Ik heb een eurodomest 972424 gekocht bij de action. Dit is een 12v digitale ledstrip die per 3 leds te besturen is. Heeft iemand enig idee wat voor strip dit is? ws2801 of ws2812b etc. Ik kom er niet uit. Wil er ambilight mee maken maar ik denk dat deze niet geschikt is hiervoor.
Het zijn idd ws2811's ik wist niet dat je die maar per 3 leds te besturen waren.
Kan het zijn dat ik deze alleen via een arduino kan besturen omdat deze 5v digitale pins heeft en een raspberry pi 3.3v pins?
Kan het zijn dat ik deze alleen via een arduino kan besturen omdat deze 5v digitale pins heeft en een raspberry pi 3.3v pins?
[ Voor 44% gewijzigd door Torac op 03-05-2020 12:47 ]
Die kun je perfect per led gebruiken, maar als je wilt bezuinigen op controller chips dan kun je drie leds in serie aan zo'n 2811 knopen.
WS2811 wil vaak 'redelijk' werken met 3.3v ingangen, met een level converter werkt het sowieso prima.
Level converter kan je zelf maken
ws2811's worden vaak per 3 leds gebruikt, per led is een ws2812 goedkoper.
12V, 3.7V nominaal per ledje, kan je er 3 in serie zetten op 1 controllerchip, dus dat gebeurt vaak.
Level converter kan je zelf maken
ws2811's worden vaak per 3 leds gebruikt, per led is een ws2812 goedkoper.
12V, 3.7V nominaal per ledje, kan je er 3 in serie zetten op 1 controllerchip, dus dat gebeurt vaak.
Beste Torac,
Ik heb namelijk dezelfde strip gekocht als u en ben een soort gelijk project van plan.
Heeft u al een resultaat kunnen boeken? Het lukt mij niet om de WS2811 chips correct aan te sturen.
Kunt u mij contacteren? Ik zou graag dit eens met u willen bespreken.
MVG,
Hendrik
Ik heb namelijk dezelfde strip gekocht als u en ben een soort gelijk project van plan.
Heeft u al een resultaat kunnen boeken? Het lukt mij niet om de WS2811 chips correct aan te sturen.
Kunt u mij contacteren? Ik zou graag dit eens met u willen bespreken.
MVG,
Hendrik
@Tricky96
Ben zelf voor mijn ambilight overgeschakeld naar 144 leds de meter ws2812b strips.
De strips van de action / eurodomest zijn per 3 leds te besturen en niet individueel en daardoor minder geschikt voor ambilight.
Heb je een product pagina van de strips die je hebt gekocht?
Ben zelf voor mijn ambilight overgeschakeld naar 144 leds de meter ws2812b strips.
De strips van de action / eurodomest zijn per 3 leds te besturen en niet individueel en daardoor minder geschikt voor ambilight.
Heb je een product pagina van de strips die je hebt gekocht?
@Torac ,
Bedankt voor uw reactie. Dat is namelijk mijn probleem, ik vind online niet veel datasheets terug over deze LEDstrip. Enkel de pagina van Action zelf: https://www.action.com/nl-be/p/eurodomest-ledstrip-2/ maar daar staan geen technische gegevens op. Van de producent zelf Eurodomest vind ik ook niets terug.
Bedankt voor uw reactie. Dat is namelijk mijn probleem, ik vind online niet veel datasheets terug over deze LEDstrip. Enkel de pagina van Action zelf: https://www.action.com/nl-be/p/eurodomest-ledstrip-2/ maar daar staan geen technische gegevens op. Van de producent zelf Eurodomest vind ik ook niets terug.
Ah oké, ik meen me te herinneren dat er 2 gnd connecties waren. Deze hebben ik beiden op de voeding en arduino aangesloten. En dan is er nog een plus waar de voeding opgaat en 1 kabel naar de arduino. Dan gewoon met een neopixel library aansturen.
Wat gaat er precies fout?
Wat gaat er precies fout?
Ja idd,
Wel ik gebruik een RPi, daar kan het eventueel al aan liggen zoals jezelf aanhaalde in eerdere comment.
En ik wou zelf code schrijven om een '1' of een '0' te sturen ipv een library te gebruiken, maar ik zou idd mssn gewoon beter een library gebruiken om al eens een test run te doen of dat werkt. Bedankt alvast
Wel ik gebruik een RPi, daar kan het eventueel al aan liggen zoals jezelf aanhaalde in eerdere comment.
En ik wou zelf code schrijven om een '1' of een '0' te sturen ipv een library te gebruiken, maar ik zou idd mssn gewoon beter een library gebruiken om al eens een test run te doen of dat werkt. Bedankt alvast
Pagina: 1