Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Johnathan Wick
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mijn PC was gedemonteerd ( enkele treden naar beneden gevallen) en deze heb ik weer in elkaar gezet.
Tijdens deze montage ook een Gelid Solutions Tornado CPU koeler gemonteerd ipv standaard koeler.
(ja, koelpasta gebruikt --> Artic Silver 5).
Verder is er niets gewijzigd in de configuratie, behalve een SSD 120gb toegevoegd.
Specs van de PC zijn:
- ASUS Rampage II GENE met Intel Core i7 920 en 12GB (6x2) DDR3.
- ZALMAN ZM850-HP Plus voeding
- 1024MB ATI Radeon HD 6850 (sorry, ben geen gamer)
- Windows 10 Pro 64-bit.

Alles is weer gemonteerd en aangesloten, maar zodra ik PC aanzet geeft de monitor geen beeld.
De fans en leds werken gewoon, maar ik hoor ook niet de bekende piep van het mobo.
ASUS mobo geeft vaak meerdere pieps, ik hoor er geeneen.

Ik heb 2 videokaarten en beide geprobeerd, zelfde effect.
Ik heb de ram modules losgehaald en weer goed vastgezet.
Ik heb de ram modules anders gemonteerd (3 hoge en 3 lage omgewisseld van locatie)

-----------------------------------------

Ik krijg dus geen beeld (monitor zegt "HDMI power save mode")
en weet dus ook niet óf de schijven wel draaien / bootdisk opstart.
Ik kan dus geen eventuele foutmeldingen zien.

Ik ben nu buiten opties en zou graag expertise van derden willen ontvangen.
Computerwinkels nu dicht dus kan, als ik er zelf niet uit kom, pas maandagmiddag langs
de PC winkel. Ik los het liever zelf op met jullie hulp, scheelt centjes en geeft beter gevoel..

**UPDATE 18:02:**
Ik heb de knop "ClearCMOS" gedaan, geen effect.
Ik heb de knop/functie MemOK gedaan en die eindigde in de melding "FAIL" op de LCD POSTER.

[ Voor 6% gewijzigd door Johnathan Wick op 04-05-2020 14:17 . Reden: Aanvulling inzake oorzaak ]

[Windows 10 Enterprise] 24GB Triple-Channel DDR3 | ASUS Rampage III GENE | XEON X5675 @ 4.51 Ghz | AMD Radeon HD 7950 OC Black Edition | Cooler Master MWE Gold 550 | Cooler Master V6GT koeler

Alle reacties

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende.
1 voor 1 de ram modules eruit halen en kijken als de pc beeld geeft.
Je ram testen in een ander systeem/ander setje ram proberen.
De nieuwe ssd loskoppelen.
En aangezien je de cpu koeler hebt vervangen kan je ook nog checken als deze niet de cpu heeft aangetast.

Mijn zwager heeft dit soort probleem ook gehad met memok fail. Uiteindelijk was het 1 van zijn 4 ram sticks die defect was waardoor het gehele systeem niet werkte. Dus ik zou beginnen met 1 voor 1 het ram eruit halen en kijken als hij uiteindelijk boot.

[ Voor 29% gewijzigd door Fusi0nking op 04-05-2020 11:38 ]

• Johnathan Wick
  • Niet online
1 voor 1 ram modules eruit --> geen effect
Ram modules omwisselen van locatie --> geen effect
Ander ram plaatsen --> geen effect.
Nieuwe ssd loskoppelen --> geen effect

CPU en koeler volledig nagelopen:
Zo zag mijn socket eruit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dE88GCDgcUA941mEk0wbEv8AWeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1WYUniw1irZUjmtW006Lu84.jpg?f=fotoalbum_large

Met vergrootglas etc hersteld;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOpJCiz-ekiy6G_-mMURQNFNXnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEiPUpsU9n9udfJDLnAB3BZb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaf ook geen enkel effect..

