Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
Hoi allen.

Ik zoek een vervanger voor mijn oude Samsung s7.

Wat doe ik met mijn gsm: whatsapp ea social media, video via youtube, research, heel soms netflix en veel spotify. Betalen nog niet bijvoorbeeld, wellicht wel de toekomst..

In de auto flitsmeister.. verder eigenlijk niet veel.

Ik wil een smartphone met goede helderheid en mooi beeld. Maar na een s7 lijkt me dat niet lastig. Genoeg gehuegen en snelle processor. Ook het downloaden en delen van documenten wil ik snel laten gaan. En een erg goede batterij en snel opladen.

Ik heb geen hoge eisen verder aan de smartphone. Liefste een van ca 200 euro. Is het prijs kwaliteit de moeite 250..

Ik had een motorola g8pro gezien. Een samsung m21. Honor 20 view was laatst te koop voor niet veel. Vind hem niet meer. Of een Xiaomi redmi note 8 pro?

Weten jullie nog goede telefoons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En waarom heb je die telefoons op het oog, wat zijn de voors en tegens volgens jou?
Hoe lang wil je ermee doen, geef je wat om de Androidschil of het updatebeleid van de fabrikant?
Je Galaxy S7 had een amoled-scherm, zoek je dat nu weer, wat wil je met de accu, heb je merkenvoorkeur?

Om je veel beter en nog gerichten te kunnen helpen, mis ik nog wel wat informatie eerlijk gezegd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Schopje naar Aankoopadvies.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Echt een heel snelle processor heb je niet nodig voor hetgeen wat jij doet, dan is een midrange processor meer dan genoeg.

Het mooiste beeld geeft amoled, maar deze telefoons zijn ook meestal wat duurder dan de varianten met een IPS scherm.

Als je naar de pricewatch gaat en daar jouw voorkeuren invult komen er vast wat toestellen uit die aan jouw voorkeuren voldoen.

Als je dan nog tussen een aantal toestellen twijfelt dan hier even melden en dan kunnen we met je meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Haha sorry! Makkelijk besturingssysteem is voorkeur. Vond android fijn en ben ik gewend. Sowieso geen apple. Ik kwam de telefoons tegen bij verschillende testen. Krasvrij scherm amoled is handig.. geen idee of ze dat nu allemaal hebben? En accu moet toch wel een dag mee gaan dan, maar wel snel opladen. Liever natuurlijk nog een betere accu dan dat.. maar als t teveel kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat voor toestellen kom je op uit wanneer je de pricewatch invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Heb bijna 50 resultaten. Jezus. Haha. Waar moet ik nog meer in diferentieren? Wil geen huge koelkast trouwens. Xiaomi redmi note 7 en 8 en pro kom ik vaak tegen, xiaomi mi a3, motorola one en de g8 power, de realme 6. Had tot 260 euro gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je geen 'koelkast' wil kan je dus nog de schermgrootte aanpassen. Wil je überhaupt miui? Zo niet kan je xiaomi van je lijst schrappen. Motorola heeft een flink cleane android ervaring. Amoled nog ingegeven als voorkeur of is dat met jouw prijswens niet haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Oh dat heb ik niet ingevuld. Is miui niet fijn? Werkelijk geen idee van.. waarmee kan ik dat vergelijken en verschilt het veel van android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Heb nu lijstje vab een motorola g8 power. Motorola one en samsung m21 en een redmi note 8. Mis ik een goede die hier bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Even kort door de bocht: alle telefoons op de markt behalve Apple draaien op Android. Enige verschil is dat sommige fabrikanten hier zelf een schil overheen leggen zoals MIUI, Samsung doet dat ook en zo zijn er nog vele anderen. Meestal bieden die schillen net wat meer functie dan Android zonder schil (zoals op Pixel telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Miui is Android. Some hate it some love it.
Ik kan je niet zo 1, 2, 3 uitleggen wat het is. Maar het is een schil om Android heen met ontzettend veel instelmogelijkheden maar tegelijk is de indeling van instellingen ook niet altijd even logisch en/of zoals je gewend bent. Kijk eens op YouTube maar filmpjes met uitleg over miui zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Oke. Over de genoemde telefoons. Zit daar iets bij? Zag ook nog een honor 9x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Realme 6 is een goede prijs/kwaliteit telefoon. Geen Oled, maar wel 90Hz, snelle chip, goede 4300mAh batterij en 55min snelladen. Alleen niet het helderste scherm. Wel een stuk schonere Android dan MiUI, maar nog geen OnePlus/Pixel-level. Een skin heeft soms wel zijn voordelen, zoals extra opties, betere performance, of visuele verbeteringen t.o.v. stock Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Voor jouw gebruik (enkel Flitsmeister genoemd) voldoet werkelijk elke telefoon. Meeste nieuwere modellen houden het wel een dag uit, dus kijk dan naar formaat en uiterlijk.
Wat zoek je zelf verder nog in dat ding? Als je al weet dat je (bijna) geen foto's maakt streep dan toestellen met 3 of 4 lenzen weg, kan alleen maar stuk en maakt mobiel nutteloos duurder.
Wil je wel of geen 3.5mm gat.
Wil je dat hij Google car heeft
Wil je liever langere of oude scherm verhouding
Wil je scherper beeld of langer batterij
Wil je Chinese merken of liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:25
Fubar180 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:34:
Oke. Over de genoemde telefoons. Zit daar iets bij? Zag ook nog een honor 9x
Ik heb de Honor 9X. An sich geen slechte telefoon maar hij wordt soms wel wat traag. Een reboot lost dit op maar met mijn vorige telefoon (pocophone) had ik hier geen last van.

