Koppelingen Plex

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo,
Heb een nieuwe LG tv en speel muziek, die ik op mijn laptop heb, af op de tv.
Vraag: hoe werkt dat??
Begreep aanvankelijk, dat ik daarvoor b.v. Smartshare moest installeren; voor dlna??
Blijken de Plex-apps heel gemakkelijk onderling koppelbaar; net zoals je apparaten koppelt via Bluetooth..
In het Plex-scherm staat ook een chromecast-logootje, maar dat zal voor toestellen zijn, die de door mij blijkbaar gebruikte functionaliteit niet ondersteunen??

[ Voor 9% gewijzigd door ceesvb op 03-05-2020 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Installeer de gratis Emby server op je laptop. En de Emby TV app, staat in de app Store van LG.
Werkt erg gemakkelijk. https://emby.tv

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 03-05-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CR2032 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:06:
Installeer de gratis Emby server op je laptop. En de Emby TV app, staat in de app Store van LG.
Werkt erg gemakkelijk. https://emby.tv
Die van Plex staat ook in de LG store, dus waarom iemand zou moeten overstappen, geen idee...
De Plex media server is net zo goed gratis, overigens.
ceesvb schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:18:
Hallo,
Heb een nieuwe LG tv en speel muziek, die ik op mijn laptop heb, af op de tv.
Vraag: hoe werkt dat??
Je installeert de Plex Media Server waar jouw media staat. Voegt bibliotheken toe (de mappen worden bibliotheken genoemd in Plex). Vervolgens installeer je de Plex app (zoals van jouw LG TV of bijvoorbeeld de Plex Media Player van de website) op de apparaten waar je naar wilt kijken. Zowel op de server als in de client log je in met jouw Plex.tv account (is het gemakkelijkste) en je ziet de content als het goed is in de clients beschikbaar staan. :)
Begreep aanvankelijk, dat ik daarvoor b.v. Smartshare moest installeren; voor dlna??
Hoeft allang niet meer. DLNA is een vinkje in Plex Media Server. Ben er zelf niet een heel groot fan van om te gebruiken, maar het kan nog altijd wel. :)
Blijken de Plex-apps heel gemakkelijk onderling koppelbaar; net zoals je apparaten koppelt via Bluetooth..
In het Plex-scherm staat ook een chromecast-logootje, maar dat zal voor toestellen zijn, die de door mij blijkbaar gebruikte functionaliteit niet ondersteunen??
Het Chromecast icoontje is om te casten naar/met een Chromecast naar het apparaat waar de Chromecast in zit.

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:15:
[...]
Die van Plex staat ook in de LG store, dus waarom iemand zou moeten overstappen, geen idee...
De Plex media server is net zo goed gratis, overigens.
[...]
Heb Plex ooit geprobeerd maar vond het persoonlijk niet fijn werken. Te commercieel.
Emby is gebruiksvriendelijk en open source. Geen account nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 03-05-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CR2032 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:39:
Heb Plex ooit geprobeerd maar vond het persoonlijk niet fijn werken. Te commercieel.
Emby is gebruiksvriendelijk en open source. Geen account nodig.
Emby is ook niet meer volledig open source. En ook zeker commercieel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:59
Ik heb zowel kodi, plex en embi geprobeerd en ben meer gecharmeerd van plex.
Ja, het is wat commerciëler geworden. Maar heb wel een life time abo.

Vanuit plex op je mobiel kun je bijvoorbeeld een film of iets af laten spelen op plex op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:40:
[...]
Emby is ook niet meer volledig open source. En ook zeker commercieel.
Vind Emby vriendelijker en minder opdringerig dan Plex.
De gratis versie van Emby is uitgebreid met een metadata editor en werkt goed samen met Kodi.

