gratis meeting software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 17:01
Morgenavond hebben we een vergadering gepland met 12 mensen. Normaal ging dit doorgaan IRL, maar dat mag nu niet meer.

Vandaar dat we nu op zoek zijn naar software zoals zoom, teams, skype,...

De deelnemers zullen waarschijnlijk allemaal met een laptop deelnemen, een paar appels en een paar peren.

Zoom lijkt interessant, maar heeft een beperking van 40 min. zie ik.

Ik heb hier onlangs een goede en gratis alternatief zien passeren, maar vind het niet meer terug.

Iemand die ons iets kan aanraden?

(Het gaat over een vergadering tussen leerkrachten en ouders, dus budget: niks)

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Jitsi Meet gratis en open software. En je kan het ook zelf hosten als je een server aan het net hebt hangen.

Aanvulling: voorziet ook in apps voor android en iOS en werkt zonder accounts.

[ Voor 21% gewijzigd door synoniem op 03-05-2020 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Ik heb goede ervaringen met Google Meet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou teams pakken. Is nu gratis en dikke kans dat de ouders het ook al hebben. Zoom heeft privacy issues en is al bij veel bedrijven de deur gewezen.

Overigens nofi, maar dit wisten jullie al een hele tijd, dus waarom heb je nu ineens het probleem :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 17:01
Thanks voor de antwoorden.
Ondertussen heb ik gevonden wat hier al eens werd aageraden: https://jitsi.org
@The Eagle het gaat over allemaal vrijwilligers, moet ik meer zeggen?
Ik informeerde bij de organisator welke dienst ze wilt gebruiken, zodat ik de client kan installeren en dan zegt ze me "euhm, geen idee, weet jij iets?".

Ik zal jitsi, teams en meet eens naast elkaar leggen, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@cadsite zoals @Hahn al aangeeft is meet erg goed maar op dit moment is het nog niet 'echt' gratis voor gebruikers in NL (google hangouts overigens wel maar is iets beperkter). Er moet 1 iemand zijn die een betaald google account heeft om de meeting te initiëren. Wat wel een voordeel is is dat verder niemand een account nodig heeft en het op vrijwel ieder platform werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2020 17:51 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DukeBox schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:49:
@cadsite zoals @Hahn al aangeeft is meet erg goed maar op dit moment is het nog niet 'echt' gratis (google hangouts overigens wel maar is iets beperkter). Er moet 1 iemand zijn die een betaald google account heeft om de meeting te initiëren. Wat wel een voordeel is is dat verder niemand een account nodig heeft en het op vrijwel ieder platform werkt.
Ah, blijkbaar zat ik op m'n Google-account van werk, waardoor ik dacht dat het al gratis was voor iedereen. My bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hahn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:50:
Ah, blijkbaar zat ik op m'n Google-account van werk, waardoor ik dacht dat het al gratis was voor iedereen. My bad.
Volgende week vanaf woensdag wel als het goed is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Houd bij het gebruik van Google Meet wel rekening met deze situatie (omdat je eerder al spreekt van vrijwilligers):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikRRhmNgeb8fpfaaQmMrcyXCLnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pcLB39DC8jLuRJgOl1lZxSrY.png?f=fotoalbum_largelolbroeken, daar bij Google :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tja Jitsi Meet werkt het beste met Google Chrome (-achtigen) dus ook Opera en de chromium versie van Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@edeboeck Hier getest met edge maar geeft geen probleem. Heb wel een veel nieuwere versie.
Microsoft Edge is bijgewerkt.
Versie 81.0.416.68 (Officiële build) (64-bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

DukeBox schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:18:
@edeboeck Hier getest met edge maar geeft geen probleem. Heb wel een veel nieuwere versie.
Microsoft Edge is bijgewerkt.
Versie 81.0.416.68 (Officiële build) (64-bits)
Ben zelf verbaasd dat ik achterloop omdat updates hier normaal vrij vlot binnen komen. Omdat ik meerdere toestellen gebruik, kan het wel zijn dat ik nog niet overal de op Chromium gebaseerde Edge-browser gebruik.

Voor TS blijft het natuurlijk een gegeven dat de kans groot is dat een van de vrijwilligers met dezelfde situatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
edeboeck schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:01:
[...]
Ben zelf verbaasd dat ik achterloop omdat updates hier normaal vrij vlot binnen komen. Omdat ik meerdere toestellen gebruik, kan het wel zijn dat ik nog niet overal de op Chromium gebaseerde Edge-browser gebruik.

Voor TS blijft het natuurlijk een gegeven dat de kans groot is dat een van de vrijwilligers met dezelfde situatie zit.
Ik moest ook even kijken waarom ik 'slechts' bij Edge 44 (net zoals jij) was, maar dat komt dus inderdaad doordat de oude Edge gestopt is met updaten. De nieuwe Edge gebaseerd op Chromium is een hele nieuwe versie die je los moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hahn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:04:
De nieuwe Edge gebaseerd op Chromium is een hele nieuwe versie die je los moet downloaden.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dit zelf heb moeten doen. Sterker nog ik heb legacy edge er wel bewust naast gezet omdat chromium niet goed in ms mixed reality werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DukeBox schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Ik kan mij niet herinneren dat ik dit zelf heb moeten doen. Sterker nog ik heb legacy edge er wel bewust naast gezet omdat chromium niet goed in ms mixed reality werkt.
Mijn Edge 44 kreeg geen updates meer, en Edge Chromium via losse download heeft nu volledig m'n oude Edge vervangen. Ik kreeg volgens mij niet de optie om beide versies te behouden, maar misschien dat ik niet goed opgelet heb tijdens de installatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@Hahn Dat is juist het vreemde, mijn laptop is een paar weken oud en daar zat edge chromium al standaard op. Mijn pc laatst geupdate naar 2004 en daar kreeg ik pas na de eerste keer opstarten een upgrade. Op mijn pc moest ik downgraden en kreeg daar de optie om beiden te houden. Op mijn laptop kon ik hem via mixed reality features installeren als legacy edge (classic app).

Pagina: 1