Het nut van nieuwe telefoons doorverkopen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 12:52
Zou iemand mij de reden kunnen uitleggen waarom zoveel mensen (ook Tweakers) een abonnementsverlenging doen met toestel en vervolgens het toestel verkopen?

Ik zit nu tegen het eind van mijn telefooncontract aan, en als ik zo het e.e.a.uitreken, is het niet per se goedkoper of duurder als je een telefoon neemt bij het nieuwe contract en deze doorverkoopt. Je maandlasten blijven hetzelfde, en je betaalt gedurende de contractduur gewoon je telefoon volledig af. Overigens zijn SIM-only's tegenwoordig best goedkoop, rond de 17,50 voor redelijk internet en onbeperkt bellen.

Ik snap werkelijk het nut niet, maar wil graag meer komen te weten over deze praktijk :).

Alvast bedankt.

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 13:50

De Nelis

en anders maar niet...

Net even die extra centen in de portemonnee op dat moment. Verder word er niet over nagedacht gok ik. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door De Nelis op 03-05-2020 12:01 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33
marvinu schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:57:
Zou iemand mij de reden kunnen uitleggen waarom zoveel mensen (ook Tweakers) een abonnementsverlenging doen met toestel en vervolgens het toestel verkopen?

Ik zit nu tegen het eind van mijn telefooncontract aan, en als ik zo het e.e.a.uitreken, is het niet per se goedkoper of duurder als je een telefoon neemt bij het nieuwe contract en deze doorverkoopt. Je maandlasten blijven hetzelfde, en je betaalt gedurende de contractduur gewoon je telefoon volledig af. Overigens zijn SIM-only's tegenwoordig best goedkoop, rond de 17,50 voor redelijk internet en onbeperkt bellen.

Ik snap werkelijk het nut niet, maar wil graag meer komen te weten over deze praktijk :).

Alvast bedankt.
Dat vind ik ook altijd wel bijzonder. Hierbij is de veronderstelling dat de nieuwprijs gegeven wordt? Soms zie je ze ook wel voor een stuk minder aangeboden worden. Dan zou je denken dat onder de streep verlies wordt gemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Soms is de korting via de providers wel degelijk aantrekkelijk. Maar vaak wordt dat na een tijdje ingehaald door prijsdalingen op de gewone markt. Toestelkeuze en timing maken het verschil.

Voor sommige mensen is het misschien ook een manier om een kleine lening af te sluiten. Of een toestel te proberen en daarna pas te besluiten of je hem wil houden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik hoor zo vaak mensen zeggen: "Ik mag binnenkort weer een nieuwe telefoon uitkiezen."
Nee kut, je koopt een nieuwe telefoon (met BKR registratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
unfor schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:08:
Ik hoor zo vaak mensen zeggen: "Ik mag binnenkort weer een nieuwe telefoon uitkiezen."
Punt is dat wanneer deze persoon eerder een telefoon koopt dat extra lasten veroorzaakt. Terwijl bij het kopen van de telefoon wanneer de oude is afbetaald de lasten gelijk blijven.

Sparen blijft natuurlijk een betere oplossing, maar dat blijkt toch moeilijk voor een hoop mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 21:54
In sommige gevallen kan het wel een beetje voordeel opleveren.
Ik heb deze maand bijvoorbeeld net mijn abbonement verlengd via vodafone en daarbij de iphone SE 2020 uitgekozen.
Bij het nieuwe abbonement kon ik de 128GB versie kopen voor 500 euro waarbij je normaal 540 euro betaald als je het toestel los koopt.

Hierbij heb ik hetzelfde abbonement gehouden welke ik nu ook heb waar ik eerst 20 eu per maand voor betaalde en nu naar verlengen 15 euro voor 2 jaar. scheelt me dus uiteindelijk ook 120 euro.
Dus zou alles wat ik boven de 380 als verkoop prijs zou krijgen voordeel zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
nickertNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:14:
Ik heb deze maand bijvoorbeeld net mijn abbonement verlengd via vodafone en daarbij de iphone SE 2020 uitgekozen.
Bij het nieuwe abbonement kon ik de 128GB versie kopen voor 500 euro waarbij je normaal 540 euro betaald als je het toestel los koopt.

