Foto's kopiëren van iPhone naar Windows is erg traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 03:27
Dag allemaal,

Ik heb mijn iPhone 11 vol zitten en wil daarom alle media overzetten naar mijn PC. Hiervoor heb ik mijn telefoon middels een originele lightning kabel gekoppeld. Ik kopieer de bestanden via windows verkenner. Nu liep ik eerst al tegen een aantal maal de melding "een aangesloten apparaat werkt niet meer". Dit is opgelost door onder Instellingen > Foto's > Behoud originelen aan te zetten. Het kopiëren gaat nu foutloos, maar bij sommige files tergend langzaam. Dan duurt een enkele jpeg zo een aantal minuten. Andere mapjes zijn geheel over in een paar minuten. Hoe kan het dat sommige files zo traag over gaan, en belangrijker, kan ik hier nog wat aan doen? Noot: ik kopieer naar een interne s-ata SSD via een USB 3.0 poort.

Alvast bedankt :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit alleen met een iPhone of ook met andere externe apparaten? Dit om je iPhone / kabel uit te sluiten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk, dat de tergend trage items geen foto's maar filmpjes zijn (.MOV), ben ik een tijdje terug tegen aan gelopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is langzaam ? Hoeveel bestanden hebben we het over en hoeveel MB's/GB's zijn die ? Wat zegt Windows over de snelheid ? MB's per seconde, KB's per seconde ? Hoeveel tijd kost het om 1GB aan bestanden over te zetten en wat is de snelheid dan per seconde ? Als jij het over 100MB hebt en dat kost uren is het inderdaad extreem langzaam. Heb je het over GB's en kost het minuten is het snel. Dus is het wel langzaam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PilatuS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 01:57:
Wat is langzaam ? Hoeveel bestanden hebben we het over en hoeveel MB's/GB's zijn die ? Wat zegt Windows over de snelheid ? MB's per seconde, KB's per seconde ? Hoeveel tijd kost het om 1GB aan bestanden over te zetten en wat is de snelheid dan per seconde ? Als jij het over 100MB hebt en dat kost uren is het inderdaad extreem langzaam. Heb je het over GB's en kost het minuten is het snel. Dus is het wel langzaam ?
Overdracht vanaf zo'n iPhone valt geregeld helemaal stil (snelheid 0), zeker bij grote bestanden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Outerspace schreef op zondag 3 mei 2020 @ 01:08:
Heb je dit alleen met een iPhone of ook met andere externe apparaten? Dit om je iPhone / kabel uit te sluiten.
Andere externe apparaten heb ik altijd goed kunnen gebruiken. Een externe HDD haalt gewoon 100MB/s over hetzelfde poortje. Ik heb in ieder geval de iphone voor de zekerheid nog van poort gewisseld maar dit maakt weinig uit.
Freee!! schreef op zondag 3 mei 2020 @ 01:48:
Ik denk, dat de tergend trage items geen foto's maar filmpjes zijn (.MOV), ben ik een tijdje terug tegen aan gelopen.
Het zijn diverse bestanden, MOV, HEIC, JPEG.
PilatuS schreef op zondag 3 mei 2020 @ 01:57:
Een JPEG plaatje (vaak max. een paar MB) duurt minuten. Idem voor HEIC (iPhone fotoformaat), die duren ook erg lang soms. Het zijn ook geen grote filpjes die zo lang duren, dan had ik er nog begrip voor gehad. Ik heb gisteren tussendoor BF V gespeeld en ik denk dat ie in die tijd (uurtje of 4) een 3GB heeft overgezet. Overdrachtssnelheid kan ik zo niet zien, in taakbeheer is diskgebruik 0%, dus het lijkt alsof ie óf niet overzet, óf tergend langzaam.

Is iTunes een alternatief? Ik doe zoals gemeld in mijn TS nu de kopieeractie via Windows verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nu nieuwe poging gedaan en tot op heden gaat het kopiëren voorspoedig. In taakbeheer zie ik dat verkenner een 15~20MB/s wegschrijft. Wellicht heeft de setting behoud originelen wel invloed gehad, maar was de telefoon traag geworden of iets dergelijks. Of hij krijgt er na een tijd last van. Nouja, nu mooi maar even laten lopen zo lang hij het doet :)

Pagina: 1