Beste tweakers,
Een collega heeft mij gevraagd om hem te helpen met het samenstellen van een systeem. Hij is een vervend console speler en stapt nu in pc gaming/streaming.
Even ter referentie, de games die hij in gedachten heb zijn Tera, The Lord of the Rings Online en MapleStory. Voor de rest alleen maar offline PC games (hetzij via disc of Steam) en grotendeels RPGs en RTS titels. Geen FPS
Hij is van plan om het systeem aan te sluiten op een OLED TV scherm.
Gamen, streamen en video editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij gaf aan 1500 tot 2000. Maar heb al door dat we zeker de 2000 zullen aantikken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in de wensenlijst nu 1x 2tb ssd gestopt. Maar vraag me sterk af, gezien video editen, of dat voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur.
Ga je overklokken?
In het begin niet, later hoogst waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zelf heb ik wel game pc's samengesteld. Maar deze waren vooral gericht op gaming. Aangezien hier streamen en video editen bijkomen is het voor mij een nieuwe wereld die open gaat. Ik heb gekeken naar de BBG's en meerdere onderdelen daaruit gehaald.
Wat ik graag zou willen weten of dit totale overkill is... of zelfs nog te weinig.
Moet er een harde schijf bijkomen?
Als er wat bezuinigd moet worden, waar kan ik dat het beste doen?
Is, gezien de games die hij speelt/gaat spelen 4k realistisch of is Full HD meer dan genoeg?
Een collega heeft mij gevraagd om hem te helpen met het samenstellen van een systeem. Hij is een vervend console speler en stapt nu in pc gaming/streaming.
Even ter referentie, de games die hij in gedachten heb zijn Tera, The Lord of the Rings Online en MapleStory. Voor de rest alleen maar offline PC games (hetzij via disc of Steam) en grotendeels RPGs en RTS titels. Geen FPS
Hij is van plan om het systeem aan te sluiten op een OLED TV scherm.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?De YouTube videos waarvoor ik gameplay opneem wil ik tot 4K ondersteunen. De streams op Twitch tot 720p60 terwijl ik in 4K speel.
Gamen, streamen en video editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij gaf aan 1500 tot 2000. Maar heb al door dat we zeker de 2000 zullen aantikken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb in de wensenlijst nu 1x 2tb ssd gestopt. Maar vraag me sterk af, gezien video editen, of dat voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur.
Ga je overklokken?
In het begin niet, later hoogst waarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zelf heb ik wel game pc's samengesteld. Maar deze waren vooral gericht op gaming. Aangezien hier streamen en video editen bijkomen is het voor mij een nieuwe wereld die open gaat. Ik heb gekeken naar de BBG's en meerdere onderdelen daaruit gehaald.
Wat ik graag zou willen weten of dit totale overkill is... of zelfs nog te weinig.
Moet er een harde schijf bijkomen?
Als er wat bezuinigd moet worden, waar kan ik dat het beste doen?
Is, gezien de games die hij speelt/gaat spelen 4k realistisch of is Full HD meer dan genoeg?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 334,- | € 334,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 619,90 | € 619,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Tv-kaarten | Elgato Game Capture 4K60 Pro MK.2 | € 242,05 | € 242,05 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 212,10 | € 212,10 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 264,22 | € 264,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.170,90 | ||