Hierbij heb ik hetzelfde abbonement gehouden welke ik nu ook heb waar ik eerst 20 eu per maand voor betaalde en nu naar verlengen 15 euro voor 2 jaar. scheelt me dus uiteindelijk ook 120 euro.
Dus zou alles wat ik boven de 380 als verkoop prijs zou krijgen voordeel zijn voor mij.
Verbruik je ook altijd die volledige €20,- of €15,- per maand? Stel dat je gemiddeld de helft zou verbruiken van de bundel. Dat is geen winst toch voor 2 jaar lang vast?

Of reken ik heel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
Acid Vendetta schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:39:
[...]

Verbruik je ook altijd die volledige €20,- of €15,- per maand? Stel dat je gemiddeld de helft zou verbruiken van de bundel. Dat is geen winst toch voor 2 jaar lang vast?

Of reken ik heel raar..
Ja dat verbruik ik ongeveer ook aan data

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, alleen bij afbetalen boven de €250,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Honesty

kattenneus!

Ik zou het zelf niet zo snel doen maar ik weet wel dat toen mijn vrouw de iphone 7 plus wilde hebben bij de release en dat we bij tele2 iets van 33x24 betaalde(ex eenmalige korting van 50 euro) wat 150 euro of zelfs 200 euro goedkoper was dan de verkoopprijs. Stel je deelt de 'winst' door 2 dan kan je de telefoon aanbieden voor 100 euro goedkoper en je stopt ook nog 100 euro in je eigen zak.
Wij wilden toen eigenlijk een nieuwe kopen bij de apple store maar op afbetaling was goedkoper... 8)7 8)7

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hackus schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Wat het gros is van deze doorverkochte telefoons, natuurlijk zitten er wat goedkopere tussen, maar daar is de marge een stuk kleiner dan een iphone direct doorverkopen (100 goedkoper dan nieuwwaarde is bijna direct verkocht).

Elk contract dat ik opnieuw afsluit is kwestie van breekpunt berekenen, wanneer is een abbo+mobiel goedkoper dan los abbo en losse mobiel, daar heb ik al aantal keer bijzonder veel korting gekregen op een toestel (mijn toestellen gaan max 400), gooi daarbij de voorafbetaling bij, met beetje zoeken kom je soms echt bij leuke aanbiedingen (Lumia 950, Xperia, G5s, allemaal aanzienlijk goedkoper dan nieuwprijs).

Als je die juiste aanbiedingen pak, heb je voor minder geld in de maand (over de looptijd) meer cash terug, 10 euro in de maand krijg je 350 euro voor, 20 krijg je 650 euro etc. Zeker als je dan ook de combi's pakt (tripple of quads) kom je best snel in het gebied dat jouw bijdrage lager is dan de normale verkoopprijs, zeker bij de Apple toestellen kan je die bijna voor nieuwprijs weer doorverkopen.

Al jaren heb ik het idee dat sim-only lang niet meer 50% van een normale abboprijs is, zoals afgelopen jaar ging ik van 22.50 naar 27.50 met een Xperia erbij, 1 jaar 60 euro extra en toestel van ~290 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 03-05-2020 13:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hackus schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Ok voor die ene procent dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet voor iedereen weegt die BKR even hoog
Ik ga niet voor een hypotheek, dus heel die redenatie erachter is voor mij al niet van toepassing.
2 maanden geleden de iphone11pro bij mijn unl. abo genomen, tegen minder hoge maandlasten dan ik nu heb.
Het vorige toestel is doorgeschoven naar de jongste, zijn iPhone 6S ondertussen verkocht voor een redelijk bedrag aan een kennis.

De registratie bij BKR maak ik me niet zo heel druk om, we rijden ook een Private Lease, die kosten daarvan zijn ook redelijk evenredig met nieuw kopen - maar minder 'zorgen' in onderhoud en schade's
Dus met telefoon en PL's staan we sowieso al 'te boek' met een kleine 40K - zolang het geen negatieve registratie wordt, is het mij best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 12:52
Is jullie ervaring dat er korting op enkel 2-jaar-durende jarige abonnementen gewonnen worden, of lukt dat ook met 1-jaar-durende?

