Op dinsdag 07 augustus 2001 17:09 schreef poisoning het volgende:
Hallo, luitjes
Ik een systeem/netwerk beheerder, weet dat het bullshit is dat "signaal" gevoellig heid,
als je van het moment waar de "kabel" je huis in komt de splitter erop doet en ookal doe je dan 500m coax ertussen, dat maakt geen zak met ballonen uit, heb een waar ik vaak kom ook computer technisch persoon, die heeft 50m coax ertussen hangen "geen problemen" en zijn modem staat lekker op de zolder, zodat hij hem zelf kan monitoren

,
En de utp kabels maken ook geen hoela hoepel uit want daar heb ik ook 100den meters van jaja... een groot netwerk, long range...
Ff terug komen:
1) wat upc zegt, moet je nooit geloven
2) heeft upc wel mensen die wederom iets weten van netwerk enginering?
3) Zo-ja hoeveel 1?

Ik, ex-service-monteur bij UPC, durf gerust te zeggen dat je hier maar wat uit je nek aan 't zwetsen bent...
Nooit gehoord van demping op coaxiale kabels?? Hoe langer jij je kabel tussen kabelmodem en wandcontactdoos maakt, hoe meer signaal je kwijt bent.. Dit heeft natuurlijk een zekere marge, maar zeker geen 500 mtr...
Als je geluk hebt, en je hebt een behoorlijke hoeveelheid signaal binnen, dan zou je de 100 mtr. evt kunnen halen...
Maar meestal is 't probleem niet de downstream, dat kan 't modem nog wel ontcijferen, maar je upstream... Wat je dus terugstuurt... Je modem kan behoorlijk wat vermogen terugsturen, maar als ie maximaal terug moet gaan staan bleren, komt er ook een hoop ruis mee.. Niet goed voor je verbinding dus....
Maar ach, wie ben ik om aan een systeem/netwerkbeheerder die een groot netwerk heeft liggen, te twijfelen...