Locatie wijkt af na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-10 12:31
Mijn vraag
Ik ben onlangs met mijn gezin verhuisd, en als wij elkaar opzoeken via zoek mijn iphone, staan wij nog bij het oude huis volgens de app. Na een minuut ongeveer past hij zich aan, maar hoe kan het dat de locatie onze iphones denken dat we nog op het oude adres zijn? De router is gereset...

Beste antwoord (via Wessel0101 op 04-05-2020 10:52)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat heeft waarschijnlijk te maken met het mac-adres van je router, deze is bekend op de oude locatie en pas later is er GPS (of mac-adressen van andere routers in je omgeving) aanwezig om de juiste locatie weer te geven. De enige snelle work-around is een ander mac-adres instellen op je router (voor je BSSID).

edit: bij Apple kan je mogelijk je locatie aan (laten) passen middels deze handeling:
Go to the Apple Maps app on your iphone, ipod or ipad while on your wifi. Touch the blue dot/pin showing your current wrong location. Then touch the > arrow inside the blue circle to bring up the menu for that pin showing our wrong location. Then select "Report a Problem". Next, click "Pin is at incorrect location". Then the next button. You will be told to drag the pin to the correct location.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2020 20:08 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat heeft waarschijnlijk te maken met het mac-adres van je router, deze is bekend op de oude locatie en pas later is er GPS (of mac-adressen van andere routers in je omgeving) aanwezig om de juiste locatie weer te geven. De enige snelle work-around is een ander mac-adres instellen op je router (voor je BSSID).

edit: bij Apple kan je mogelijk je locatie aan (laten) passen middels deze handeling:
Go to the Apple Maps app on your iphone, ipod or ipad while on your wifi. Touch the blue dot/pin showing your current wrong location. Then touch the > arrow inside the blue circle to bring up the menu for that pin showing our wrong location. Then select "Report a Problem". Next, click "Pin is at incorrect location". Then the next button. You will be told to drag the pin to the correct location.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2020 20:08 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 13:24
na verloop van tijd zal de locatie van je eigen netwerk wel veranderen bij Apple, dit heeft even tijd nodig.