Er zitten trouwens met een budget van €260 ook enkele interessante Nokia's binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
99ruud99 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:49:
Voor jouw gebruik (enkel Flitsmeister genoemd) voldoet werkelijk elke telefoon. Meeste nieuwere modellen houden het wel een dag uit, dus kijk dan naar formaat en uiterlijk.
Wat zoek je zelf verder nog in dat ding? Als je al weet dat je (bijna) geen foto's maakt streep dan toestellen met 3 of 4 lenzen weg, kan alleen maar stuk en maakt mobiel nutteloos duurder.
Wil je wel of geen 3.5mm gat.
Wil je dat hij Google car heeft
Wil je liever langere of oude scherm verhouding
Wil je scherper beeld of langer batterij
Wil je Chinese merken of liever niet
Nou ik noemde ook de social media apps en delen en downloaden moet snel genoeg gaan. Jack is niet nodig. Google car ook niet. Langere schermverhouding en wil scherper beeld en betere batterij. Merk maakt me niets uit. Als de service en maar iets bekender al in de smartphone wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
stutrecht schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:54:
[...]

Ik heb de Honor 9X. An sich geen slechte telefoon maar hij wordt soms wel wat traag. Een reboot lost dit op maar met mijn vorige telefoon (pocophone) had ik hier geen last van.

Er zitten trouwens met een budget van €260 ook enkele interessante Nokia's binnen je budget.
Oke..erg traag ja? Nokia 7? Pocophone vind ik dan weer wat duur.. zijn de motorolas en de samsung m21 niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Zelfs de nokia3310 uit 2018 kan Whatsapp. (Dus werkelijk elke smartphone kan het wel aan, Social media is nu ook weer niet zo zwaar voor de processor).

Ik zou eens kijken of je ergens een leuke aanbieding ziet. Chinese mobieltjes (zoals Xiaomi) hebben vaak meer bang for buck, maar zouden snel overkill kunnen leveren. (Geschreven op een mi 9t pro, overkill maar was maar 300 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Overkill mag gerust. Die apps is het voornaamste wat ik ermee doe. Goede fotos vind ik ook prettig.. maar ben nu zon slechte camera gewend. Voornamelijk in t donker. Wellicht leuk om een keer een goede te hebben.