Mobo batterij verwijderd --> geen effect
Moederbord losgeschroefd van kast --> geen effect
Voeding, pinnen, kabels en mobo volledig nagelopen op beschadigingen --> geen effect

[ Voor 72% gewijzigd door Johnathan Wick op 04-05-2020 14:16 . Reden: Aanvulling ]

[Windows 10 Enterprise] 24GB Triple-Channel DDR3 | ASUS Rampage III GENE | XEON X5675 @ 4.51 Ghz | AMD Radeon HD 7950 OC Black Edition | Cooler Master MWE Gold 550 | Cooler Master V6GT koeler

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Het enige wat ik zo 1,2,3 nog kan bedenken is.
Videokaart in een ander slot(als het mogelijk is).
Alle kabels checken zowel op het moederbord/videokaart etc als de voeding.
Andere display kabel proberen van videokaart naar monitor.
Dat is wat ik zo 1,2,3 nog kan bedenken.
Als er niemand anders nog ideeën heeft denk ik dat je enige optie is om ergens ermee heen te gaan helaas.

Edit zie net dat je alle kabels al gecheckt hebt, over heen gelezen 😅.
Dan zouden de andere opties misschien nog iets kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fusi0nking op 04-05-2020 15:03 ]

• Johnathan Wick
  • Niet online
Videokaart in ander slot --> geen effect.

Wie o wie komt met de gouden tip?

In ieder geval bedankt, @Fusi0nking voor de reacties.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als een PC enkele treden is gevallen met het gewicht van CPU koeler en GPU in het slot, dan is het goed mogelijk dat er traces van het moederbord defect zijn. Sowieso heeft je CPU een eigen iGPU, ik zou eens kijken of daar wel beeld vandaan komt om een en ander uit te sluiten. Sowieso bij dit soort problemen eigenlijk helemaal terug naar de basis:

- Buiten je case opbouwen (op een doos bijvoorbeeld)
- alleen CPU + Koeler
- 1 reepje ram
- iGPU
- alternatieve PSU

Vanaf daar verder werken tot je het probleem gevonden hebt. Als het met bovenstaande setup niet werkt dan kan je eigenlijk wel het moederbord afschrijven. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Johnathan Wick
  • Niet online
millman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:42:
Sowieso heeft je CPU een eigen iGPU, ik zou eens kijken of daar wel beeld vandaan komt om een en ander uit te sluiten.
Uhm, waarschijnlijk sla ik de plank mis, maar mijn ASUS Rampage II Gene heeft toch geen onboard GPU?
Of is een iGPU iets anders / wat ik niet ken of begrijp?

Of heeft de i7 920 een iGPU?

Voor de rest ga ik aan de slag met je goede tips..

[ Voor 3% gewijzigd door Johnathan Wick op 04-05-2020 19:21 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je hebt helemaal gelijk, een i7 uit die generatie had geen interne GPU. Voor de rest blijft mn advies staan. Eventueel met een andere GPU testen dus. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

als hij niet opstart geeft hij dan geen melding op de LCD POSTER?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Johnathan Wick
  • Niet online
millman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:37: Eventueel met een andere GPU testen dus. Succes!
Heb 3 videokaarten liggen, alledrie leveren geen verbetering op helaas..

• Johnathan Wick
  • Niet online
@brid Nee, lcd poster geeft enkel de tijd aan sinds stroomtoevoer. Enige andere melding is "Fail" na elke MemOK test.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Als demonteren hetzelfde is als een paar treden naar beneden vallen, wil ik niet weten hoe jij dingen uit elkaar haalt.

Doen de ventilatoren nog iets? Al een andere voeding geprobeerd?
Anders denk ik dat het moederbord kapot is.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 05-05-2020 12:06 ]

• Johnathan Wick
  • Niet online
@WEBGAMING lol, nee. Eerst 5 treden gevallen. Systeemkast gedeukt en daarom gedemonteerd en kast rechtgebogen. Meteen nieuwe cpu koeler gekocht en pasta vervangen (cpu werd al warm, dus was al mijn plan)

Ventilatoren, leds etc. doen het gewoon.

Geen reserve voeding liggen helaas.

PC winkel helaas dicht vandaag, dus morgen pas wegbrengen..

[ Voor 6% gewijzigd door Johnathan Wick op 05-05-2020 13:40 ]

• Johnathan Wick
  • Niet online
PC weggebracht, moederbord is overleden.
Vanavond nieuwe ophalen (EVGA X58 classified) en alles weer monteren..

Iedereen bedankt voor de tips!

[ Voor 4% gewijzigd door Johnathan Wick op 06-05-2020 17:32 ]

Pagina: 1