Keuze is natuurlijk persoonlijk. Plex is niet slecht maar is het is ook niet de enige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CR2032 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:57:
De gratis versie van Emby is erg uitgebreid met een metadata editor en werkt goed samen met Kodi.
Ook in Plex kun je de metadata aanpassen. ;) Wat dat betreft zijn er weinig verschillen in functionaliteit. :)
Keuze is natuurlijk persoonlijk. Plex is niet slecht maar is het is ook niet de enige keuze.
Ja, gelukkig is de keuze groter en groter aan het worden. Zo is er ook Jellyfin, wat wel compleet opensource is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:59:
[...]
Ook in Plex kun je de metadata aanpassen. ;) Wat dat betreft zijn er weinig verschillen in functionaliteit. :)
[...]
Ja, gelukkig is de keuze groter en groter aan het worden. Zo is er ook Jellyfin, wat wel compleet opensource is. ;)
Klopt, er is steeds meer keuze. Voor TS wellicht overkill voor alleen maar muziek.
Dan is een audio server zoals Volumio op de laptop nog gemakkelijker met dlna op de tv.

Gebruik het zelf ook op een Raspberry Pi, werkt bijzonder goed. https://volumio.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CR2032 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:29:
Gebruik het zelf ook op een Raspberry Pi, werkt bijzonder goed. https://volumio.org/
Ziet er interessant uit! Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Ben me verder aan het oriënteren op Plex.
Lees op internet:

Plex is designed to let many Apps play media from a central Server.
You can playback media on your local network, stream it over the internet, or physically sync media to a mobile device. ...

Wat betekent de 2e zin??

Ontvang graag notificaties van reacties in de mail; die optie is in mijn profiel grayed-out??

[ Voor 14% gewijzigd door ceesvb op 05-05-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:31

br00ky

Moderator Harde Waren
ceesvb schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:25:
Plex is designed to let many Apps play media from a central Server.
You can playback media on your local network, stream it over the internet, or physically sync media to a mobile device. ...

Wat betekent de 2e zin??
Precies wat er staat.
You can playback media on your local network:
= Afspelen van muziek/video binnen je netwerk, dus bijvoorbeeld op je mobiel via wifi, op een andere pc/laptop, tv of mediaspeler met een Plex client erop.
stream it over the internet
= Hetzelfde maar dan ook buiten je netwerk. Dit is voor zover ik weet alleen met een betaalde account mogelijk.
physically sync media to a mobile device
Syncen van (een deel van) je media naar mobiel/etc.
ceesvb schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:25:
Ontvang graag notificaties van reacties in de mail; die optie is in mijn profiel grayed-out??
Die optie bestaat niet (meer). Je kunt wel het topic volgen per mail door linksbovenaan je topic de tickerbox aan te klikken en daarvan wél notificaties te ontvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 05-05-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48

DarkSide

theres no place like ::1

Er zijn zoals vermeld genoeg opties.
Ik heb op mijn Syno een Plex server draaien. En draai op mijn LG XPLAY (plex compatible app).
Waarom? Daar pakt hij UHD films veel beter mee. Plex wil toch wat vaker transcoderen lijkt het.

Emby ook geprobeerd. Maar de gratis versie kreeg ik op LG elke keer een NAG screen van er is ook een betaalde versie. Ja dat weet ik. Nee dat wil ik niet.

Vroeger gebruikte ik kodi. Maar heb geen dedicated Kodi server meer (niet direct beschikbaar op Syno) en geen Kodi app voor LG.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
br00ky schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Syncen van (een deel van) je media naar mobiel/etc.
B.v. opslaan op een usb-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:31

br00ky

Moderator Harde Waren
ceesvb schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:32:
[...]
Er zijn vast mensen die daar first-hand ervaring mee hebben. Ik niet, maar het zou moeten kunnen. Volgende keer kan je deze zoekertjes ook prima zelf googlen trouwens. Eigen inzet wordt gewaardeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53

Nogne

>.<

ceesvb schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:32:
[...]
Wat ze daar mee bedoelen is dat je als je film kijkt op je TV en je moet even naar de wc dan kan je de film hervatten vanaf je telefoon op de wc. En je kan je media bibliotheek lokaal opslaan op je telefoon zodat als je geen internet hebt of een kleine bundel dan hoef je niet te streamen met je databundel.

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1