankt!

Denk je dat ik er goed aan heb gedaan om de S5e te verkiezen boven de S6 lite en vooral de Apple Ipad 2019?

De processor van de S5e schijnt matig te zijn. De Tablet zal voornamelijk gebruikt worden voor mediaconsumptie en internet browsen.
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, voor jouw doel is het een prima tablet. Heb deze tablet ook sinds begin dit jaar. Heeft een erg mooi scherm (mooier dan van de Ipad) Zolang je niet intensief games gebruikt is de processor meer dan voldoende en is niet veel minder dan die van de S6 lite.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ducatii schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Bedankt!

Ik denk van wel. Ik heb toevallig net zelf de Tab S6 lite gekocht, een week geleden. Voor mijn moeder kocht ik eerder al de S5e, dus ik kan wel vergelijken :)
Qua performance is het verschil al minimaal in benchmarks, en in de praktijk is dat eigenlijk helemaal niet merkbaar. Wat er wel merkbaar is, is het verschil in scherm. Het scherm van de S5e is echt wel een pak beter, dat ga je bij mediaconsumptie wel merken. De S6 lite heeft een S-pen en er was een aanbieding waardoor je de officiele book cover kreeg (twv €70), dat is de reden dat ik uiteindelijk voor de S6 lite ben gegaan. Die pen is wel een leuk dingetje als je een keer wat wil krabbelen.

Pagina: 1