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FreshMaker schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:05:
[...]
Ik ga niet voor een hypotheek, dus heel die redenatie erachter is voor mij al niet van toepassing.
Zeg nooit nooit. Ik dacht enkele jaren geleden ook nog niet aan het kopen van een huis. ;)
Geen idee of ik daar last mee zou krijgen bij een hypotheek aanvraag, maar mogelijkheid tot rood staan was zelfs al een dingetje.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 03-05-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
unfor schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Zeg nooit nooit. Ik dacht enkele jaren geleden ook nog niet aan het kopen van een huis. ;)
* FreshMaker is 49 ... Nee, ik durf redelijk zeker te stellen dat ik géén huis meer ga kopen
Of ik moet het in één keer kunnen betalen :+ van een loterijtje .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

marvinu schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:06:
Is jullie ervaring dat er korting op enkel 2-jaar-durende jarige abonnementen gewonnen worden, of lukt dat ook met 1-jaar-durende?
1 jaar is meer zoeken, maar prima te doen, als je maar de juiste kan vinden. Veel 2 jarig zijn namelijk te duur, de extra abbo prijs is hoger dan de nieuwwaarde van toestel, mijn richtlijn is altijd 'als je bij moet betalen bij afsluiten, zit je goed'.

Voorbeeld, toestel van 400 euro (nu) kan je in 2 jaar abbo nemen voor 20 euro in de maand extra tov simonly, 20x24 = 480, je betaald 80 euro te veel. Maar bijbetaling van 100 euro met 10 euro in de maand, 24x10+100 is 340 euro, 60 euro winst. In 1 jaar versies is de bijdrage wat hoger, je einde 'winst' wat lager, maar prima te doen als je goeie actie kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 03-05-2020 13:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]
Geen idee of ik daar last mee zou krijgen bij een hypotheek aanvraag, maar mogelijkheid tot rood staan was zelfs al een dingetje.
Het kan een 15 tot 20K schelen als je een te dure afbetaling hebt staan bij je abonnement.
Een paar collega's van mij hebben om die reden geen abonnementen afgesloten, en hun rekeningen 'gezuiverd' hierop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Interessante discussie, ik kan nog wel een reden opnoemen:
Telefoon bestellen, doorverkopen maar je 2 jarig abo gewoon declareren bij de werkgever als deze een telefoonvergoeding betaald. Niet sjiek, maar niet ongebruikelijk.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
[...]

Dan koop je de toestellening af. Voor mensen die een huis kunnen financieren is een toestellening ook niet zo'n probleem.

Het risico zit hem vooral bij de mensen die zo'n telefoon eigenlijk niet kunnen betalen. Die voor een kapotte wasmachine ook geld moeten lenen en dat door die toestellening nu niet meer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
FreshMaker schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:05:
[...]

2 maanden geleden de iphone11pro bij mijn unl. abo genomen, tegen minder hoge maandlasten dan ik nu heb.
Het vorige toestel is doorgeschoven naar de jongste, zijn iPhone 6S ondertussen verkocht voor een redelijk bedrag aan een kennis.

De registratie bij BKR maak ik me niet zo heel druk om, we rijden ook een Private Lease, die kosten daarvan zijn ook redelijk evenredig met nieuw kopen - maar minder 'zorgen' in onderhoud en schade's
Dus met telefoon en PL's staan we sowieso al 'te boek' met een kleine 40K - zolang het geen negatieve registratie wordt, is het mij best
Ook zonder negatieve registratie heeft het effect.
Een auto van €15k kost al snel €300/m in de private lease. Zeker als je er wat kilometers bij hebt.
Die €300 moet de bank aftrekken van jouw maximale maandlasten, waardoor je maximale hypotheek zo'n €100k lager wordt.
Stel dat je beide een iphone hebt die €30/m aflost dan scheelt je dat ook al €20k op je maximale hypotheek.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Ook zonder negatieve registratie heeft het effect.
Een auto van €15k kost al snel €300/m in de private lease. Zeker als je er wat kilometers bij hebt.
Die €300 moet de bank aftrekken van jouw maximale maandlasten, waardoor je maximale hypotheek zo'n €100k lager wordt.
Stel dat je beide een iphone hebt die €30/m aflost dan scheelt je dat ook al €20k op je maximale hypotheek.
Zoals ik al aangaf, is dat alleen van invloed ALS je een hypotheek wilt aangaan.

