Marantz CD6005: tray gaat niet open

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
CD-speler Marantz CD6005.

De lade gaat niet meer open. Als ik op de eject knop druk komt de boodschap "open" op het display, maar er gebeurt niets. De afstandsbediening heeft geen eject knop.
Er zit momenteel nog een cd in die nog normaal afspeelt, maar hij kan er dus niet meer uit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Toestel geopend. Wanneer ik de lade probeer te openen wanneer het toestel open is zie ik dat de laser een heel klein beetje beweegt. Verder niets, ook geen geluiden. De cd is door het mechanisme naar boven geduwd, ik kan de lade ook niet manueel openen.

Service manual gevonden, maar niet van hetzelfde toestel (CD5004). De methode om in Service Mode te komen (specifiek menu voor service-instellingen) werkt niet voor CD6005. De methode om de cd eruit te halen werkt ook niet, aangezien de 2 schroefjes bovenop de tray er niet zijn bij CD6005. Het lukt ook niet om de tray te verwijderen (om de onderzijde te inspecteren) zonder het frontje (van de lade) te demonteren. En om het frontje te demonteren moet de lade eerst open zijn (volgens de service manual). Catch 22.

Wie heeft advies?

Beste antwoord (via willem7q op 03-05-2020 16:08)

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:45
Maak even een gratis account aan bij hifiengine, daar is het manual te vinden (VPN wel even uitzetten)
https://www.hifiengine.co...rary/marantz/cd6005.shtml

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:08
Is de o-ring voor het openen van de lade niet gewoon stuk? Heb destijds die van mijn Cd-53 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 19:13

Xanax959

relax...

Ik heb wel eens een loopwerk los gemaakt, toen kon ik het hele loopwerk een beetje naar voren bewegen, daardoor front klepje los klikken/schuiven.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
Xanax959 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:33:
Ik heb wel eens een loopwerk los gemaakt, toen kon ik het hele loopwerk een beetje naar voren bewegen, daardoor front klepje los klikken/schuiven.
Kan je je nog herinneren in welke richting het front klepje los klikt/schuift? Ik wil niets forceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:44
wvbesien schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Kan je je nog herinneren in welke richting het front klepje los klikt/schuift? Ik wil niets forceren...
ga ermee naar de audiozaak en meestal kosteloos willen ze ernaar kijken. niet zelf mee prutsen, met het risico dat er iets afbreekt. Uiteindelijk wil je niet alleen je dierbare cd er ongeschonden uit hebben, maar ook een goed werkend apparaat. Voor dat laatste heb je weer onderdelen nodig en om die reden moet het sowiezo naar de reparateur, die het weer voor een klein prijsje van de nieuwprijs fikst.

[ Voor 5% gewijzigd door aljooge op 03-05-2020 15:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:45
Maak even een gratis account aan bij hifiengine, daar is het manual te vinden (VPN wel even uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Niet online
pman63 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:37:
Goede tip, bedankt. In de service manual staat uitgelegd hoe je de tray handmatig open krijgt. Een keer handmatig openen was genoeg om alles weer normaal te doen werken.
Pagina: 1