Werkbalk gedeeltelijk onzichtbaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
De werkbalk is voor de helft zichtbaar als ik de pc opstart, tijdens het opstarten is het onderste deel van pagina ook voor deel leesbaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung 22" inch tv/monitor incombitie met een AMD A4 met MSI moederbord, os Linux mint XFCE.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In Mint kan ik niks, kan niet bij startknoppen etc, de instellingen van de monitor heb ik heb via de afstandsbediening veranderd, wat niks heeft geholpen.
Ben naar een tv zaak gegaan voor informatie, wat niet heeft geholpen.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

rdejongjr

Gnome

is waarschijnlijk toch een instelling op de tv: beeldmodus, vaak kun je bijvoorbeeld kiezen tussen 16:9, ZOOM, Origineel, Scannen, 1:1 Etc.

Speel daar eens mee (moet waarschijnlijk origineel of scannen (1:1) zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
,: Ik heb die beeldmodus allemaal geprobeerd, er waren veranderingen, helaas niet het gewenste resultaat.
Standaard is 16:9,
zoom, 4:3 en nog een andere waarvan de naam mij niet te binnen schiet heb ik geprobeerd.
Origineel, Scannen, 1:1 heb ik niet gezien, morgen ga ik nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Je moet de HDMI-poort van de TV op 'PC mode' zetten. Dus overscan uit.
Maak anders eens een (full screen) screenshot binnen Mint, dan zie je wat de PC uitstuurt. Als dat gewoon goed is, weet je dat het aan de TV ligt.

Wees verder even wat specifieker want zowel Samsung als MSI hebben 1000 varianten van hun TV's resp. moederborden uitgebracht.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 02-05-2020 21:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:17:
@Verwijderd Je moet de HDMI-poort van de TV op 'PC mode' zetten. Dus overscan uit.
Maak anders eens een (full screen) screenshot binnen Mint, dan zie je wat de PC uitstuurt. Als dat gewoon goed is, weet je dat het aan de TV ligt.

Wees verder even wat specifieker want zowel Samsung als MSI hebben 1000 varianten van hun TV's resp. moederborden uitgebracht.
MSI A88XM-45 moederbord,
Samsung Model UE22D2003 BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:49:
[...]

MSI A88XM-45 moederbord,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr2KB2EX-WmmsZkqFlzU-OVbpCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cFJhliGjSOSXhHo37GFaF9E.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOeOdL0X1C1k67GXQWwQ70xvxnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLV3hdi0hin8XrF8TtN53zsm.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80VfCtThDuPsOG91x3IBPeOXKGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pQ6Bg2KQSyfeyJo8N2O0xpe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:49:
[...]

MSI A88XM-45 moederbord,
Ik heb de keuze uit;
HDMI/DVI
TV
EXT
HDMI2
USB

Vrijdag is pc geinstalleerd elders, op de daar op de pc aangesloten monitor (Philips) was het beeld zoals het hoort.
Een werkbare werkbalk aan de onderzijde, links een beetje ruimte voordat dat tekst op de website begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Je moet het beeldformaat op “volledig scherm” zetten. Een andere mogelijkheid, ik weet alleen niet of deze optie bij dit model beschikbaar is, is de betreffende hdmi-poort als dvi of pc te configureren.

[ Voor 56% gewijzigd door hcQd op 02-05-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hcQd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:06:
Je moet het beeldformaat op “volledig scherm” zetten. Een andere mogelijkheid, ik weet alleen niet of deze optie bij dit model beschikbaar is, is de betreffende hdmi-poort als dvi of pc te configureren.
Beeldformaat "volledig scherm" bedoel je daar 16:9 mee?
De betreffende poort is niet te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, die foto's zijn ook handig maar ik bedoelde een screenshot, vanuit Linux zelf. Druk op Prt Sc (print screen), kopieer het resultaat naar het clipboard en plak die hier op GoT. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 02-05-2020 22:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
UE22D2003 .. Welk model is dat? Google kent het niet.. :)

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:24:
[...]

Beeldformaat "volledig scherm" bedoel je daar 16:9 mee?
De betreffende poort is niet te configureren.
Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat die optie zo heet, volgens de handleiding hoort die gewoon aanwezig te zijn. Ik ga er even vanuit dat je een ue22d5003 hebt, een ue22d2003 kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Het lijkt alsof de maximale resolutie van de tv/monitor iets minder is dan die van de gpu.

Is de monitor HD ready of Full HD? Ik heb iets vergelijkbaars als ik mijn laptop aansluit via hdmi op een 32" philips HD Ready tv

Is er misschien binnen de software/driver van AMD niet iets te configureren?

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:27:
[...]

Ja, die foto's zijn ook handig maar ik bedoelde een screenshot, vanuit Linux zelf. Druk op Prt Sc (print screen), kopieer het resultaat naar het clipboard en plak die hier op GoT. :)
Helaas kan ik niks met Linux, alleen onderin Firefox opstarten met een knop.
Ik kan niet in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hcQd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:35:
[...]

Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat die optie zo heet, volgens de handleiding hoort die gewoon aanwezig te zijn. Ik ga er even vanuit dat je een ue22d5003 hebt, een ue22d2003 kan ik nergens vinden.
Je hebt gelijk, een typefout, UE22D5003BW, slordig van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:05:
[...]

Helaas kan ik niks met Linux, alleen onderin Firefox opstarten met een knop.
Ik kan niet in het menu.
Je kunt met de 'Windows-toets' op je toetsenbord het menu openen. Volgens mij, als je Print Screen drukt, krijg je ook een nieuw venster waar je 'Copy to clipboard' kunt kiezen. Vervolgens kun je deze in Firefox gewoon in GoT plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Non-Windows Operating Systems, want dit lijkt me vooral een software-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:17:
Schopje naar Non-Windows Operating Systems, want dit lijkt me vooral een software-dingetje.
Het is een hardware "dingetje".
Andere beeldscherm LG 2216vp aangesloten met HDMI en het beeld is zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:17:
Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:14:
[...]

Het is een hardware "dingetje".
Andere beeldscherm LG Flatron W 2216vp aangesloten met HDMI en het beeld is zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:16
Inderdaad geen software-probleem (of het moet de aanstuursoftware van het scherm zijn, maar dan hoort het in elk geval niet in NOS...)

Het lijkt me vrij zeker dat er toch een instelling van het beeldscherm is die dit oplost. Volgens de handleiding moet er een "volledig scherm"-optie zijn. Ook zouden er opties moeten zijn om de positie en zoom aan te passen. Ik zou toch nog eens alle beeld-opties van het scherm afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thomas_n schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:05:
Inderdaad geen software-probleem (of het moet de aanstuursoftware van het scherm zijn, maar dan hoort het in elk geval niet in NOS...)

Het lijkt me vrij zeker dat er toch een instelling van het beeldscherm is die dit oplost. Volgens de handleiding moet er een "volledig scherm"-optie zijn. Ook zouden er opties moeten zijn om de positie en zoom aan te passen. Ik zou toch nog eens alle beeld-opties van het scherm afgaan.
Dinsdag zal ik bellen met een tv zaak, of zij dit voor mij kunnen oplossen, ik heb al verschillende keren door het menu van de TV gescrold, helaas zie ik nergens de instellingen volledig scherm, zoom of positie.
Pagina: 1