vervanging z5500 van logitech

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zoek een?
Soundbar uitbreidbaar muzieksysteem

Heel wat jaren heb ik met mijn z5500 muziek,films en games geluisterd en was er altijd tevreden mee .
Maar wil wel nu graag "een stapje beter" gaan

Wat is je budget?
€300-€500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben maar klein behuisd en heb in de woonkamer mijn tv staan en computer .Ik wil dus met het muzieksysteem mijn tv&computer kunnen gebruiken
Ik stream met plex vanaf mijn computer films naar mijn Nvidea shield om zo op tv te kunnen kijken.

Ik dacht om te beginnen met een goede soundbar en een subwoofer en wellicht daarna uit te breiden met losse speakers
Zou wel graag Dts en Dolby Atmos willen en ik weet niet of er systemen zijn waarbij ik met een druk op een remote of app kan schakelen tussen het geluid vanaf de tv of shield en de computer

Mijn huidig systeem heeft verder 5.1 dus ik denk dat ik dat wel weer wil (of als het te duur wordt in begin uitbreiden van 3.1 naar 5.1)

Ik heb zelf al wat uit zitten zoeken maar ik lees dat Sonos geen Dts ondersteund?

Thanx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-05 21:33
Het is wat boven je butget maar is zoiets niets voor je?
Dit klinkt beter met muziek dan een soundbar vermoed ik.

https://www.apollo.nl/nl/...n-2-black-gloss/?pos=3494

Je kan er later een subwoofer op aansluiten en ga je voor 5.1 verhuis je ze gewoon naar achter.
Alle speakers van svs zijn onderling te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

OMD

HEOS Home Cinema? Dat is redelijk betaalbaar en zijn zelfs gebruikt te vinden. Nieuw kost het 399, gebruikt misschien 225 - 275?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
hey sorry dat ik zo laat reageer , vanwege wat problemen niet in staat geweest om verder te kijken
Toch afgelopen dagen wat verder zitten uitzoeken en er toch achter gekomen dat ik ipv een soundbar liever een "normale"5.1 set wil
Ik heb mijn budget ook wat opgeschroefd naar € 700,--

Wat ik zelf al heb gevonden is :

pricewatch: Sony BDV-N7200W

Heb wat reviews hier gekeken en dit is wel een leuke set toch? Het enige is dat hij wel al een tijdje uit is .Is dat een nadeel?

Ik heb een afspraak vanmiddag staan bij een coolblue winkel hopelijk kunnen ze zoiets als deze even laten horen
Is het wat ? of hebben jullie een beter alternatief?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:54
Zelf ook gekomen vanaf een logitech z5500.
Voor films en games prima, maar het is geen muzieksysteem. Daarnaast merkte ik dat de sub te veel mee doet in het sub laag.

Bij een uitzending van het nieuws hoorde je stemmen uit de sub komen. Komt natuurlijk puur vanwege het feit dat de kleine speakers niet laag genoeg kunnen en de subwoofer dit moet opvullen.

De z5500 verkocht en begonnen met een zoektocht.

Als eerste een onkyo versterker met Hdmi op de kop getikt via marktplaats. Vervolgens in een hifi winkel gaan luisteren naar diverse speakers van het boekenplank formaat. Hierdoor heb je niet enorme zuilen, maar wel speakers die met hun formaat nog laag genoeg geen. Na een luistersessie naar huis gegaan met 2x een q acoustic 3020 front en 3090 center.

Wat een enorm verschil met die z5500. Zo veel meer detail en veel natuurlijker. Maar toch miste ik een subwoofer en rear speakers waardoor ik een Canton sub van marktplaats heb getrokken en 2 rear speakers van jamo hcs426 set. Op deze wijze een 5.1 systeem die de z5500 volledig weg blaast tegen een beperkt budget.

Volgende stap is om de receiver te vervangen voor een denon met Heos waardoor ik ook een heos 150 kan koppelen voor in de tuin en keuken voor multiroom audio.

Als ik jou was zou ik kijken naar een 5.1 receiver. Vervolgens ga je luisteren naar diverse speakers en begin je met 2.0 en eindig je met 5.1. Eventueel kun je ook nog een kant en klaar setje op de kop tikken van bijvoorbeeld Teufel of Jamo. Op marktplaats staan vaak ook mooie sets.

Alternatief is een soundbar van bijvoorbeeld Denon welke je ook kan uitbreiden met rear speakers.