Ik kon mijn T-Mobile abonnement verlengen bij Mobiel.nl met een Galaxy S20+ waar ik 900 voor moest bijbetalen, levering op release. Via een rentepunten-actie kreeg je nog 60 euro extra korting. En je kreeg er gratis earbuds bij (want pre-order, uiterlijk zondag).
De adviesprijs was 1099. De pre-order actie was maandag verlopen maar de adviesprijs geldde nog steeds.
Ik heb een S20+ hier op Tweakers gezet, binnen 1 dag kreeg ik een bod van iemand die 'm voor 1000 euro wou hebben. Toestel is op zijn adres, op releasedag bezorgd.
Hij 100 euro korting + de earbuds twv 149 euro.
Ik 150 euro winst, want dat abonnement had ik toch wel verlengd. Toch een lekker uurloontje
Het nadeel voor de koper is een lager 'aankoopbedrag' op de bon, dan dat hij mij heeft betaald. Maar gezien je het toestel de eerste tijd toch onder garantie zal laten omwisselen/repareren, is dat een verwaarloosbaar probleem. Bovendien ben ik daar altijd open over.
Er zit gewoon, zeker rond de release, veel marge op de toestellen in het hogere segment. Bij abonnementen wordt er een kleine 'korting' gegeven om je lid te maken. Deze korting is met verkoop gewoon te verzilveren.
Deze korting zie je niet op de sites van de grote providers over het algemeen, maar vind je vaker bij resellers als Belsimpel en Mobiel.nl.
Mijn huidige OnePlus 7 Pro had ik binnen 1 week na release in huis en betaalde bijna 200 euro minder dan dat hij op de site van OnePlus zelf kostte, icm een T-Mobile abonnement wat ik toen toch al wou afsluiten. Ik sluit om deze actiedeals nooit abonnementen af langer dan 1 jaar
Niet heel lang geleden kon je met Tele2 nog maandelijks opzegbare abonnementen bij Mobiel.nl, Belsimpel en Mediamarkt krijgen, waar Tele2 ook gewoon een gigantische abo-premie bij op telde. Op die manier heb ik heel wat smartphones bemachtigd voor >200 euro onder de laagste pricewatch prijs, elke 2-3 maanden was er wel een goeie deal. Meestal met een familielid in achterhoofd, maar als die er geen trek in had ging het gewoon voor 100 euro winst op Tweakers.
Mijn zusje heeft 2 jaar lang gebruik gemaakt van een Android toestel waar ik €18 euro voor heb betaald.
Los daarvan zullen er tegelijkertijd ook een zooitje 'pubers in geldnood' zijn die op deze manier een zeer duur krediet afsluiten, dat is imho behoorlijk verwerpelijk...
Ik koop toestellen nooit op afbetaling, betaal ze gewoon in 1x en hoop dat ik binnen een paar dagen een hoger bedrag op m'n rekening heb
TLDR: de kunst is om een goede deal uit te zoeken.
Ik weet al een paar jaar hierdoor vrijwel alle telecomprijzen uit mijn hoofd, dat wel.
[
Voor 24% gewijzigd door
Richh op 03-05-2020 14:48
]