Wifi repeater of powerline adapter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Ik zoek een?
Device (Wifi repeater/extender of powerline adapter) om het wifi signaal in redelijk groot huis van 3 verdiepingen op de middelste en/of bovenste verdieping te versterken.

Wat is je budget?
Maakt niet uit, als het maar goed is!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een redelijk nieuw huis (gebouwd in 2009) en we gaan binnenkort hier naar verhuizen. We gaan dan met een internet+TV provider in zee, maar ik kan nu alvast mijn borst nat maken dat ik op de 1e en helemaal op de 2e verdieping geen goed wifi-bereik zal hebben voor internet. Wat kan ik dan het beste aanschaffen? Een Wifi repeater of powerline adapter? Ik wil goede snelheden overal kunnen halen en ook een goede latency/ping voor het gamen.

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
Beide niet, zou een utp kabel trekken naar elke verdieping en daar een aparte AP (bij voorkeur unifi) aanhangen.

Of nog beter kabel rechtstreeks aansluiten op de pc/laptop/ander device om de meest lage latencie en stabiele verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:03

g0tanks

Moderator CSA
Van beide opties ga je in de meeste gevallen niet zo blij worden als je fatsoenlijk wil gamen. Als je nu een kabel trekt kan je er nog jarenlang plezier van beleven. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 19:48
Als je al een Fritz router/ap gebruikt, zou je eens kunnen kijken naar de Fritz repeater 3000. Daar heb ik goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt, en als latency mij iets minder uitmaakt op sommige plekken, dan een repeater of Powerline adapter beter?

En wat is een unifi access point ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 19:48
Ik heb hier geen powerline, dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HectorMalot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 00:46
Nieuwe woningen hebben vaak al loze leidingen naar de kamers op de 1e en 2e verdieping. Ik zou naar een goede plek een UTP kabel trekken en daar een Power over Ethernet access point ophangen. Die kun je in de meterkast dan gewoon inpluggen op je router (met PoE injector).

Heb zelf goede ervaringen met de ubiquity Unifi access points. (Merk en serie, zoekt even op in de Pricewatch)

[ Voor 6% gewijzigd door HectorMalot op 03-05-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:32
Ga eerst maar eens meten voordat je spullen gaat kopen :)

Repeaters moet je als t even kan weg van blijven. Kabel is altijd de mooiste oplossing, wellicht is die er al of heb je eenvoudig een methode om m te trekken. Vaak het goedkoopst en meteen de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
Repeater wil je echt niet hebben. Wifi is al half duplex en als je een repeater er tussen zet dan kun je die snelheid nog eens halveren.

Bij powerline weet ik het eigenlijk niet hoe dat zit. Maar heb ik en veel kenissen niet zo'n goede ervaring mee.

[ Voor 13% gewijzigd door powerboat op 03-05-2020 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 08:48
g0tanks schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:01:
Van beide opties ga je in de meeste gevallen niet zo blij worden als je fatsoenlijk wil gamen. Als je nu een kabel trekt kan je er nog jarenlang plezier van beleven. ;)
Ik gebruik al jaren een powerline (Devolo dlan 1200+ wifi) en ik heb nergens last van. De console en pc is wel met een kabel verbonden aan de powerline, het wifi signaal wordt gebruikt voor de vriendin haar laptop en tablet/smartphone.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met powerline moet je een beetje geluk hebben, is erg afhankelijk van de situatie. Als je het gaat testen, neem in ieder geval mimo met randaarde. Repeater zou ik hoe dan ook niet aan beginnen. Als je wel coax hebt liggen (TV) is eventueel MoCa een optie ?
Mocht het een beperkt stuk zijn waar je geen bekabeling kan krijgen dan zou je ook dat stuk kunnen overbruggen met een client bridge.

[ Voor 71% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2020 17:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt allemaal, ik ga kijken of ik nog kabels kan trekken en daarop AP's kan aansluiten.

Is anders een Mesh systeem als de Orbi RBK 53 een optie? Of is dit even ruk als repeaters? De latency maakt mij voor WiFi niet uit (gamen moet gewoon bedraad op 1 of andere manier), maar ik wel wel overal bv. fatsoenlijk netflix kunnen streamen op elke verdieping via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:32
Je moet eerst eens meten hoe je woning invloed heeft op het signaal. Als je een laptop hebt is dat makkelijk te doen. Maak een hotspot aan op je laptop, verbind je telefoon ermee en meet met een appje de signaalsterkte (let op verschillende kanalen en 2,4 en 5GHz testen). Plaats je laptop op verschillende plaatsen en kijk of je een AP per verdieping nodig hebt of misschien zelfs per ruimte. Op de gok iets kopen kan werken. Het kan ook niet werken. Afhankelijk van je budget en tijd kun je hier een tijdje zoet mee zijn, steeds iets anders (bij) kopen.

Addicted to silent computing

Pagina: 1