Powerline adapter gezocht voor camera's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zoek een Powerline adapter voor berhoorlijke afstand
Achtegrond: Ik heb 2 camerás gekocht (foscam 9928p) en aangesloten via wifi. Omdat mijn wifi netwerk wat onstabiel was heb ik hiervoor ook een Orbi Mesh systeem gekocht. De eerste camera werkt nu goed maar de camera achter in de tuin blijft onstabiel en valt vaak weg. Als ik de resolutie omhoog gooi is de wifi verbinding volgens mij niet sterk genoeg. Ik zoek dus een alternatief. Kabel trekken is geen optie.

Ik zoek een powerline adapter (setje van 3 dus voor 2 camera's en 1 in meterkast) die vooral snelheid weet te behouden over een forse afstand. Ik kom al snel op een meter of 20 naar de camera in de tuin. De stroom staat overigens op een aparte groep maar is neem ik aan geen issue.

Wifi op de powerline adapter heb ik niet nodig.

/edit : nog belangrijk: ik wil geen stopcontact kwijtraken dus deze moeten er ook op zitten.

Wat is je budget?
Ik ga voor een goede prijs/kwaliteit verhouding maar ben niet heel beperkt in budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Voorkeur voor een A merk in verband met ondersteuning

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Zie boven: vooral stabiliteit is belangrijk en er zal een continu (24/7) data stroom richting NAS en cloud gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door xxxMaverick op 03-05-2020 21:00 ]

Alle reacties

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 19:06
Ik heb twee maal een duo TP-Link AV600 setje liggen die ik niet gebruik. 2 zijn wifi extenders, maar de andere twee zijn adapters.

Je kan er één in de meterkast leggen, naast je modem voor het signaal om over het stroomnet te sturen, en dan kan je de andere 3 punten overal in huis plaatsen. De twee adapters hebben een stopcontact, dus je verliest geen punt, de wifi-extenders hebben geen stopcontact.

Ik heb via de kabel nooit problemen gehad, altijd stabiel geweest, over meerdere groepen. Ik heb ze weggedaan omdat ik een Mesh netwerk wilde die meer functionaliteit gaf en als access point kon dienen.

Ik heb dus 2 setjes liggen die je zou mogen proberen om te zien of het wat voor jou is. Zo ja kan je ze van mij overnemen, zo nee neem ik ze weer terug.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Fitzer schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:45:
Ik heb twee maal een duo TP-Link AV600 setje liggen die ik niet gebruik. 2 zijn wifi extenders, maar de andere twee zijn adapters.

Je kan er één in de meterkast leggen, naast je modem voor het signaal om over het stroomnet te sturen, en dan kan je de andere 3 punten overal in huis plaatsen. De twee adapters hebben een stopcontact, dus je verliest geen punt, de wifi-extenders hebben geen stopcontact.

Ik heb via de kabel nooit problemen gehad, altijd stabiel geweest, over meerdere groepen. Ik heb ze weggedaan omdat ik een Mesh netwerk wilde die meer functionaliteit gaf en als access point kon dienen.

Ik heb dus 2 setjes liggen die je zou mogen proberen om te zien of het wat voor jou is. Zo ja kan je ze van mij overnemen, zo nee neem ik ze weer terug.
Dank voor je reactie. Zeer aardig aangeboden! Ik vrees alleen dat ik je onvoldoende kan compenseren als ik ze zou willen overnemen omdat ze door de wifi functie wat duurder zijn dan ik nodig heb (set zonder wifi is dan nieuw voor lagere prijs te halen vermoed ik). Je kan ze dan beter op marktplaats zetten. Maar top aangeboden!

Advies is dus: gewoon proberen en lijkt erop dat soort set wellicht minder relevant is als je a merk koopt? dan ga ik shoppen en proberen , nogmaals dank voor je reactie en ik waardeer het aanbod!