Mijn vraag
Ik speel vaak spellen zoals bijvoorbeeld Battlefield 5, Rainbow Six Siege of Warzone van Call of Duty. Ook heb ik Discord hierbij op de achtergrond aanstaan. Het probleem is dat mijn PC Discord op de achtergrond niet aankan. Deze hapert dan vaak en ik ben vaak niet te verstaan. Dit komt denk ik door mijn te oude CPU. Nu is mijn vraag, moet ik mijn CPU upgraden of moet ik mijn oude CPU overclocken. Ook heb ik een MEDION prebuild PC dus ik vraag me af of een snellere processor wel geschikt is voor mijn moederbord.
Qua overclocken heb ik even gekeken in het opstartscherm van mijn moederbord. Ik kon alleen nergens de juiste informatie vinden (fotos hiervan staan in de bijlage).
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb van het programma CPU-Z alle specs als afbeelding meegestuurd
64-bit Windows 10
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70 GHz 2.71 GHz
16.0 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
2 TB HDD
256 GB SSD
MEDION H110H4-EM2 --> Deze is dus wat oud, wat voor processor past hierbij?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tijdens het gamen is mijn CPU gebruik meestal 100%. Mijn GPU daarentegen is niet de zwakste schakel, deze gebruikt gemiddeld 70%.
Ik speel vaak spellen zoals bijvoorbeeld Battlefield 5, Rainbow Six Siege of Warzone van Call of Duty. Ook heb ik Discord hierbij op de achtergrond aanstaan. Het probleem is dat mijn PC Discord op de achtergrond niet aankan. Deze hapert dan vaak en ik ben vaak niet te verstaan. Dit komt denk ik door mijn te oude CPU. Nu is mijn vraag, moet ik mijn CPU upgraden of moet ik mijn oude CPU overclocken. Ook heb ik een MEDION prebuild PC dus ik vraag me af of een snellere processor wel geschikt is voor mijn moederbord.
Qua overclocken heb ik even gekeken in het opstartscherm van mijn moederbord. Ik kon alleen nergens de juiste informatie vinden (fotos hiervan staan in de bijlage).
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb van het programma CPU-Z alle specs als afbeelding meegestuurd
64-bit Windows 10
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70 GHz 2.71 GHz
16.0 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
2 TB HDD
256 GB SSD
MEDION H110H4-EM2 --> Deze is dus wat oud, wat voor processor past hierbij?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tijdens het gamen is mijn CPU gebruik meestal 100%. Mijn GPU daarentegen is niet de zwakste schakel, deze gebruikt gemiddeld 70%.