Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggesties Game PC ±€1.250

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 20:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pc wordt voornamelijk gebruikt voor racegames op QHD of WQHD, keuze voor het scherm is nog niet 100% zeker. Het scherm valt overigens buiten het budget voor de PC zelf.
Daarnaast draait er ook Photoshop etc. op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1.250, exclusief monitor en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is al in bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is nu het idee (na aanpassingen):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B450-E Gaming€ 158,78€ 158,78
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 481,28€ 481,28
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 77,90€ 77,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 21,95€ 21,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 81,24€ 81,24
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 104,-€ 104,-
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 112,91€ 112,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.213,06

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PC ook voor werk gebruikt wordt is een stil systeem wel fijn

Ga je overklokken?
Nee. Ik heb wel gelezen dat het soms baat om het geheugen over te klokken naar een hogere snelheid. Dat is het overwegen waard.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een review van het systeem willen en enige op- en aanmerkingen hierin. Omdat ik neig naar een WQHD scherm (specifiek deze: pricewatch: Acer Predator Z35P Zwart) denk ik dat een RX 5700 XT wel op zijn plek is. Maar als jullie daarin andere adviezen hebben hoor ik het graag!

Alvast super bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Thysiej op 03-05-2020 09:34 ]

Alle reacties

• Thysiej
Kleine bump, iemand die hier een mening over heeft?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Het moederbord heeft geen USB-C header zodat de USB-C connector van de behuizing niet aangesloten kan worden. Kan je net zo goed een behuizing nemen zonder USB-C of een moederbord met USB-C header maar dan zit je in een veel hogere prijsklasse.

SSD naar pricewatch: Crucial P1 1TB want die doet hetzelfde voor een lagere prijs. Of iets meer aftikken voor een ssd met TLC chip (pricewatch: Kingston A2000 1TB of pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C))

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

Thomg

Aww yiss

Een USB stick voor wireless is niet zo bijzonder, doe dan een volwaardige extensie met wifi6.
pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200

Of kies voor een moederbord met ingebakken wifi.

Verder wilde ik ook wat tikken over SSD, maar uzka was me voor.

Kast vind ik wel erg duur tov rest van de build, waarom zou iets als een meshify niet werken voor jou?

• Thysiej
Uszka schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:24:
Het moederbord heeft geen USB-C header zodat de USB-C connector van de behuizing niet aangesloten kan worden. Kan je net zo goed een behuizing nemen zonder USB-C of een moederbord met USB-C header maar dan zit je in een veel hogere prijsklasse.

SSD naar pricewatch: Crucial P1 1TB want die doet hetzelfde voor een lagere prijs. Of iets meer aftikken voor een ssd met TLC chip (pricewatch: Kingston A2000 1TB of pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C))
Je hebt helemaal gelijk, dus ik het de behuizing aangepast naar een goedkopere variant. Bedankt voor de tip @Thomg.

Ook de SSD aangepast naar die van Crucial, lijkt mij meer dan prima!
Thomg schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:25:
Een USB stick voor wireless is niet zo bijzonder, doe dan een volwaardige extensie met wifi6.
pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200

Of kies voor een moederbord met ingebakken wifi.

Verder wilde ik ook wat tikken over SSD, maar uzka was me voor.

Kast vind ik wel erg duur tov rest van de build, waarom zou iets als een meshify niet werken voor jou?
De alternatieven voor een moederbord met WiFi voor een acceptabele prijs zijn volgens mij (voor wat ik gezien) alleen maar mATX. Dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde en maakt uitbreiden in de toekomst minder makkelijk.
Ik heb de wifi module daarom aangepast naar die van Gigabyte. Maar ik las dat deze een USB poort heeft die aangesloten moet worden. Dan loopt er dus een usb kabel van buiten naar binnen de kast in?

• Uszka
De prijs van mobo + wifi adapter ligt nog geen 2 tientjes verwijderd van pricewatch: Asus ROG Strix B450-E Gaming waar naast de prima wifi module met losse antenne, het bord beter is.

• Thysiej
Uszka schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:01:
De prijs van mobo + wifi adapter ligt nog geen 2 tientjes verwijderd van pricewatch: Asus ROG Strix B450-E Gaming waar naast de prima wifi module met losse antenne, het bord beter is.
Bedankt! Een beter moederbord kan volgens mij nooit kwaad, dus ik heb de lijst weer aangepast.