Het negatieve in deze zin, is eerder het te boek staan als wanbetaler ...
Daar heb ik dan eerder, en meer 'last' van ( toekomstige PL / abonnementen )

Pas als het gaat werken zoals in de US ( creditratings ) en je ook op sociaal niveau afgerekend kan gaan worden ( opleiding / scholing ) wordt het een echt probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41
Volgens mij verdien je meer door het oude toestel te houden en je bestaande abo sim-only te maken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
marvinu schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:57:
Ik kon mijn T-Mobile abonnement verlengen bij Mobiel.nl met een Galaxy S20+ waar ik 900 voor moest bijbetalen, levering op release. Via een rentepunten-actie kreeg je nog 60 euro extra korting. En je kreeg er gratis earbuds bij (want pre-order, uiterlijk zondag).

De adviesprijs was 1099. De pre-order actie was maandag verlopen maar de adviesprijs geldde nog steeds.

Ik heb een S20+ hier op Tweakers gezet, binnen 1 dag kreeg ik een bod van iemand die 'm voor 1000 euro wou hebben. Toestel is op zijn adres, op releasedag bezorgd.

Hij 100 euro korting + de earbuds twv 149 euro.
Ik 150 euro winst, want dat abonnement had ik toch wel verlengd. Toch een lekker uurloontje :+

Het nadeel voor de koper is een lager 'aankoopbedrag' op de bon, dan dat hij mij heeft betaald. Maar gezien je het toestel de eerste tijd toch onder garantie zal laten omwisselen/repareren, is dat een verwaarloosbaar probleem. Bovendien ben ik daar altijd open over.

Er zit gewoon, zeker rond de release, veel marge op de toestellen in het hogere segment. Bij abonnementen wordt er een kleine 'korting' gegeven om je lid te maken. Deze korting is met verkoop gewoon te verzilveren.
Deze korting zie je niet op de sites van de grote providers over het algemeen, maar vind je vaker bij resellers als Belsimpel en Mobiel.nl.

Mijn huidige OnePlus 7 Pro had ik binnen 1 week na release in huis en betaalde bijna 200 euro minder dan dat hij op de site van OnePlus zelf kostte, icm een T-Mobile abonnement wat ik toen toch al wou afsluiten. Ik sluit om deze actiedeals nooit abonnementen af langer dan 1 jaar :P

Niet heel lang geleden kon je met Tele2 nog maandelijks opzegbare abonnementen bij Mobiel.nl, Belsimpel en Mediamarkt krijgen, waar Tele2 ook gewoon een gigantische abo-premie bij op telde. Op die manier heb ik heel wat smartphones bemachtigd voor >200 euro onder de laagste pricewatch prijs, elke 2-3 maanden was er wel een goeie deal. Meestal met een familielid in achterhoofd, maar als die er geen trek in had ging het gewoon voor 100 euro winst op Tweakers.

Mijn zusje heeft 2 jaar lang gebruik gemaakt van een Android toestel waar ik €18 euro voor heb betaald.

Los daarvan zullen er tegelijkertijd ook een zooitje 'pubers in geldnood' zijn die op deze manier een zeer duur krediet afsluiten, dat is imho behoorlijk verwerpelijk...
Ik koop toestellen nooit op afbetaling, betaal ze gewoon in 1x en hoop dat ik binnen een paar dagen een hoger bedrag op m'n rekening heb :P

TLDR: de kunst is om een goede deal uit te zoeken. Ik weet al een paar jaar hierdoor vrijwel alle telecomprijzen uit mijn hoofd, dat wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Richh op 03-05-2020 14:48 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Honesty schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:03:
Ik zou het zelf niet zo snel doen maar ik weet wel dat toen mijn vrouw de iphone 7 plus wilde hebben bij de release en dat we bij tele2 iets van 33x24 betaalde(ex eenmalige korting van 50 euro) wat 150 euro of zelfs 200 euro goedkoper was dan de verkoopprijs. Stel je deelt de 'winst' door 2 dan kan je de telefoon aanbieden voor 100 euro goedkoper en je stopt ook nog 100 euro in je eigen zak.
Wij wilden toen eigenlijk een nieuwe kopen bij de apple store maar op afbetaling was goedkoper... 8)7 8)7
Bij alle providers heb je tegenwoordig de optie om de toestelbetaling op €0 te zetten en de totale toestellasten over de hele looptijd, in 1x af te tikken.

