Sinds een tijd maakt mijn Zenbook 14 (UX433FA) ietwat interessante geluiden. De ventilator (althans, ik gok dat het de ventilator is) lijkt, voordat hij aanslaat, een "plop" geluid te maken. Ik merk niets qua vertraging of andere problemen. Het is alleen vrij vervelend als ik dagelijks mijn laptop "plop hnnnnnnnnnghhhhh" geluiden hoor maken. Sinds vandaag doet hij dit frequenter en lijkt hij zichzelf te onderbreken om opnieuw te "ploppen" en "hhhnnnnnnnghhh'en'".
Ik ben terug gegaan naar de verkoper (Coolblue) maar zij konden niets horen en wisten ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik kan achterhalen of dit a) überhaupt een probleem is en b) wat ik hier eventueel aan zou kunnen doen?
..
Ik heb CPUID HWMonitor en CoreTemp gedraaid en die geven het volgende aan:
...
Ik weet ook niet of dit de juiste software is om het probleem te achterhalen, maar ik wist niet waar te beginnen.
Thanks alvast!
...
Ik ben terug gegaan naar de verkoper (Coolblue) maar zij konden niets horen en wisten ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik kan achterhalen of dit a) überhaupt een probleem is en b) wat ik hier eventueel aan zou kunnen doen?
..
Ik heb CPUID HWMonitor en CoreTemp gedraaid en die geven het volgende aan:
![]() | ![]() |
...
Ik weet ook niet of dit de juiste software is om het probleem te achterhalen, maar ik wist niet waar te beginnen.
Thanks alvast!
...