Asus Zenbook 14 ventilator blijft aanslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeckDekk
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-09 18:36
Sinds een tijd maakt mijn Zenbook 14 (UX433FA) ietwat interessante geluiden. De ventilator (althans, ik gok dat het de ventilator is) lijkt, voordat hij aanslaat, een "plop" geluid te maken. Ik merk niets qua vertraging of andere problemen. Het is alleen vrij vervelend als ik dagelijks mijn laptop "plop hnnnnnnnnnghhhhh" geluiden hoor maken. Sinds vandaag doet hij dit frequenter en lijkt hij zichzelf te onderbreken om opnieuw te "ploppen" en "hhhnnnnnnnghhh'en'".

Ik ben terug gegaan naar de verkoper (Coolblue) maar zij konden niets horen en wisten ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik kan achterhalen of dit a) überhaupt een probleem is en b) wat ik hier eventueel aan zou kunnen doen?
..

Ik heb CPUID HWMonitor en CoreTemp gedraaid en die geven het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQMr_woXGDMhPXpNZkQGEH0So1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8hsTSMbQgpCEA1ckICt8Rv6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RefZP77bJGsvcbaMyAXNFwjQZzg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Dnh2eUfzQ8UDaAOtLyT1qdi.jpg?f=fotoalbum_tile

...

Ik weet ook niet of dit de juiste software is om het probleem te achterhalen, maar ik wist niet waar te beginnen.

Thanks alvast!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Sinds wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeckDekk
Het plop geluid al sinds vorig jaar. Het heeft voor zover ik kan zien geen effect op laptop-prestatie en Coolblue zegt: "Als je hem opent ben je je garantie kwijt en wij kunnen hem alleen naar Asus opsturen. Dan ben je hem wel 3 weken kwijt". En aangezien ik mijn laptop voor werk nodig heb is dat geen optie.Ze hebben wel wat lucht door de fans gespoten waardoor er maar een beetje stof uit kwam. Hij is dus niet schmutzig van binnen.

Het telkens opnieuw aanslaan van de ventilator is iets van de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 19:53
Het beste is om zelf een RMA bij Asus zelf aan te vragen dan krijg je gewoon een retour label die je kan uit printen en op de doos plakken. Mijn ervaring is dat het veel sneller gaat als via de winkel van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeckDekk
@robj28 Ik denk dat je gelijk hebt, en als ik een vervangende werk laptop zou hebben zou ik dit allang hebben gedaan. Maar ik wil eerst zelf alle mogelijkheden bekijken en checks uitvoeren omdat ik niet zonder deze laptop op dit moment kan. Mogelijkheid voor een werklaptop is er jammer genoeg niet namelijk.