Het klopt dat iPhones heel makkelijk goed doorverkopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Nog even ter aanvulling tot vorige reactie van mij. Om te benadrukken hoeveel goedkoper soms zeer waardevaste toestellen zijn icm een abonnement.
Maandelijks opzegbaar betekent dat je er zelfs niet aan vast zit...

pricewatch: Apple iPhone SE (2020) 64GB Zwart €489
Tele2 maandelijks opzegbaar €432 + €11 voor de eerste maand + €5,70 thuiskopieheffing = 448,70; 40 euro goedkoper.
(peanuts misschien, maar een nieuwe iPhone met 10% korting vinden lukt je anders nooit)

pricewatch: OnePlus 8 (8GB ram) 128GB Zwart €699
Tele2 maandelijks opzegbaar €600 + €11 voor de eerste maand + €5,70 thuiskopieheffing = 616,70; 80 euro goedkoper.

pricewatch: Samsung Galaxy S10 128GB Zwart €579
Tele2 maandelijks opzegbaar €456 + €11 voor de eerste maand + €5,70 thuiskopieheffing = 467,70; 110 euro goedkoper.
Wil je je abo 2 jaar vastzetten? Icm Tele2 unlimited (25/maand) kost dat toestel je €313, 266 euro goedkoper.
Met Vodafone kan je vergelijkbare prijzen krijgen.

pricewatch: Samsung Galaxy S20 5G 128GB Grijs €898
Tele2 maandelijks opzegbaar €768 + €11 voor de eerste maand + €5,70 thuiskopieheffing = 784,70; 110 euro goedkoper.
Wil je je abo 2 jaar vastzetten? Icm T-Mobile unlimited 5G (25/maand) kost dat toestel je €657, 241 euro goedkoper.

Als je je T-Mobile of Tele2 abo wilt verlengen kan je daar echt makkelijk 50-100 euro op verdienen. Een S10 en S20 verkoop je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SinergyX schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Wat het gros is van deze doorverkochte telefoons, natuurlijk zitten er wat goedkopere tussen, maar daar is de marge een stuk kleiner dan een iphone direct doorverkopen (100 goedkoper dan nieuwwaarde is bijna direct verkocht).

Elk contract dat ik opnieuw afsluit is kwestie van breekpunt berekenen, wanneer is een abbo+mobiel goedkoper dan los abbo en losse mobiel, daar heb ik al aantal keer bijzonder veel korting gekregen op een toestel (mijn toestellen gaan max 400), gooi daarbij de voorafbetaling bij, met beetje zoeken kom je soms echt bij leuke aanbiedingen (Lumia 950, Xperia, G5s, allemaal aanzienlijk goedkoper dan nieuwprijs).

Als je die juiste aanbiedingen pak, heb je voor minder geld in de maand (over de looptijd) meer cash terug, 10 euro in de maand krijg je 350 euro voor, 20 krijg je 650 euro etc. Zeker als je dan ook de combi's pakt (tripple of quads) kom je best snel in het gebied dat jouw bijdrage lager is dan de normale verkoopprijs, zeker bij de Apple toestellen kan je die bijna voor nieuwprijs weer doorverkopen.

Al jaren heb ik het idee dat sim-only lang niet meer 50% van een normale abboprijs is, zoals afgelopen jaar ging ik van 22.50 naar 27.50 met een Xperia erbij, 1 jaar 60 euro extra en toestel van ~290 euro.
@unfor

Je kunt gewoon maandbedrag(toestel) op €0,- zetten, dan pak je nog korting tov losse verkoop.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
Ik snapte deze advertenties ook nooit. 'Nieuw in doos, geseald' etc. Als je een nieuwe telefoon koopt en deze bevalt niet, dan breng je 'm toch terug en krijg je je geld terug? Goedkoper dan doorverkopen lijkt me.

Maar toen veranderde mijn werkgever de voorwaarden van de telefoon van de zaak. Ik mocht zelf een telefoon aanschaffen via de werkgever en deze betalen van brutoloon. De werkgever legde dan ook nog 90 euro bij. Vanwege de belasting mag dat 1x per anderhalf jaar.

Dan is het gewoon een rekensommetje. Koop een iPhone van 1000 euro en betaal netto 450. Als je dat toestel niet nodig hebt, zet je 'm op Marktplaats voor 800, dan heb je gewoon netto 350 euro in je zak en de koper heeft 200 euro korting.

