Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmwa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-08-2020
mn, zoon zijn Ps4 pro, word nog al zeer warm bij het spelen van intensieve games.
ik moet er wel bij zeggen dat hij de ps4 24/7 aan heeft staan en gemiddelt 12u p dag/nacht gamed.
we hebben er al een extra tafel ventilator naast geezt, en zijn ps4 staat in een speciale ps4 standaard met kleine koelers.
de koelpasta kan nog niet gehard zijn daar de ps4 al na een halfjaar ter reparatie is gegaan en voorzien is van nieuwe paste o.a.

ik zit te denken om de kast zo te gaan maken dat er een cpu waterkoelen op gebouwd kan worden, maar dit vergt nogal een grote ingreep daar de prosesor vlink is weg gebouwd.

zijn er leden die een waterkoeler er op hebben, of op een andere manier de hitte opgelost hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Los van dat zoveel gamen echt niet gezond is, wat is zeer warm en waarom zou het een probleem zijn? De meeste mensen klagen over lawaai maar dat lijkt bij jou niet aan de orde te zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ventilatie gaten kan je keer schoonmaken, maar PS4 kan er wel tegen hoor.
Naast dat het belachelijk is om 12 uur per dag te gamen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Huh? Een console zou gewoon gebruik aan moeten kunnen. Daar aan gaan klussen zou niet nodig moeten zijn.

Wat is ‘zeer warm’ en wat staat er in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Werkt de PS4 Pro ook daadwerkelijk slecht(er) doordat 'ie zo warm wordt? Of merk je er qua prestaties niks van, maar voel je dat 'ie warm wordt?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmwa
antw:
zover ik hoor werkt de ps4 niet nog egt trager, maar door te koelen wil ik dat eigenlijk zien te voorkomen.
de warmte die hij op de buitenkast geeft vind ik al meer dan matig voor een comp/ps.

NB:
ik ben t met je eens dat 12+uur gamen niet gezond is, maar iemand die geestelijk is ingestort door mishandelingen en na zelfmoord van zn moeder, ben ik blij dat hij dat idee nog niet heeft. en met hulp word er aan gewerkt hm weer op de been te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
hmwa schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:03:
antw:
zover ik hoor werkt de ps4 niet nog egt trager, maar door te koelen wil ik dat eigenlijk zien te voorkomen.
de warmte die hij op de buitenkast geeft vind ik al meer dan matig voor een comp/ps.
Het is niet aan de gebruiker om de Playstation extra te moeten koelen :) Zolang 'ie goed werkt zou ik me er niet druk om maken. Zodra 'ie minder goed gaat werken, of (weer?) kapot gaat, dan kan je gebruik maken van de garantie.

Tenzij je het een leuke uitdaging vindt om 'm extra te koelen natuurlijk. Ga dan vooral je gang :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmwa
Hahn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Het is niet aan de gebruiker om de Playstation extra te moeten koelen :) Zolang 'ie goed werkt zou ik me er niet druk om maken. Zodra 'ie minder goed gaat werken, of (weer?) kapot gaat, dan kan je gebruik maken van de garantie.

Tenzij je het een leuke uitdaging vindt om 'm extra te koelen natuurlijk. Ga dan vooral je gang :P
ik hou het in de gaten, mocht k overgaan op een gevorceerde waterkoeler houd k jullie op de hoogte.
heb al spul gezien wat evt. bruikbaar zou kunnen zijn ( highflow.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
hmwa schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:03:
antw:

NB:
ik ben t met je eens dat 12+uur gamen niet gezond is, maar iemand die geestelijk is ingestort door mishandelingen en na zelfmoord van zn moeder, ben ik blij dat hij dat idee nog niet heeft. en met hulp word er aan gewerkt hm weer op de been te helpen
Offtopic: heel veel sterkte man, wat vreselijk.

psn: HertogJack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
Ook mijn PS4 Pro werd al heel snel (binnen 5min gamen) erg warm en begon te blazen als een malle.

Ik heb hem toen open gemaakt en merkte op dat hij van binnen nog helemaal schoon was!
Dus geen stof in de ventilator en ook ook niet in de heat-sink. Hij leek wel ongebruikt.

Totdat ik bij de CPU aan kwam. Hier zat, af-fabriek, een dikke kwak koelpasta tussen waar je U tegen zegt.
Heb deze kwak verwijderd en de CPU goed schoon gemaakt. Vervolgens een dun laagje Arctic Silver 5 pasta aangebracht over de gehele oppervlakte van de CPU. Alles weer netjes gemonteerd en was bang dat dit niet veel zou uitmaken. Maar tot mijn verbazing is mijn PS4 Pro een heeeeeeel stuk stiller geworden en de ventilator is tijdens het gamen amper hoorbaar.

