Ik heb eigenlijk vaak kleding besteld in landen die niet naar NL wilden sturen (hier even een reactie van een vrouw die snapt dat je precies die gele jurk wil). Dat waren echter alleen websites en je kon dan een adres invullen dat in het land lag waar ze wel heen wilden shippen. MyUS bijvoorbeeld maar er zijn er meer.
Je geeft alleen aan dat het hier om een app gaat. Die zien dus je locatie? De app werkt niet indien je niet op een locatie van hun keuze zit?
Ja het kan gewoon hoor. Indien je een NordVPN hebt kun je zo de locatie uitzoeken waar je zogenaamd je locatie c.q. IP hebt. Die VPN kan ook op je telefoon geinstalleerd worden. Geen probleem. Niet iedere VPN gaat het werken want ze hebben soms door. Maar daarna komt waarheen ga je shippen? MyUS is prima, maar de invoerrechten schrik je je dood van. Ze werken wel mee om het als gift te sturen. Legaal is dit uiteraard niet helemaal maar de vraag is wie nu eigenlijk de regels schendt fiscaal.
Is het de US? Dat maakt het wel te doen, maar Japan niet zo makkelijk want de taal is issue en de weg daar ken ik helemaal niet.
Dit forum is niet bedoeld om illegale adviezen te geven dus ik raad je aan om een vriend/vriendin in de VS dit te laten bestellen en die mag het uiteraard sturen aan jou. De fratsen met VPN en MyUS zijn niet conform regelgeving en ze versturen vaak buiten de regels om zodat je geen invoer en BTW betaalt. Ik kan je dit eigenlijk niet adviseren. de consequenties zijn voor jou. Indien webshop het niet wil ben je in overtreding contractueel. Ik kan je niet zeggen wat consequenties zijn. Geld betalen en nooit wat ontvangen is een mogelijke issue en er is geen aankoopbescherming.
[
Voor 48% gewijzigd door
LucyLG op 05-05-2020 01:46
]