Telefoons gaan meestal langer mee dan anderhalf jaar. En de telefoon niet afnemen helpt je niks, want dan mis je het belastingvoordeel. Dus het is gewoon een manier om belastingvoordeel financieel te maken als je geen nieuw toestel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

loewie1984 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:11:
Interessante discussie, ik kan nog wel een reden opnoemen:
Telefoon bestellen, doorverkopen maar je 2 jarig abo gewoon declareren bij de werkgever als deze een telefoonvergoeding betaald. Niet sjiek, maar niet ongebruikelijk.
Bij ons trekken ze het bedrag gewoon er af, wordt alleen abbo vergoed naar ratio zakelijk/prive.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 13:44
Nog een optie, jij krijgt gestolen goed mee, en zelf houden ze de telefoon die ze wèl eerlijk bij 't abonnement kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Via mobiel.nl heb je vaak leuke deals. Zo hebben diverse klanten door mij een aanbieding met black friday een Samsung Galaxy s10 gekocht met een kredietbedrag van € 308 en iPhone XR ook voor ditzelfde bedrag aangeschaft.
Iemand anders heeft ook net iPhone XS max voor een heel leuk bedrag aangeschaft waar ook een fout in de prijs zat en ja doe je voordeel mee.
Vaak ook met 1 jaar abonnementen zijn ook leuke voordelen te halen en dan is het wel leuk om je toestel te verkopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucon

*broem*

Zoals gezegd zijn er ook genoeg minder schimmige redenen, maar zeker op marktplaats heb je ook nog de groep met een zwart randje. Het is in bepaalde kringen een beproefd concept om makkelijk beïnvloedbare jongeren een of meerdere abonnementen af te laten sluiten op hun eigen naam en de telefoon vervolgens in te pikken voor verkoop.
Je denkt dat je nieuwe vrienden hebt. Maar dan sturen die je onder dwang van telefoonwinkel naar telefoonwinkel om abonnementen met nieuwe telefoons af te sluiten. Het eindresultaat: jij zit met torenhoge schulden en die telefoons zijn door jouw zogenaamde vrienden ingenomen en doorverkocht.
Bron + video: https://nos.nl/op3/artike...telefoonabonnementen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-10 11:13
nickertNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:14:

Maar dat is niet zo? Als je letterlijk alleen het abonnement zou verlengen voor €15 zou het je gewoon €120 schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 17:37
Muismat1991 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:13:
[...]

Maar dat is niet zo? Als je letterlijk alleen het abonnement zou verlengen voor €15 zou het je gewoon €120 schelen?
Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij die 5 euro korting p/m enkel kreeg bij het verlengen van het abonnement in combinatie met het toestel, anders is er idd geen voordeel :-)

Wat er eerder al gezegd is zijn het met name mensen die wel een abbonement kunnen verlengen maar het toestel zelf niet nodig hebben. Je krijgt bij mobiel/belsimpel, en soms ook rechtstreeks bij provider, mooie kortingen op nieuwe toestellen als je verlengd. Als je dat toestel niet nodig heb kan je het direct doorverkopen.

Bijv. Vodafone Red (27 euro p/m) verlengen op mobiel.nl, kan ik de pricewatch: Apple iPhone 11 128GB Zwart bijkopen voor 552 (2 jaar verlenging) of 615 euro (1 jaar verlenging).

De mobiel kan ik makkelijker voor 730 euro doorverkopen. Reken uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier gewoon een simonly abonnementje voor een tientje; onbeperkt bellen, en 5gb internet. High-end toestel voor een mid-end price (bij aanschaf, mi mix 3). Goedkoper kan haast niet.

Ik lach me dood om mensen die maandelijks 50 euro betalen voor onbeperkt bellen en een duur toestel.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
rvrrr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij die 5 euro korting p/m enkel kreeg bij het verlengen van het abonnement in combinatie met het toestel, anders is er idd geen voordeel :-)

Wat er eerder al gezegd is zijn het met name mensen die wel een abbonement kunnen verlengen maar het toestel zelf niet nodig hebben. Je krijgt bij mobiel/belsimpel, en soms ook rechtstreeks bij provider, mooie kortingen op nieuwe toestellen als je verlengd. Als je dat toestel niet nodig heb kan je het direct doorverkopen.

Bijv. Vodafone Red (27 euro p/m) verlengen op mobiel.nl, kan ik de pricewatch: Apple iPhone 11 128GB Zwart bijkopen voor 552 (2 jaar verlenging) of 615 euro (1 jaar verlenging).

