Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4Pin en 8Pin connector op Gigabyte Aorus X570

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:00

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb een Ryzen 3700X gekocht met een Aorus X570 moederbord van Gigabyte. Hier zit de gebruikelijke ATX kabel op maar ook een 4Pin en 8Pin aansluiting.

Mijn pc gaat alleen niet aan. Ook niet als ik een schroevendraaier tegen de 2 pinnen van de Power kabel aanhoud.

Is de 4Pin dan verplicht? Ik heb deze niet bij mijn voeding en dus moet ik een additionele peripheral kabel kopen denk ik.

Specs:
Corsair 750x PSU
GeForce GTX 1080Ti GPU
AMD Ryzen 3700x CPU
Corsair H100i v2 cooler
Corsair Vengeance RGB pro 32GB RAM
Aorus X570 Pro mobo

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Beste antwoord (via ViezeVis op 03-05-2020 13:55)

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Draaien de fans, branden er lampjes? Zou vooral ook kijken/checken of cpu* en memory goed is geplaatst.

*In het verleden ook een systeem gezien dat niet wilde booten vanwege verbogen pinnen door incorrecte plaatsing in het AM4 socket - was overigens niet mijn eigen systeem. :9

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nee, alleen bij zwaar gebruik van als OC. (3900X-3950X)

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 03-05-2020 12:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wolvganger

Wolvganger

Draaien de fans, branden er lampjes? Zou vooral ook kijken/checken of cpu* en memory goed is geplaatst.

*In het verleden ook een systeem gezien dat niet wilde booten vanwege verbogen pinnen door incorrecte plaatsing in het AM4 socket - was overigens niet mijn eigen systeem. :9

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wolvganger schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:08:

Het LAN lampje brandt maar verder niet :(

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wolvganger schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:08:

Nu je dit zo zegt, toen ik de CPU uit de doos haalde zag ik wel een rij pinnen die scheef leken. Ik dacht, het zou wel zo horen want Intel heeft ook een sectie met pinnen die dan altijd de andere kant op staan op het moederbord. Ik heb er dus helemaal niet bewust bij nagedacht.

Ik kwam er achter n.a.v. deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/AM4_socket.svg/1200px-AM4_socket.svg.png

Ik heb de CPU net eens uit het mobo gehaald en inderdaad, 1 pin stond verbogen. Gelukkig niet plat. Andere pinnen in diezelfde rij heb ik gecorrigeerd dmv een platic pry tooltje en deze zo keurig recht naast elkaar gekregen. PC startte zonder problemen op.

Wel héél vreemd allemaal. Ik weet 100% zeker dat ik de pinnen niet zelf heb verbogen, misschien toch een vorm van transportschade o.i.d.

• Wolvganger

Wolvganger

Top dat het is opgelost, mooi dat je hem zo weer redelijk gemakkelijk kon fixen.

Pagina: 1