Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bestaat er een combi-schakelaar voor rolluik en buitenlamp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:03
Beste tweakers,

Binnenkort wordt er een rolluik gemonteerd voor mijn schuifpui. Binnen zit op ca. 1m. hoogte en ca 15 cm vanaf het kozijn een enkelvoudige wipschakelaar voor 2 buitenlampen links en rechts naast de schuifpui. In de inbouwdoos zijn een fase, nul en aarde aanwezig. De installateur van het rolluik wil vanaf buiten naar die inbouwdoos boren en de voedingskabel voor de motor door de rolluikgeleiders voeren.
Aangezien ik geen opbouwschakelaar naast de bestaande inbouwschakelaar wil, ga ik die inbouwdoos gebruiken.
Het mooiste zou zijn om de wipschakelaar te vervangen door een dubbele (combinate) schakelaar: een halve wipschakelaar voor de bestaande buitenverlichting, de andere helft voor een bedieningsschakelaar van het rolluik. Bestaan deze?
Mocht dit niet het geval zijn, dan kies ik voor een normale inbouw jaloezieschakelaar. Daarbij wil ik dan de lampen voorzien van constante voeding (als dit mag) en dan lampen met een sensor ophangen.
Als dit niet mag is het helaas einde oefening voor de buitenlampen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Gegoogeld op jaloezieschakelaar en jaloezie combinatie schakelaar

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Kun je er geen doos naast boren en dan een dubbel raampje zetten? Anders kun je denk ik gewoon een dubbele rolluik bediening zetten en dan de ene schakelaar maar 1 zwarte aansluiten. Moet je wel een versie hebben die niet terug naar het midden gaat, anders moet je de hele avond de schakelaar vasthouden :)

[Voor 64% gewijzigd door BCC op 02-05-2020 15:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:03
Zo'n dubbele bediening is inderdaad ook nog een optie. Boren wil ik liever niet maar dat kan ook ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:19
BCC schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:43:
Kun je er geen doos naast boren en dan een dubbel raampje zetten? Anders kun je denk ik gewoon een dubbele rolluik bediening zetten en dan de ene schakelaar maar 1 zwarte aansluiten. Moet je wel een versie hebben die niet terug naar het midden gaat, anders moet je de hele avond de schakelaar vasthouden :)
Raampjes zijn ~79-80mm, dozenboor is 82mm. Als je het in een reeds afgewerkte wand doet, zul je het dus heel iets kunnen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:05
@kabeltjekabel nee je meet gewoon het midden uit en zaagt met een dozenboor een halve maan uit de oude doos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:19
BCC schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:13:
@kabeltjekabel nee je meet gewoon het midden uit en zaagt met een rozenboom een halve maan uit de oude doos.
Wordt de 82mm dan magisch minder? Wordt het raampje dan groter? :?

EDIT:

Dit is achteraf (dus toen het glasviesbehang er al opzat, uitgebreid van 1 30mm doos naar 5 stuks 50mm; je ziet hier dus iets van schade omdat het 82mm gat iets groter is dan het ~79-80mm raampje.

[Voor 50% gewijzigd door kabeltjekabel op 02-05-2020 17:02]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True