Dit filmpje heb ik gebruikt voor de aanpassing:
YouTube: YouTube

Het lijkt moeilijk maar het is zo gepiept. Ben er hooguit 30min mee zoet geweest.
Enige wat je nodig hebt is een Torx H8 security (met gaatje in de kop) schroevendraaier en een kleine kruiskop schroevendraaier.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maus0165 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:37:
Het lijkt moeilijk maar het is zo gepiept. Ben er hooguit 30min mee zoet geweest.
Neem aan dat je geen garantie meer hebt? ;)

Geen idee; kan me voorstellen dat eventueel garantie hebben belangrijker is voor iemand die 12u per dag gamed, mocht de PS4 defect gaan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Mijn garantie periode is inderdaad al lang verstreken.
Maar geloof me.....als je die kwak pasta laat zitten is de kans groter op schade. De pasta zat niet alleen op de CPU. Maar er ook rond omheen op de andere chipjes. Ook niet echt bevorderlijk.
Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Nu kan ik de game dialogs weer verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:21
Maus0165 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:46:
Mijn garantie periode is inderdaad al lang verstreken.
Maar geloof me.....als je die kwak pasta laat zitten is de kans groter op schade. De pasta zat niet alleen op de CPU. Maar er ook rond omheen op de andere chipjes. Ook niet echt bevorderlijk.
Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Nu kan ik de game dialogs weer verstaan :)
Waarom zou er kans op schade zijn, en zou het niet bevorderlijk zijn? Het is koelpasta die niet geleid, maakt niets uit. Misschien zelfs beter omdat de componenten nog een beetje gekoeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
De PS4 Pro wordt gewoon warm, dat is normaal. Mijn iPhone wordt ook warm wanneer ik de hardware continu belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maus0165
Overdaad aan koelpasta zorgt ervoor dat de warmte niet goed wordt afgevoerd naar het koelelement. Dat is algemeen bekend. In mijn geval kon de PS4 de temperatuur van de cpu niet bepalen en liet de fan op volle toeren draaien. Met als gevolg een super luide console. Natuurlijk word een PS4 warm tijdens gamen, dat is normaal. Maar mijn console schakelde zich zelf uit met een warmte waarschuwing. Daar heb ik nu ook geen last meer van. Dus trek je conclusie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maus0165 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:31:
[...]en liet de fan op volle toeren draaien. Met als gevolg een super luide console.
Welke serie van de Pro is dit, want er zijn er namelijk 3;

De CUH-7000, CUH-7100 en als laatste de CUH-7200, met name de eerste kan bij bepaalde games zoals GOW behoorlijk wat lawaai maken, dus heeft nieuwe of meer koelpasta dan ook weinig of geen zin.

Ook zijn de eerste series met 2 verschillende koelventilatoren uitgerust, waarvan ook eentje behoorlijk van zich kan laten horen.

De CUH-7000 en de CUH-7100, zijn al een 'tijdje' uit productie, dus mocht u voor een nieuwe gaan dan is de kans zeer groot dat het hier om een CUH-7200 gaat maar let daar op. Staat links onder op de doos of achter op de Pro zelf, deze laatste is dan ook onder zware belasting nagenoeg stil.

Ga dus eerst na welke serie u heeft van de PlayStation Pro, en van hieruit zeer veel sterkte met het herstel van uw zoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2020 09:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:21
Maus0165 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:31:
Overdaad aan koelpasta zorgt ervoor dat de warmte niet goed wordt afgevoerd naar het koelelement. Dat is algemeen bekend. In mijn geval kon de PS4 de temperatuur van de cpu niet bepalen en liet de fan op volle toeren draaien. Met als gevolg een super luide console. Natuurlijk word een PS4 warm tijdens gamen, dat is normaal. Maar mijn console schakelde zich zelf uit met een warmte waarschuwing. Daar heb ik nu ook geen last meer van. Dus trek je conclusie.
YouTube: YouTube

Te veel koelpasta word er gewoon uit gedrukt, en komt naast de processor (of in dit geval APU) terecht.

Het zou slechte koelpasta kunnen zijn, of uitgedroogd oid, maar dat is iets anders.
Jou conclusie is al compleet verkeerd, dus wat iemand anders daar mee moet?

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 02-07-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Dit past beter in Spielerij - Problemen & Vragen

Tikje die kant op.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maus0165
Te veel koelpasta word er gewoon uit gedrukt, en komt naast de processor (of in dit geval APU) terecht.

Het zou slechte koelpasta kunnen zijn, of uitgedroogd oid, maar dat is iets anders.
Jou conclusie is al compleet verkeerd, dus wat iemand anders daar mee moet?
En vandaar dat mijn console nu gewoon naar behoren werkt :?

Het is jammer dat ik er geen foto van heb kunnen maken. Maar zo veel koelpasta op een cpu heb ik nog nooit gezien. Het zal een combi zijn geweest van slecht pasta en de hoeveelheid er van.

Wat iemand anders er mee moet?? Ik meld alleen maar mijn bevindingen en een oplossing en hoop iemand anders hiermee te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Hier zelfde ervaring. PS4 Pro die meer lawaai maakt dan een industriële stofzuiger.

In eerste instantie had ik de koelpasta vervangen door CoolerMaster SC102. Dit maakte het probleem alleen maar erger.

Daarna Kryonaut van Thermal Grizzly erop gedaan. Het verschil is absurd. PS4 is weer volledig stil bij de meeste games.

Ook nog overwogen om de fan te vervangen, maar dat blijkt nu dus niet nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Wat een beetje "goede" koelpasta al niet kan doen!!
Pagina: 1