Welke keus zou de beste zijn uit de telefoons die ik had gevonden? Meeste waar voor je geld inderdaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Is de oppo a9 ook een goede optie? Of een motorola one vision? Zie door de bomen het bos niet meer. Goed en helder scherm vind ik belangrijk. En goed te zien vanuit alle hoeken. Ook camera mag nu wel een goede zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door Fubar180 op 04-05-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Tsja, in dat prijssegment van rond de 200 euro is veel te verkrijgen maar het lijkt ook veel op elkaar. Motorola maakt over het algemeen nette telefoons vaak met net wat verschillende nadrukken, zo heb je de Power met een goede batterij of de Vision met een wat betere camera. Over het algemeen moet je er voor 200 euro niet vanuit gaan dat de camera erg goed zal zijn en zul je moeten bedenken wat je belangrijk vindt, camera of accuduur bv. Verder is het ook persoonlijke voorkeur qua android-schil en uiterlijk van het toestel. In principe zal iedere nieuwe telefoon van rond de 200-250 euro aan jouw vereisten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fubar180 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:11:
Is de oppo a9 ook een goede optie? Of een motorola one vision? Zie door de bomen het bos niet meer. Goed en helder scherm vind ik belangrijk. En goed te zien vanuit alle hoeken. Ook camera mag nu wel een goede zijn.
Heb je zelf al reviews opgezocht over de door jouw gevonden toestellen?
Het is en blijft tweakers hier en we verwachten dan ook eigen inzet. Hoe helder een scherm is, hoe scherp het is, vind je vaak terug in reviews.

Overigens denk ik dat die Moto G8 Power of eentje uit de 'One' reeks prima aan jouw wensen zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Yes..al heel wat reviews gelezen! Inzet genoeg hier. Ik dacht misschien aan eigen ervaringen of kennis. Want ik zie bijv bij het vergelijken verschillende resoluties etc. Dat lukt wel. Maar dan slechtere resolutie maar wel oled bijv. Bij de camera meer megapixels, maar is die dan direct beter? Ook de snellaadtechnologie is anders..

Vandaar dat ik hoopte op snellere conclusie misschien vanuit jullie zijde.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik mis nog steeds antwoord op veel vragen die al gesteld zijn eerlijk gezegd...
Ervaringen van toestellen vind je in allerlei ervaringentopics en reviews, onder andere hier op Tweakers.

Voordat ikzelf of anderen (weer) de Pricewatch induik en aan de slag gaan met filters, kun jij dat toch ook?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fubar180 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:38:
Yes..al heel wat reviews gelezen! Inzet genoeg hier. Ik dacht misschien aan eigen ervaringen of kennis. Want ik zie bijv bij het vergelijken verschillende resoluties etc. Dat lukt wel. Maar dan slechtere resolutie maar wel oled bijv. Bij de camera meer megapixels, maar is die dan direct beter? Ook de snellaadtechnologie is anders..

Vandaar dat ik hoopte op snellere conclusie misschien vanuit jullie zijde.. :)
Gezien je kennis van Android/mobiele telefoons zou ik me als laatste druk gaan maken over de techniek achter het snelladen. Ondersteunt het toestel snel laden dan is dat een vinkje voor jou.
Meer megapixels wil niet zeggen betere foto's nee. Maar voor het geld dat jij wil uitgeven kan je ook niet teveel verwachten van een camera en dan kan je uit recensies halen hoe goed een camera wel of/niet is.

Je stelde zelf eerder de Moto G8 Power voor of een Motorola One toestel. Beide krijgen hier op tweakers goede recensies, dus wat houd je tegen om één van die twee te kopen? Je moet het jezelf met slechts de basis kennis die je hebt (niet negatief bedoeld overigens) niet te moeilijk gaan maken want dan kom je er nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Oke. Ja die motorolas krijgen goede recensies. Maar vroeg me af of ik dan het beste heb voor het geld. Zoals xiaomi wordt aanbevolen ivm meer bang for bucks.. vandaar dat ik nog vroeg of een oppo a9 of een honor iets was..

