App alleen beschikbaar in andere landen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
Na urenlang zoeken op internet, heb ik eindelijk de gele jurk gevonden die ik toevallig een keer online tegenkwam. Nu is alleen net nadeel: de website/ app Mercari waar het aangeboden wordt, is alleen beschikbaar in Japan en Verenigde Staten :|

Is er een work around voor dit probleem? (Ik kan het laten versturen via MyUS, maar dan heb ik toch eerst toegang nodig tot de app.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:24:
Na urenlang zoeken op internet, heb ik eindelijk de gele jurk gevonden die ik toevallig een keer online tegenkwam. Nu is alleen net nadeel: de website/ app Mercari waar het aangeboden wordt, is alleen beschikbaar in Japan en Verenigde Staten :|

Is er een work around voor dit probleem? (Ik kan het laten versturen via MyUS, maar dan heb ik toch eerst toegang nodig tot de app.)
VPN en dan versturen naar MyUS?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
loki504 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:26:
[...]

VPN en dan versturen naar MyUS?.
Ik ben dus totaal niet technisch, maar werkt dat ook met een mobiel? (je kan alleen bestellen via de app).
Waar baseert de Play store überhaupt op dat ik niet in Japan woon? Op mijn internet? Op mijn type telefoon voor de EU markt? Of kan ik zelfs ergens instellingen aanpassen waardoor ze denken dat ik me in USA bevind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 19:21
Met een android telefoon kan je wellicht via apkmirror (of een dergelijke site) de app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl

VPN werkt ook met mobiel.aar zal niet de land settings veranderen.

Hoe er ook rekening mee dat boven de 22 euro er 21% btw bij komt. En x euro aan invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
loki504 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:47:
https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl

VPN werkt ook met mobiel.aar zal niet de land settings veranderen.

Hoe er ook rekening mee dat boven de 22 euro er 21% btw bij komt. En x euro aan invoerrechten.
Ah oei, lees dat ik dat dus maar 1x per jaar kan aanpassen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Ah oei, lees dat ik dat dus maar 1x per jaar kan aanpassen :/
Ja of je maakt tijdelijk een ander google account aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Hou er wel rekening mee omdat de app alleen beschikbaar is de VS en Japan dat het versturen naar Nederland ook nog een drempel kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Arthion-nl schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:57:
Hou er wel rekening mee omdat de app alleen beschikbaar is de VS en Japan dat het versturen naar Nederland ook nog een drempel kan worden.
Daarvoor benoemde Sharonh dus al 'MyUS', wat een service is dat producten vanuit Amerika naar andere landen voor je kan versturen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
helloitsme schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:44:
Met een android telefoon kan je wellicht via apkmirror (of een dergelijke site) de app installeren?
Ik denk dat het wel zoiets moet worden want Google heeft aan mijn IP-adres al gezien dat ik niet in USA ben ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat het wel zoiets moet worden want Google heeft aan mijn IP-adres al gezien dat ik niet in USA ben ;(
Daar kan je dus een VPN voor gebruiken. Met een VPN maskeer je waar je je echt bevindt, en kan je bijvoorbeeld doen alsof je in Amerika bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Daar kan je dus een VPN voor gebruiken. Met een VPN maskeer je waar je je echt bevindt, en kan je bijvoorbeeld doen alsof je in Amerika bent.
Weet je of het de moeite waard is? Of is het erg ingewikkeld en uren werk?

Is er iemand hier die het al eens gedaan heeft en me er wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Is er iemand hier die het al eens gedaan heeft en me er wat meer over kan vertellen?
Een VPN is geen uren werk. Kies een VPN, installeer de app ervan op je telefoon, zet die app aan, en stel daarmee in dat je wilt doen alsof je in Amerika bent. That's it.

VPN's kosten alleen wel vrijwel allemaal geld, en vaak zit je er gelijk een maand, jaar (of langer) aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Een VPN is geen uren werk. Kies een VPN, installeer de app ervan op je telefoon, zet die app aan, en stel daarmee in dat je wilt doen alsof je in Amerika bent. That's it.

VPN's kosten alleen wel vrijwel allemaal geld, en vaak zit je er gelijk een maand, jaar (of langer) aan vast.
Je hebt gelijk. Het was best gemakkelijk.
Enige nadeel nu weer... Ik heb voor de Playstore geen betaalmiddel dat aansluit bij USA! Dus ze geloven nog steeds niet dat ik daar ben. Manmanman, ze willen blijkbaar echt niet dat je dit even zomaar doet om een jurkje te bestellen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Sharonh op 02-05-2020 17:50 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 22:13
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Je hebt gelijk. Het was best gemakkelijk.
Enige nadeel nu weer... Ik heb voor de Playstore geen betaalmiddel dat aansluit bij USA! Dus ze geloven nog steeds niet dat ik daar ben. Manmanman, ze willen blijkbaar echt niet dat je dit even zomaar doet om een jurkje te bestellen :X
Al een mail gestuurd? Misschien willen ze het wel via een alternatieve weg in orde maken ipv. via de website winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
bottom line schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:03:
[...]

Al een mail gestuurd? Misschien willen ze het wel via een alternatieve weg in orde maken ipv. via de website winkel :)
Het is een soort Ebay of Marktplaats. Heb al gekeken of ik de verkoper ergens anders op internet kan vinden maar het is zo'n generieke naam dat ik er niet verder mee kom. Om een bericht te sturen moet ik de app hebben... En dat lukt nou weer juist niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:59
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Je gaat nu aan (voornamelijk) mannen vragen of het de moeite is om een VPN verbinding op te zetten, om aan de andere kant van de wereld met een lokale app een jurk te bestellen, om die dan weer met een omweg naar jou toe te laten sturen? :7

Mannen antwoord: wat is er mis met die gele van de c&a? ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@sharonh Heb je ook een reverse image search gedaan op het jurkje?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb eigenlijk vaak kleding besteld in landen die niet naar NL wilden sturen (hier even een reactie van een vrouw die snapt dat je precies die gele jurk wil). Dat waren echter alleen websites en je kon dan een adres invullen dat in het land lag waar ze wel heen wilden shippen. MyUS bijvoorbeeld maar er zijn er meer.