De mobiel kan ik makkelijker voor 730 euro doorverkopen. Reken uit je winst.
Totale kosten bij 2 jaar er aan vast zitten: €1200,-

Dat is geen wist. Maar verlies ;)

Ja, ik snap het concept om met verkoop van de telefoon het (eind)bedrag te gaan verlagen. Maar persoonlijk vind ik een smartphone niet veel langer dan 2 jaar meegaan. Er zal 50GB aan data verstookt (Vodafone RED?) moeten worden omdat daar voor betaald wordt. 50GB per maand = extreem gebruik van smartphone. Ergens in deze periode van 4 jaar (aanname vanwege verlenging) zul je denk ik toch ergens een nieuwe smartphone moeten kopen. Die kosten zie ik niet in de calculatie.

Zoals ik het zie is dit oneindig. Het vorige gat vullen met een nieuw gat.

Korting vind ik vaak misleidend. Alsof Vodafone loss leader pricing toepast bij een Apple Iphone 11. Lijkt me heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
En wat doen julie met julie persoonlijk gegevens op de toestel bon, waneer voor garantie de koper die nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Acid Vendetta schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:55:
[...]

Totale kosten bij 2 jaar er aan vast zitten: €1200,-

Dat is geen wist. Maar verlies ;)

Ja, ik snap het concept om met verkoop van de telefoon het (eind)bedrag te gaan verlagen. Maar persoonlijk vind ik een smartphone niet veel langer dan 2 jaar meegaan. Er zal 50GB aan data verstookt (Vodafone RED?) moeten worden omdat daar voor betaald wordt. 50GB per maand = extreem gebruik van smartphone. Ergens in deze periode van 4 jaar (aanname vanwege verlenging) zul je denk ik toch ergens een nieuwe smartphone moeten kopen. Die kosten zie ik niet in de calculatie.

Zoals ik het zie is dit oneindig. Het vorige gat vullen met een nieuw gat.

Korting vind ik vaak misleidend. Alsof Vodafone loss leader pricing toepast bij een Apple Iphone 11. Lijkt me heel sterk.
Even goed rekenen, totale kosten bij 2 jaar: 1200 waarvan je er 715 terug krijgt (verkoop toestel).
Je betaalt dus netto 485 = 20,20 euro per maand voor 10 GB 5G-ready + Onbp min + Onbp sms.
Enige simonly die enigzins in de buurt komt is een Simyo voor.. 20 euro per maand.

Mensen die dus de mobiel niet nodig hebben maar wel het abbonement kunnen dus net zo goed een los toestel kopen+verkopen. IN mijn prijzen zitten overigens geen kortingen voor ziggo abbonees verwerkt, als je dat ook nog hebt krijg je zelfs 20GB.

Ik heb het zelf niet nodig maar er zijn zat mensen die dat wel hebben.

En inderdaad, je laatste zin, dat is dus wel het geval. Kijk zelf even op mobiel.nl als je weigert het te geloven of de reactie van Richh in dit topic van gistermiddag voor nog tal van voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
drwoo schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:00:
En wat doen julie met julie persoonlijk gegevens op de toestel bon, waneer voor garantie de koper die nodig heeft?
Zelf geen ervaring met het verkopen van toestelen icm garantie, maar heb regelmatig via V&A zaken overgenomen waar de verkoper zijn NAW gegevens deels had uitgewist. Nooit gedoe mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
rvrrr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Even goed rekenen, totale kosten bij 2 jaar: 1200 waarvan je er 715 terug krijgt (verkoop toestel).
Je betaalt dus netto 485 = 20,20 euro per maand voor 10 GB 5G-ready + Onbp min + Onbp sms.
Enige simonly die enigzins in de buurt komt is een Simyo voor.. 20 euro per maand.

Mensen die dus de mobiel niet nodig hebben maar wel het abbonement kunnen dus net zo goed een los toestel kopen+verkopen. IN mijn prijzen zitten overigens geen kortingen voor ziggo abbonees verwerkt, als je dat ook nog hebt krijg je zelfs 20GB.

Ik heb het zelf niet nodig maar er zijn zat mensen die dat wel hebben.

En inderdaad, je laatste zin, dat is dus wel het geval. Kijk zelf even op mobiel.nl als je weigert het te geloven..
Geen persoonlijke aanval hoor :)

Maar wat ik bedoel is dat ergens wel weer een nieuwe smartphone benodigd is omdat de oude af is. Op de oude kan niet altijd doorgegaan worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
Muismat1991 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:13:
[...]

nee want die korting kreeg ik alleen als ik het abbonement met telefoon ging verlengen.
Pagina: 1