[ Voor 95% gewijzigd door Fubar180 op 04-05-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
CLB schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:19:
Ik mis nog steeds antwoord op veel vragen die al gesteld zijn eerlijk gezegd...
Ervaringen van toestellen vind je in allerlei ervaringentopics en reviews, onder andere hier op Tweakers.

Voordat ikzelf of anderen (weer) de Pricewatch induik en aan de slag gaan met filters, kun jij dat toch ook?
Op welke vragen gaf ik geen antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Fubar180 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:07:
Oke. Ja die motorolas krijgen goede recensies. Maar vroeg me af of ik dan het beste heb voor het geld. Zoals xiaomi wordt aanbevolen ivm meer bang for bucks.. vandaar dat ik nog vroeg of een oppo a9 of een honor iets was..
Honor heb je van iemand al antwoord op gekregen die zei hij wat trager werd.

Heb je zelf die twee toestellen met elkaar vergeleken?

De Motorola is kleiner (je wilde geen koelkast) en het scherm heeft een hogere resolutie. Lijkt me dan een makkelijke keuze tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Klopt. Maar gaf even aan dat ik er wel iets mee doe en ook uitzoek..

En ook de one vision behoort tot de mogelijkheden.

[ Voor 28% gewijzigd door Fubar180 op 04-05-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Heb een shortlist gemaakt. Ik denk dat ze allemaal niet lekker in een broekzak passen of wel? Heb nu een motorola 8 plus, redmi 8 note pro of een motorola vision of een realme 6 op t lijstje. ps. Is NFC bepalend voor de toekomst? What to choose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nfc heb je nodig voor bijvoorbeeld contactloos bepalen. Zal je meer en meer gaan zien.
Motorola als je een clean android ervaring wil.
Redmi als je miui wil proberen.
Realme zit er wat dat betreft tussenin. Realme lijkt de nieuwe prijsvechter te worden.

Formaat is persoonlijk of je dit prettig vindt (en afhankelijk van hoe groot je broekzakken zijn ;))

Niemand kan jou zeggen welke je moet kopen. Dat moet je zelf beslissen. Waarom twijfel je tussen die 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Welke van deze echt de betere zou zijn. Ze ontlopen elkaar niet veel. Klopt. En heb de besturingssystemen bekeken. Tja hoevaak kijk ie daar nu echt. Updatebeleid is misschien wel fijn. Heb lang met de s7 uitgehouden. Met de volgende mobiel ook het plan.

Ja broekzakken zijn normaal 😅. Niet extreem diep. Formaatje s7 lijkt erg klein nu. Maar volgens mij is een 6.3 wel passend.. anders werden die niet zoveel gemaakt denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Fubar180 op 06-05-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee welke echt de betere is als die er überhaupt is want elk toestel heeft zijn voor en nadelen. Ik zou denken de Realme, maar ik weer niet hoe sterk de processor is. Ook camera's zijn niet te vegelijken zo van papier omdat een groot gedeelte afhankelijk is van de software implementatie.

Je zal echt zelf een keuze moeten maken en kiezen wat voor jou in de specs van deze toestellen het meest belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Oke. Ga ik dat afwegen! Dankjewel. Evt iets van updatebeleid bekend? Las en zag dat motorola dat nog niet had.. maar nog zou komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Redmi Note 8 Pro heeft evenals de Realme 6 een G90T. Dat is een redelijk krachtige mid-range SoC (Antutu ~280.000). De Motorola G8 Plus heeft een SD665 en de One Vision (ik raad eerder de One Action aan) heeft een Exynos 9609. Die scoren respectievelijk ~165.000 en ~150.000 op Antutu. Een benchmark zegt niet alles over het dagelijks gebruik, maar de Redmi en Realme zijn een stuk sneller.