Ik las in de bbg dat mijn keuze voor videokaart misschien driver problemen heeft? Die zouden nu opgelost moeten zijn, maar volgens de comments in de bbg hebben mensen nog steeds problemen.

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 14:44
Thysiej schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Bedankt! Een beter moederbord kan volgens mij nooit kwaad, dus ik heb de lijst weer aangepast.

Ik las in de bbg dat mijn keuze voor videokaart misschien driver problemen heeft? Die zouden nu opgelost moeten zijn, maar volgens de comments in de bbg hebben mensen nog steeds problemen.
Ik heb dezelfde vraag, wil eigenlijk het mainstreamgame pc van maart aanschaffen maar ik denk dat ik toch voor de nvidia kaar ga vanwege de driver problemen.

Benieuwd wat de status nu is van de RX5700 XT

edit: ik zie nu ook dat het alternatief MSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC niet meer op voorraad is bij de twee aanbieders. Wat zou dan een goed alternatief zijn om de PC deze week nog te kunnen bestellen?

[ Voor 14% gewijzigd door assn op 03-05-2020 10:27 ]

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Als je geen merkvoorkeuren hebt zou ik gaan voor een goedkoper moederbord. Dit moederbord is ook niet out-of-the-box compatible met je CPU.

Ik zou persoonlijk ook geen koeler kopen, de standaard 3600 koeler is meer dan goed genoeg als je niet gaat overclocken, kost alleen maar geld wat je ook aan wat anders kan uitgeven.

Als laatste is je powersupply het echt niet waard, de platinum efficiency ga je er nooit uithalen voor de meerwaarde. Deze pricewatch: Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular is ook volledig modulair maar is 80+ Gold maar is €35 goedkoper.

Hoop dat dit helpt!

• assn
SuperToine123 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:07:
Als je geen merkvoorkeuren hebt zou ik gaan voor een goedkoper moederbord. Dit moederbord is ook niet out-of-the-box compatible met je CPU.

Ik zou persoonlijk ook geen koeler kopen, de standaard 3600 koeler is meer dan goed genoeg als je niet gaat overclocken, kost alleen maar geld wat je ook aan wat anders kan uitgeven.

Als laatste is je powersupply het echt niet waard, de platinum efficiency ga je er nooit uithalen voor de meerwaarde. Deze pricewatch: Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular is ook volledig modulair maar is 80+ Gold maar is €35 goedkoper.

Hoop dat dit helpt!
Ik wil het topic niet kapen maar interessant advies.

Ik moet ook een soortgelijke pc halen.

Uszka adviseerd een mobo met ingebouwde wifi en jij geeft aan een goedkoper mobo te halen. Is het dan beter om de BBG MSI B450-A Pro Max te halen met wifi extensie?

Jij adviseerd ook een veel goedkopere voeding dan de BBG doet, waarom geven ze aan in de BBG Cooler Master V550 Gold te kopen die 50 euro duurder is en niet die voeding van jou?

• SuperToine123
@assn Ik denk dat de prijzen zijn veranderd in de pricewatch ondertussen. De prijzen van voedingen zijn de laatste tijd namelijk gedaald.

Een moederbord zonder wifi en dan met wifi adapter is bijna altijd goedkoper dan een moederbord met wifi. Nadeel is wel dat moederborden met wifi vaak wel andere nuttige features hebben.

• Thysiej
SuperToine123 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:07:

Hoop dat dit helpt!
Dit helpt zeker, hartelijk bedankt!
Ik ga het moederbord en de voeding aanpassen. Een aftermarket koeler heeft echt wel mijn voorkeur vanwege geluid.

• Uszka
SuperToine123 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:15:
@assn De prijzen van voedingen zijn de laatste tijd namelijk gedaald.
Is dat zo? Ik zie een stijging sinds de Corona pandemie en de verkrijgbaarheid van high-end voedingen wordt steeds slechter.

Na 3/4 jaar mag verwacht worden dat alle AM4 moederborden die verkocht worden uit de doos compatibel zijn met Ryzen 3xxx, zeker bij een webshop waarbij de omloopsnelheid hoog is zoals, Alternate, Azerty en Megekko/CDRomland. Het is al een tijdje geleden dat ik het laatste niet werkende bord in handen gehad heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 03-05-2020 15:32 ]

• SuperToine123
@Uszka een B450 moederbord hoeft niet uit de doos compatible te zijn met Ryzen 3xxx, de kans bestaat wel maar er is geen verplichting. Azerty levert wel en BIOS update service voor €12,50

• Uszka
SuperToine123 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:34:
@Uszka een B450 moederbord hoeft niet uit de doos compatible te zijn met Ryzen 3xxx, de kans bestaat wel maar er is geen verplichting. Azerty levert wel en BIOS update service voor €12,50
Hoeft niet nee maar als je nu nog een incompatibel exemplaar treft dan heeft die wel heel lang op de plank gelegen en zal het een niet interessante versie van B450 zijn.

