Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerken en gamen op een 1440p 144Hz monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro ongeveer inclusief de Azerty assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis heb ik in huis. Verder is alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een systeem al uitgezocht op basis van adviezen in dit forum aan andere gebruikers. Her en der heb ik een component vervangen vanwege de beschikbaarheid bij Azerty, waar ik het wil laten assembleren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vraag gaat over geluid en warmte. Daarvoor geldt: het liefst volledig stil in idle modus. Het mag geluid maken als ik aan het gamen ben, want dan heb ik mijn koptelefoon op. Maar niveau stofzuiger zou zeker wel storend worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals gezegd heb ik het systeem al grotendeels uitgezocht. Maar ik ben zenuwachtig geworden over geluid en warmte van de setup. De berichten over de stock koeler van de Ryzen 5 3600 zijn verschillend. Ik sta ervoor open hem te vervangen door een aftermarket koeler, maar ik weet niet waar ik dan op moet letten. Misschien beperkt de kleinere behuizing de opties? Daarnaast weet ik niet of de 2x 120 mm stock case fans voldoende zijn of dat aanvullen verstandig is voor minder geluid of warmte.
Ik sta open voor meer fans, een andere behuizing (groter mag ook), roept u maar! Een paar tientjes extra is geen probleem. Kortom: ik ben bijna bij de finishlijn. Een laatste duwtje wordt zeer gewaardeerd!
Thuiswerken en gamen op een 1440p 144Hz monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro ongeveer inclusief de Azerty assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis heb ik in huis. Verder is alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een systeem al uitgezocht op basis van adviezen in dit forum aan andere gebruikers. Her en der heb ik een component vervangen vanwege de beschikbaarheid bij Azerty, waar ik het wil laten assembleren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vraag gaat over geluid en warmte. Daarvoor geldt: het liefst volledig stil in idle modus. Het mag geluid maken als ik aan het gamen ben, want dan heb ik mijn koptelefoon op. Maar niveau stofzuiger zou zeker wel storend worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals gezegd heb ik het systeem al grotendeels uitgezocht. Maar ik ben zenuwachtig geworden over geluid en warmte van de setup. De berichten over de stock koeler van de Ryzen 5 3600 zijn verschillend. Ik sta ervoor open hem te vervangen door een aftermarket koeler, maar ik weet niet waar ik dan op moet letten. Misschien beperkt de kleinere behuizing de opties? Daarnaast weet ik niet of de 2x 120 mm stock case fans voldoende zijn of dat aanvullen verstandig is voor minder geluid of warmte.
Ik sta open voor meer fans, een andere behuizing (groter mag ook), roept u maar! Een paar tientjes extra is geen probleem. Kortom: ik ben bijna bij de finishlijn. Een laatste duwtje wordt zeer gewaardeerd!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 444,05 | € 444,05 |
1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 60,74 | € 60,74 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 104,36 | € 104,36 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,70 | € 98,70 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 138,90 | € 138,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.100,65 |
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2020 21:02 ]