Hoi, met de bijzondere tijden die we doorgaan heb ik besloten mezelf eens een keer iets leuks te geven. Ik heb daarom besloten om mijn eigen PC te gaan bouwen. Het belangrijkste doel van deze PC is Star Citizen te kunnen spelen. Ik volg de development al vele jaren, maar met een oude iMac kun je echter niet veel meer doen dan kijken.
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het samenstellen van een eigen PC, en graag hoor ik jullie gedachten en voorstellen hierover.
Ik sta ook open voor 2e hands componenten om geld te besparen, mits deze natuurlijk van goede kwaliteit zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name waarschijnlijk gamen, met als doel Star Citizen op een goede frame rate te kunnen spelen. Er zijn ook nog wel andere games die ik speel maar verwacht dat die niet zwaarder zullen zijn dan Star Citizen
Hiernaast ook een aantal andere programma's, zoals SolidWorks en CodeSys
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb tot nu toe niet echt een vast bedrag gesteld, maar ik dacht zelf dat met ongeveer 1000,- ik een heel eind zou moeten kunnen komen. Als er goede redenen zijn net iets hoger te gaan zitten zou dit ook wel kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muist, toetsenbord en monitor zijn al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede (stille) PC, die ook toekomstbestendig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe open voor alles, al is volgens mij momenteel Radeon qua prijs/kwaliteit beter. Ik heb er echter niet al te veel verstand van dus dat laat ik aan de professionals over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben momenteel aan het kijken voor 2e hands behuizingen van Fractal Design (Define R4 of R5) dus ruimte zal niet het probleem zijn denk ik? Voorkeur gaat uit naar een zo stil mogelijk systeem, en dat de mogelijkheid heeft later uitgebreid te worden als het nodig is.
Ga je overklokken?
Was het niet per se van plan, met name omdat ik hier niet veel verstand van heb.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderaan zelf wat onderdelen bij elkaar gesteld met wat ik zelf dacht een goede PC te kunnen zijn. Graag hoor ik van jullie of dit echt zo is, of dat ik beter iets anders kan halen.
Als het blijkt dat het handig is om nog extra componenten te halen, zoals bijvoorbeeld een processorkoeling hoor ik het ook graag.

Ik sta ook open voor 2e hands componenten om geld te besparen, mits deze natuurlijk van goede kwaliteit zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name waarschijnlijk gamen, met als doel Star Citizen op een goede frame rate te kunnen spelen. Er zijn ook nog wel andere games die ik speel maar verwacht dat die niet zwaarder zullen zijn dan Star Citizen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb tot nu toe niet echt een vast bedrag gesteld, maar ik dacht zelf dat met ongeveer 1000,- ik een heel eind zou moeten kunnen komen. Als er goede redenen zijn net iets hoger te gaan zitten zou dit ook wel kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muist, toetsenbord en monitor zijn al aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede (stille) PC, die ook toekomstbestendig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe open voor alles, al is volgens mij momenteel Radeon qua prijs/kwaliteit beter. Ik heb er echter niet al te veel verstand van dus dat laat ik aan de professionals over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben momenteel aan het kijken voor 2e hands behuizingen van Fractal Design (Define R4 of R5) dus ruimte zal niet het probleem zijn denk ik? Voorkeur gaat uit naar een zo stil mogelijk systeem, en dat de mogelijkheid heeft later uitgebreid te worden als het nodig is.
Ga je overklokken?
Was het niet per se van plan, met name omdat ik hier niet veel verstand van heb.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderaan zelf wat onderdelen bij elkaar gesteld met wat ik zelf dacht een goede PC te kunnen zijn. Graag hoor ik van jullie of dit echt zo is, of dat ik beter iets anders kan halen.
Als het blijkt dat het handig is om nog extra componenten te halen, zoals bijvoorbeeld een processorkoeling hoor ik het ook graag.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 433,- | € 433,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 78,30 | € 78,30 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 77,99 | € 77,99 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 112,91 | € 112,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 986,20 |