• SuperToine123
Waarschijnlijk wel, maar een niet vaak verkocht moederbord dat wel erg goed is (pricewatch: Gigabyte Aorus X470 Gaming 7 WiFi is een voorbeeld)
heeft zeer waarschijnlijk geen Ryzen 3xxx support

• Uszka
Dat bedoel ik dus. Wie gaat er 400 piek betalen voor een X470 als er voor veel minder een goede X570 te halen is? 8)7

• Thysiej
Bedankt allemaal, op basis van de feedback ben ik toch voor zekerheid gegaan en heb ik onderstaande lijst gemaakt:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 481,28€ 481,28
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 77,90€ 77,90
1NetwerkadaptersTP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E€ 32,05€ 32,05
1MonitorenAOC AG322QC4 Zwart€ 455,53€ 455,53
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 21,95€ 21,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 89,94€ 89,94
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 104,-€ 104,-
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 112,91€ 112,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.650,39

Toch maar een iets duurdere voeding, in het verleden heb ik nare ervaringen gehad met cooler master. Beetje bijgeloof, ik weet het.

• assn
Dus de strekking is eigenlijk om gewoon MSI B450-A Pro Max met wifi extensie aangezien de gebruiker niet echt een tweaker is?
Is dat zo? Ik zie een stijging sinds de Corona pandemie en de verkrijgbaarheid van high-end voedingen wordt steeds slechte
Dit zag ik dus ook, de https://tweakers.net/pric...ler-master-v550-gold.html laat een stijging zien de laatste tijd, dus dat gaat niet op. Is de https://tweakers.net/pric...old-550-full-modular.html dan een betere keus?

En @Thysiej , ik zie dat je toch voor de RX 5700 XT gaat. Is dat omdat de driver problemen zijn verholpen?

• Uszka
assn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:55:
Dus de strekking is eigenlijk om gewoon MSI B450-A Pro Max met wifi extensie aangezien de gebruiker niet echt een tweaker is?

[...]

Dit zag ik dus ook, de https://tweakers.net/pric...ler-master-v550-gold.html laat een stijging zien de laatste tijd, dus dat gaat niet op. Is de https://tweakers.net/pric...old-550-full-modular.html dan een betere keus?

En @Thysiej , ik zie dat je toch voor de RX 5700 XT gaat. Is dat omdat de driver problemen zijn verholpen?
Open ff een eigen topic als je persoonlijk advies wil ipv het topic van @Thysiej daarvoor te misbruiken want dat is erg ongewenst.

@Thysiej voor die paar tientjes zou ik zeker het Asus bord nemen. Betere stroomvoorziening, betere audio met oa spdif, betere netwerkcontroller, 2x M2 slot, Bluetooth, losse antenne voor wifi ipv 2 van die stokkies dicht tegen de behuizing,

[ Voor 13% gewijzigd door Uszka op 03-05-2020 16:05 ]

• Thysiej
Uszka schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Open ff een eigen topic als je persoonlijk advies wil ipv het topic van @Thysiej daarvoor te misbruiken want dat is erg ongewenst.

@Thysiej voor die paar tientjes zou ik zeker het Asus bord nemen. Betere stroomvoorziening, betere audio met oa spdif, betere netwerkcontroller, 2x M2 slot, Bluetooth, losse antenne voor wifi ipv 2 van die stokkies dicht tegen de behuizing,
Dan loop ik alleen het risico dat de bios niet up to date is en niet compatibel met amd Ryzen 3xxx? Kan je dat zelf dan nog flashen? Of moet je dan een compatibele cpu hebben liggen?

• Uszka
Dat risico acht ik heel klein. Je zou de winkel kunnen vragen of het bord is voorzien van een compatibel bios voordat je bestelt.

• Thysiej
Uszka schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:20:
Dat risico acht ik heel klein. Je zou de winkel kunnen vragen of het bord is voorzien van een compatibel bios voordat je bestelt.
ik vraag het even na, hartelijk bedankt voor jouw hulp!
Pagina: 1