Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc zou ik vooral wat willen coderen met python in de richting van data-analyse/visualisatie (anaconda, jupyter notebooks enz.). Dus niet heel heftige graphics, alleen zou ik er ook af en toe een game op willen spelen en nu speel ik anno 1404, maar ik zou graag anno 1800 willen kunnen runnen op 1080p recommended settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 600 a 700€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu al een monitor, toetstenbord en muis, waar ik mijn laptop voor gebruik als input
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een stille en handzame pc, waarvan de onderdelen makkelijk te vervangen zijn in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als ik zo de BBG's bekijk, betekent dat een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil en zuinig mogelijk natuurlijk.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb nu het volgende lijstje samengesteld:
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral een soepel lopend stil systeem. Ook is dit mijn eerste zelfbouw systeem, dus is alles ook goed compatibel en is het dan handig om het te laten assembleren?
Is dit systeem voldoende om mee te coderen, twee beeldschermen erop aan te sluiten en daarnaast Anno 1800 op 1080p te spelen?
Daarnaast vraag ik me ook af het een future-proof systeem is en welke keuzes ik dan zou moeten maken?
Ik twijfel nog over de videokaart, want deze drijft de prijs aardig op, ik heb nu deze oudere gekozen, of kan ik beter voor deze gaan: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G
Met deze pc zou ik vooral wat willen coderen met python in de richting van data-analyse/visualisatie (anaconda, jupyter notebooks enz.). Dus niet heel heftige graphics, alleen zou ik er ook af en toe een game op willen spelen en nu speel ik anno 1404, maar ik zou graag anno 1800 willen kunnen runnen op 1080p recommended settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 600 a 700€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu al een monitor, toetstenbord en muis, waar ik mijn laptop voor gebruik als input
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een stille en handzame pc, waarvan de onderdelen makkelijk te vervangen zijn in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als ik zo de BBG's bekijk, betekent dat een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil en zuinig mogelijk natuurlijk.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb nu het volgende lijstje samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 161,05 | € 161,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 28,95 | € 28,95 |
| 2 | Ventilatoren | Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM | € 10,95 | € 21,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 78,30 | € 78,30 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 500GB | € 66,01 | € 66,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 630,91 | ||
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral een soepel lopend stil systeem. Ook is dit mijn eerste zelfbouw systeem, dus is alles ook goed compatibel en is het dan handig om het te laten assembleren?
Is dit systeem voldoende om mee te coderen, twee beeldschermen erop aan te sluiten en daarnaast Anno 1800 op 1080p te spelen?
Daarnaast vraag ik me ook af het een future-proof systeem is en welke keuzes ik dan zou moeten maken?
Ik twijfel nog over de videokaart, want deze drijft de prijs aardig op, ik heb nu deze oudere gekozen, of kan ik beter voor deze gaan: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G