Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc €850 +/-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen. Ik speel veel verschillende spellen, van RPG tot FPS spellen dus een allround gamesysteem is waar ik op mik.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb nu ongeveer 850 in gedachten, zodat ik na nog enkele randapparatuur en software uitkom op 1000.
Dus 850+/-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee, Deze topic gaat hoofdzakelijk over de build

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC€ 308,72€ 308,72
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,21€ 79,21
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,04€ 46,04
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 112,91€ 112,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,78

[Ik heb gekozen voor in ieder geval een 1TB harde schijf SSD.
In het verleden had ik altijd 500gb HDD en deze zijn nooit vol gekomen, echter worden de spellen steeds groter en vandaar een 1TB ssd. (Ik wil de optie HDD+SSD buiten beschouwing laten, mocht ik ooit meer geheugen nodig hebben koop ik tegen die tijd wel een HDD los erbij.Vandaar voor nu de Crucial p1 1tb

Voor het geheugen heb ik gekeken naar de BBG mei, echter zag ik dat ik voor enkele euro's meer al een 3200 MT/s kit had. Hier Zijn echter suggesties welkom.

De videokaart en CPU zijn beiden overgenomen uit de BBG mei. Echter vroeg ik me af of dit nog steeds de beste videokaart is in de 5600xt series aangezien de prijs flink is gestegen.

Voor het moederbord vind ik het belangrijk de mogelijkheid te hebben later te upgraden. Het moederbord wat in de BBG staat had slechts 2 geheugenslots en ik wil er met deze achterliggende gedachte 4.
Zoo kwam ik op de B450 pro 4. Over deze keuze ben ik eigenlijk 90% zeker tenzij iemand echt een betere optie weet.

Aangezien de CPU en GPU hetzelfde zijn als de BBG, heb ik ook de voeding overgenomen.

Daarnaast heb ik ook enorme keuzestress met betrekking tot de case. Voor mij is het uiterlijk van de case erg belangrijk. Nu zag ik de Darkflash DLM 22, echter kan ik deze nergens vinden in Nederland. Mocht iemand een soortgelijke case weten of misschien weten waar ik deze wel kan krijgen zou dat echt super zijn! (Wit)
Een andere mogelijkheid voor mij is om misschien een iets grotere case te nemen aangezien ruimte geen issue is en er daar wel meer opties zijn. Echter heb ik hier echt veel advies bij nodig.

Update: Ik heb inmiddels ook deze case gevonden en vroeg me af of iemand hier een mening over had.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

[n.v.t.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Goede airflow met een niet al te veel lawaai makend systeem is waar ik voor streef.

Ga je overklokken?

Nee waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?[i]

Hulp met het uitzoeken van een case, alternatieven worden super gewaardeerd van het gesuggereerde worden enorm gewaardeerd.

Daarnaast wil ik misschien nog kijken of ik iets met rgb ga doen. Echter snap ik niet helemaal hoe ik kan zien bij de specificaties van het moederbord hoeveel 3pins en 4pins aansluitingen er zijn. Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen zou dat al een vraag wegnemen.

Ook een kleine feedback op de gehele hardware samenstelling. Veel heb ik overgenomen uit de BBG, dus veel bijzonders zal het niet zijn. Echter fluctueren de prijzen enorm momenteel en is misschien een alternatief meer waard voor zijn geld geworden.

Dus hoofdzakelijk. De zoektocht naar een mooie witte minimalistische case met sidepanel (mag iets meer kosten, maar ik denk maximaal ~€80.
Is de build een goede samenstelling?
Is dit moederbord de juiste.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2020 03:37 ]

Alle reacties

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik denk dat je vrij weinig moet veranderen. Je moederbord en CPU kunnen out-of-the-box niet samengaan, je moet eerst de BIOS updaten van het moederbord. Als je wilt dat het moederbord wel out-of-the-box werkt moet je een MSI-MAX series moederbord nemen.

Verder zou ik alleen upgraden naar een 5700 i.p.v een 5600XT, de 5700 is aanzienlijk beter voor 4 tientjes meer. Dan zit je nogsteeds binnen je budget.

Hoop dat dit helpt!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Geheugen naar pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B (of in wit)voor betere compatibiliteit en stabiliteit.

Witte behuizing. In ATX heb je de meeste keuze en zou het moederbord dan ook in ATX formaat nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 03-05-2020 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:02:
Geheugen naar pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B (of in wit)voor betere compatibiliteit en stabiliteit.

Witte behuizing. In ATX heb je de meeste keuze en zou het moederbord dan ook in ATX formaat nemen.
Waarom is dit geheugen beter? Waaraan kan ik dit zien?

• Uszka
Omdat Crucial maar met één merk en type chips wordt gemaakt, Micron E-die, wat heel goed compatibel is met Ryzen 3xxx. Corsair stopt chips van 4 verschillende fabrikanten met diverse dies in hun LPX 3200C16 wat niet allemaal even goed werkt met Ryzen. Je weet van tevoren niet wat je geleverd krijgt. De helft krijg je niet stabiel op 3200 MT/s terwijl het ram van Crucial zelfs probleemloos op 3200C14 en 3600C16 is te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Met dit in mijn achterhoofd zal ik inderdaad je keuze overnemen.

Ik had met betrekking tot het moederbord nog een kleine vraag:
Is het mogelijk een bios update te doen zonder een oude processor te hebben (voor een beginner).
En zo ja wat zijn de risico's?
Anders denk ik inderdaad maar voor een MSI max moederbord ga.

• SuperToine123
Crucial geheugen is altijd al stabieler geweest, ik raad vaak Crucial aan behalve als er behoefte is aan RGB

• SuperToine123
Je moet een andere chip hebben om de BIOS te kunnen updaten, behalve als je een moederbord hebt met een BIOS-Flashback functie. Deze functie is meestal alleen te vinden op hele dure moederborden en niet op value moederborden.

De kans is klein dat als je een B450 koopt dat je systeem niet gaat werken maar met een MAX-series moederbord is de kans 0% dat het niet werkt.

• Uszka
SuperToine123 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:47:
Crucial geheugen is altijd al stabieler geweest, ik raad vaak Crucial aan behalve als er behoefte is aan RGB
Crucial is ook met RGB verkrijgbaar.

• SuperToine123
Klopt maar, ik vind Corsair vengeance RGB Pro en Trident Z RGB mooier en daarom kies ik deze boven Crucial RGB RAM. Dit is natuurlijk volledig persoonlijk.

• Uszka
Mooier boven een minder goede stabiliteit is natuurlijk geen goede keuze. Net of je een hele knappe vriendin hebt die om de haverklap met een ander het nest in duikt.

• SuperToine123
Ik heb nooit problemen gehad met Corsair RAM, ik snap dat mensen dat wel hebben gehad maar ik heb nu 5-6 PC's gebouwd met vengeance RGB Pro of normale vengeance en ik heb nog nooit stabiliteits problemen of wat voor problemen dan ook gehad. Natuurlijk is dit ook persoonlijke ervaring.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SuperToine123 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:52:
[...]

Klopt maar, ik vind Corsair vengeance RGB Pro en Trident Z RGB mooier en daarom kies ik deze boven Crucial RGB RAM. Dit is natuurlijk volledig persoonlijk.
CA kun je dan beter niet kiezen. Kingston of G-Skill dan weer wel.
(CA gebruikt de goedkoopste chips/dies die op dat moment beschikbaar zijn, daarom levert men verschillende versies per type)

@Verwijderd Als je een goede koelere 5600XT wilt pricewatch: MSI Radeon RX 5600 XT GAMING X

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 03-05-2020 18:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1