Je geeft alleen aan dat het hier om een app gaat. Die zien dus je locatie? De app werkt niet indien je niet op een locatie van hun keuze zit?

Ja het kan gewoon hoor. Indien je een NordVPN hebt kun je zo de locatie uitzoeken waar je zogenaamd je locatie c.q. IP hebt. Die VPN kan ook op je telefoon geinstalleerd worden. Geen probleem. Niet iedere VPN gaat het werken want ze hebben soms door. Maar daarna komt waarheen ga je shippen? MyUS is prima, maar de invoerrechten schrik je je dood van. Ze werken wel mee om het als gift te sturen. Legaal is dit uiteraard niet helemaal maar de vraag is wie nu eigenlijk de regels schendt fiscaal.

Is het de US? Dat maakt het wel te doen, maar Japan niet zo makkelijk want de taal is issue en de weg daar ken ik helemaal niet.

Dit forum is niet bedoeld om illegale adviezen te geven dus ik raad je aan om een vriend/vriendin in de VS dit te laten bestellen en die mag het uiteraard sturen aan jou. De fratsen met VPN en MyUS zijn niet conform regelgeving en ze versturen vaak buiten de regels om zodat je geen invoer en BTW betaalt. Ik kan je dit eigenlijk niet adviseren. de consequenties zijn voor jou. Indien webshop het niet wil ben je in overtreding contractueel. Ik kan je niet zeggen wat consequenties zijn. Geld betalen en nooit wat ontvangen is een mogelijke issue en er is geen aankoopbescherming.

[ Voor 48% gewijzigd door LucyLG op 05-05-2020 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sharonh schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:07:
[...]

Het is een soort Ebay of Marktplaats. Heb al gekeken of ik de verkoper ergens anders op internet kan vinden maar het is zo'n generieke naam dat ik er niet verder mee kom. Om een bericht te sturen moet ik de app hebben... En dat lukt nou weer juist niet 8)7
In je startpost heb je het over Mercari, en als ik naar https://www.mercari.com/ ga, dan kom ik volgens mij gewoon op de website die jij bedoelt. Heb je überhaupt een app nodig en kan je het niet via de website zelf voor elkaar krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ook even gekeken en Mercari is niet verkoper maar degene die aanbiedt op dat platform. Die bepaalt waarheen die wil versturen. Je kan diegene toch vragen om uitzondering te maken voor jou?

Let wel dat vanuit VS de invoerrechten heftig zijn en die jurk stuk duurder worden kan indien die boven bedrag valt. Heel duur kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Gewoon lekker legaal houden, en als je dat jurkje echt zo graag wil, even met Elly mailen:

https://www.fromus2eu.nl/over-ons/

Zij kunnen het vast voor jou bestellen, maar zoals eerder al aangegeven, zullen er wel fikse kosten bijkomende zijn, zowel voor de service als de BTW en import.

Maar nogmaals, er zijn gewoon legale alternatieven.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
ja legaal bestellen en diegene het aan jou laten doorsturen kan. Diegene kan het als "gift aan je doorsturen maar dat is niet conform regels/wet. Iedereen doet het hoor, maar dat is niet waar dit forum voor is. Ontduiken van regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

LucyLG schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 02:29:
ja legaal bestellen en diegene het aan jou laten doorsturen kan. Diegene kan het als "gift aan je doorsturen maar dat is niet conform regels/wet. Iedereen doet het hoor, maar dat is niet waar dit forum voor is. Ontduiken van regels
Lees eens goed op de pagina van Elly, zij sturen geen gift labels...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 15:46

liberque

Vrijzinnig!

Je maakt een nieuw Google account aan en je kiest daarbij dat je woont in de VS. Je geeft als adres je gegevens van myus op. Daarna voeg je dit account toe aan je telefoon en selecteer je dit account als primair account op je telefoon. Je kan nu alle VS apps downloaden van de Play Store. Je IP heeft hier niks mee te maken: de Google Playstore kijkt naar je landinstellingen in je account.

Lukt het niet verwijder dan tijdelijk even je normale Nederlandse account van je telefoon zodat alleen het VS account erop staat. Dat is de snelste work arround.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hoe moet je betalen? Ik heb ook wel eens gehad dat de creditcard is geweigerd vanwege land van afkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb even op de site gekeken en zag voornamelijk tweedehands merkkleding. Misschien verkopen ze ook restanten. Het gaat dan om artikelen waar individueel iets mee mis mee kan zijn, dat zie je niet altijd direct op de foto's. Maar als het product niet goed is, stuur je het terug en krijg je je geld terug.

Terugsturen binnen de VS is goedkoop, maar internationaal terugsturen is (zeker als dat via een tussenpersoon moet en je ook nog eens BTW en invoerrechten betaald hebt) veel te duur.

Daarom hebben verkopers in de VS vaak dit soort "regels" om klanten ellende te besparen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Indien je van een doorzend service gebruik maakt in de VS sturen ze het aan je door en gebruik je hun adres als ontvanger.

Ze maken het pakket wel open...

Ze verpakken het opnieuw en sturen het aan jou. Het ligt eraan wat ze op de douane formulieren aangeven. Indien het een gift is of een vervanging van een product dat je besteld hebt betaal je geen invoer, btw etc
Pagina: 1