Mijn PC was gedemonteerd ( enkele treden naar beneden gevallen) en deze heb ik weer in elkaar gezet.
Tijdens deze montage ook een Gelid Solutions Tornado CPU koeler gemonteerd ipv standaard koeler.
(ja, koelpasta gebruikt --> Artic Silver 5).
Verder is er niets gewijzigd in de configuratie, behalve een SSD 120gb toegevoegd.
Specs van de PC zijn:
- ASUS Rampage II GENE met Intel Core i7 920 en 12GB (6x2) DDR3.
- ZALMAN ZM850-HP Plus voeding
- 1024MB ATI Radeon HD 6850 (sorry, ben geen gamer)
- Windows 10 Pro 64-bit.
Alles is weer gemonteerd en aangesloten, maar zodra ik PC aanzet geeft de monitor geen beeld.
De fans en leds werken gewoon, maar ik hoor ook niet de bekende piep van het mobo.
ASUS mobo geeft vaak meerdere pieps, ik hoor er geeneen.
Ik heb 2 videokaarten en beide geprobeerd, zelfde effect.
Ik heb de ram modules losgehaald en weer goed vastgezet.
Ik heb de ram modules anders gemonteerd (3 hoge en 3 lage omgewisseld van locatie)
-----------------------------------------
Ik krijg dus geen beeld (monitor zegt "HDMI power save mode")
en weet dus ook niet óf de schijven wel draaien / bootdisk opstart.
Ik kan dus geen eventuele foutmeldingen zien.
Ik ben nu buiten opties en zou graag expertise van derden willen ontvangen.
Computerwinkels nu dicht dus kan, als ik er zelf niet uit kom, pas maandagmiddag langs
de PC winkel. Ik los het liever zelf op met jullie hulp, scheelt centjes en geeft beter gevoel..
**UPDATE 18:02:**
Ik heb de knop "ClearCMOS" gedaan, geen effect.
Ik heb de knop/functie MemOK gedaan en die eindigde in de melding "FAIL" op de LCD POSTER.
Tijdens deze montage ook een Gelid Solutions Tornado CPU koeler gemonteerd ipv standaard koeler.
(ja, koelpasta gebruikt --> Artic Silver 5).
Verder is er niets gewijzigd in de configuratie, behalve een SSD 120gb toegevoegd.
Specs van de PC zijn:
- ASUS Rampage II GENE met Intel Core i7 920 en 12GB (6x2) DDR3.
- ZALMAN ZM850-HP Plus voeding
- 1024MB ATI Radeon HD 6850 (sorry, ben geen gamer)
- Windows 10 Pro 64-bit.
Alles is weer gemonteerd en aangesloten, maar zodra ik PC aanzet geeft de monitor geen beeld.
De fans en leds werken gewoon, maar ik hoor ook niet de bekende piep van het mobo.
ASUS mobo geeft vaak meerdere pieps, ik hoor er geeneen.
Ik heb 2 videokaarten en beide geprobeerd, zelfde effect.
Ik heb de ram modules losgehaald en weer goed vastgezet.
Ik heb de ram modules anders gemonteerd (3 hoge en 3 lage omgewisseld van locatie)
-----------------------------------------
Ik krijg dus geen beeld (monitor zegt "HDMI power save mode")
en weet dus ook niet óf de schijven wel draaien / bootdisk opstart.
Ik kan dus geen eventuele foutmeldingen zien.
Ik ben nu buiten opties en zou graag expertise van derden willen ontvangen.
Computerwinkels nu dicht dus kan, als ik er zelf niet uit kom, pas maandagmiddag langs
de PC winkel. Ik los het liever zelf op met jullie hulp, scheelt centjes en geeft beter gevoel..
**UPDATE 18:02:**
Ik heb de knop "ClearCMOS" gedaan, geen effect.
Ik heb de knop/functie MemOK gedaan en die eindigde in de melding "FAIL" op de LCD POSTER.
[ Voor 6% gewijzigd door Johnathan Wick op 04-05-2020 14:17 . Reden: Aanvulling inzake oorzaak ]
[Windows 10 Enterprise] 24GB Triple-Channel DDR3 | ASUS Rampage III GENE | XEON X5675 @ 4.51 Ghz | AMD Radeon HD 7950 OC Black Edition | Cooler Master MWE Gold 550 | Cooler Master V6GT koeler
:strip_exif()/f/image/j1WYUniw1irZUjmtW006Lu84.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JEiPUpsU9n9udfJDLnAB3BZb.jpg?f=fotoalbum_large)