Qua camera's moet je nooit naar de specs kijken, afgezonderd van dingen als diversiteit van lenzen, stabilisatie en evt. sensors (als je daar bekend mee bent). Als ik jou was zou ik gewoon reviews en vergelijkingen bekijken, en daaruit conclusies trekken over de camerakwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Goede vraag. Het update beleid van Motorola staat inderdaad niet heel goed bekend. Xiaomi doet het wat dat betreft beter. Realme durf ik niet te zeggen. Dat is ook een relatief nieuwe speler, in ieder geval hier in Europa.

Maar misschien dat je met Google iets kan vinden over ervaringen met realme en hun update policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Het beleid van Realme is als volgt:
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series.
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.

De Realme 2 Pro (Android 8.1) krijgt in Juni Android 10, dus ze voldoen er ook aan. Daarnaast zij de CEO dat het bij de U- C- en Non-pro-series gaat om tenminste één update, omdat een paar Android 8 telefoons geen Android 10 zullen krijgen, maar volgens mij wilde hij niet uitsluiten dat dat in de toekomst verandert en ze ook 2 upgrades krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Potenscia schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:33:
Redmi Note 8 Pro heeft evenals de Realme 6 een G90T. Dat is een redelijk krachtige mid-range SoC (Antutu ~280.000). De Motorola G8 Plus heeft een SD665 en de One Vision (ik raad eerder de One Action aan) heeft een Exynos 9609. Die scoren respectievelijk ~165.000 en ~150.000 op Antutu. Een benchmark zegt niet alles over het dagelijks gebruik, maar de Redmi en Realme zijn een stuk sneller.

Qua camera's moet je nooit naar de specs kijken, afgezonderd van dingen als diversiteit van lenzen, stabilisatie en evt. sensors (als je daar bekend mee bent). Als ik jou was zou ik gewoon reviews en vergelijkingen bekijken, en daaruit conclusies trekken over de camerakwaliteit.
Ah fijn om te lezen. Dus de action is beter dan de plus en vision..en die is goedkoper.

Met lenzen ben ik niet meer mee bekend..

Kan ik ook een poll starten? Haha. Maar dat is natuurlijk ieders zn meug. Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
13art schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:34:
Goede vraag. Het update beleid van Motorola staat inderdaad niet heel goed bekend. Xiaomi doet het wat dat betreft beter. Realme durf ik niet te zeggen. Dat is ook een relatief nieuwe speler, in ieder geval hier in Europa.

Maar misschien dat je met Google iets kan vinden over ervaringen met realme en hun update policy.
Ik zal eens zoeken. Want alleen via realme te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
Samsung A40 voldoet ook prima
https://www.belsimpel.nl/...its=10170155322753&cntd=1

[ Voor 17% gewijzigd door saharoen op 06-05-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
@Fubar180, misschien heb je hier nog iets aan:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fubar180
Ja gekeken. Dankjewel. De google pixel leek me wel tof. Gek dat die hier veel duurder is. De redmi 9t motorola 8g plus maar evt de mi a3. Ga op t gemak de voor en tegens afstrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubar180
Net vanalles afgestreept.

Een note 8 pro. Nieuwer. goede accu, beste specs maar t duurste.

Een note 7 (volgens mij heel veel, voor weinig geld.) Iemand een idee van het update beleid? Mindere specs. Maar snelladen. Veel slechter als de 8?

De one action. Updatebeleid beter als bij de g8 plus. Daarom viel die af. Maar geen snelladen?! Kan dit ook niet met mijn oude samsung blokje?

En allemaal niet stofdicht. De action wel spatwater..

We komen er bijna! Wat is jullie keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2020

Misschien heb je hier nog wat aan.
En een keuze ga ik niet voor je maken, mag je zelf doen ;)

Pagina: 1