Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:32
Als ik over moederborden lees, gaat het altijd over de nieuwe aansluitingen. Maar om nog wat oude vintage apparatuur aan te sluiten, zoals een serieel kabel, een floppy drive, ATA schijf, ISA etc..

Bij pricewatch kan je niet meer zoeken op die oude jaren 90,00 aansluitingen. Weet iemand of er (actuele) moederborden zijn met toch wat oudere dingen? Vooral floppy drive zou fijn zijn!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je echt een floppy drive nodig hebt of aan wilt sluiten, dan kan je daar USB voor gebruiken.

The devil is in the details.

• Theswitch
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:01:
Als je echt een floppy drive nodig hebt of aan wilt sluiten, dan kan je daar USB voor gebruiken.
Via USB kan je meestal geen floppies doen met andere track-instellingen, die b.v. voor de homecomputers uit de 80's.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
Legacy aansluiting zul je waarschijnlijk weinig terugvinden op moderne consumenten moederborden. Te duur en geen markt voor.

Industrieel spul wil nog wel eens oude interfaces hebben. Maar dan ga je wel een dure nichemarkt in.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is je doel precies, want puur aansluiten kan natuurlijk ook met de oud systeem uit de kringloop oid.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik denk dat je erg veel moeite moet doen om dergelijke aansluitingen terug te vinden op nieuwe moederborden. En zelfs als dat lukt, vraag ik me ernstig af hoe het zit met ondersteuning in W10.

Waarom koop je niet gewoon een extra computer of desnoods een laptop? Veel makkelijker. Trouwens zakelijke laptops hebben vaak nog erg lang bepaalde connectoren gebruikt.

• Theswitch
Ja via de laptop route is ook misschien mogelijk. Mijn laatste fysieke PC is uit 2014 maar die start al niet meer op na 3 jaar stofhappen :) Kan ik dus beter daar de voeding van fixen oid.

En ja, ik heb nog diverse teveel oude spullen. Misschien beter afscheid nemen, maar ja, zonde voor je gevoel soms :)

[ Voor 24% gewijzigd door Theswitch op 02-05-2020 17:09 ]

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 23:11
Dat hoeft gelukkig nog niet.

https://tweakers.net/cont...MQHRZYo6SVbSSkYWZUmxtbS0A

Zo zijn er waarschijnlijk genoeg andere controllers te vinden voor oude aansluitingen. Ik heb er in ieder geval ook al een aantal voor serial / parallel kunnen vinden. Succes!
Pagina: 1