Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade op bestaande systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robsnor
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-09 13:49
Hi medetweakers,

Enige tijd geleden (+-2jaar) heb ik een pc samengesteld en gebouwd met behulp van jullie input.
Momenteel ben ik op zoek naar een upgrade voor mijn PC. Als eerst wil ik kijken naar de goedkope(re) upgrades die relatief veel performance leveren. Daarnaast natuurlijk ook geïnteresseerd in tips over het upgraden van andere onderdelen.

Mijn eerste gedachte ging uit naar het upgrade van RAM. (verder naar benden heb ik beschreven welke RAM ik heb gevonden)

Mijn huidige setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI H110M ECO€ 62,89€ 62,89
1VideokaartenPowercolor Radeon RX 480 4GB Red Dragon€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master N200 Closed€ 48,15€ 48,15
1Geheugen internCrucial CT8G4DFD8213€ 100,43€ 100,43
1VoedingenCorsair CX450M€ 65,10€ 65,10
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 275GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,62

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen & browsen, speel niet de nieuwste van de nieuwste games maar wil wel maximale performance uit de games die ik speel:
- League of legends
- Counter-strike GO
- Rust

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eerst upgrade uitvoeren die het minst kosten en het meest opleveren. Ik ben bereid zo 300-400 euro uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn eerste gedachte gaat uit naar een RAM upgrade omdat ik momenteel een reep van 8gb heb.
Eventueel nog een andere upgrade, maar ik ben niet zo thuis in de comptabiliteit van de onderdelen en welke het best met elkaar samen werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst doe ik eerst de upgrades die het minst geld kosten en het meest performance opleveren.

Ga je overklokken?
Was het niet van plan, heb dit nog nooit eerder gedaan

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie mede-tweakers advies ontvangen over welke onderdelen als eerst te upgraden.
Ik heb niet zoveel verstand van onderdelen en hoe deze met elkaar samenwerken (of ze uberhaubt samenwerken). Mijn eerste gedachte was om een upgrade te doen op mijn RAM van 8gb naar 16gb.
maar misschien zeggen jullie wel ik zou mijn GPU upgraden.

Ben dus voornamelijk opzoek naar advies m.b.t goedkope(re) upgrades voor mijn pc.
Zelf had ik als RAM upgrade deze in gedachte: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

De vraag is alleen of dit op mijn moederboard past?

Alle reacties

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik zou je RAM upgraden, 16GB is in 2020 echt wel standaard. Zelfs 32GB voor een high-range game machine is niet meer bijzonder tegenwoordig. Ik zag dat je je hele kit wilt vervangen maar Intel CPU's gebruiken de snellere RAM niet echt, daarom kan een extra stick 8GB ook goed zijn behalve als je van plan bent een upgrade te maken naar Ryzen in de komende 2 jaar, dan zou ik wel voor 3200 of 3600 mHz RAM gaan.

Daarna als je vooral opzoek bent naar game-performance bent kan je een GPU upgrade nemen. een Radeon RX 5700 kan een goede upgrade zijn voor €340. Een goedkoper alternatief is de 5600XT voor €300. Dan kan je een 5600XT en een hele nieuwe kit RAM nemen binnen je budget

Je moederbord kan die Corsair kit RAM aan, je moederbord kan namelijk tot 32GB RAM

Hoop dat dit helpt!

• Robsnor
Hi Supertoine,

bedankt voor je reactie.

Maakt het dan nog uit wat voor ram ik koop? Degene die ik gekozen had(pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16) is 3200 mHz maar ik ben niet van plan een upgrade te maken naar ryzen, is er dan geen beter alternatief

Daarnaast lijkt de radeon rx 5700 mij een goeie uprade, maar werkt deze wel goed samen met mijn huidige CPU en moederboard? of moet ik deze dan ook upgraden.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:07
Waar loop je nu tegenaan met die spellen, heb je FPS drops? Loopt je CPU, GPU of RAM tegen het limiet aan? Want zowel League of Legends als CS GO moeten eenvoudig 60 fps geven.

Rust heeft wel iets hogere eisen. Kan me herinneren dat ik zelfs met behoorlijke specs FPS drops daar had.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
lamaa1 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:43:
Waar loop je nu tegenaan met die spellen, heb je FPS drops? Loopt je CPU, GPU of RAM tegen het limiet aan? Want zowel League of Legends als CS GO moeten eenvoudig 60 fps geven.

Rust heeft wel iets hogere eisen. Kan me herinneren dat ik zelfs met behoorlijke specs FPS drops daar had.
Dit dus.

Eerst kijken waar nu de bottleneck ligt.
Zowel 8 GB Ram en trage quadcore zonder Hypertreading kunnen flinke framedrops veroorzaken.

• Robsnor
Bottle neck ligt momenteel bij FPS drops.
Ik heb redelijk steady FPS in het hoofdmenu, zodra ik een potje (CSgo) start krijg ik tijdens de game FPS drops, dit maakt het af en toe flink vervelend om te spelen.

Dit is dus eventueel op te lossen met wat extra ram?
Pagina: 1