Windows Storage server 2012 upgraden naar Server 2016

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 13:19
Ik draai op dit moment thuis een server voor mijn bestanden. Deze server doet dus eigenlijk dienst als een NAS.

Destijds heb ik hier Windows Storage Server 2012 op geïnstalleerd maar dit wil ik nu upgraden naar Windows Server 2016. Helaas lukt dit niet omdat Storage Server 2012 anders is dan Server 2016 en ik dan dus alles kwijt zou raken.

Is het mogelijk om Storage Server 2012 te upgraden naar Server 2016 zonder bestanden kwijt te raken? Ik wil eigenlijk zonder problemen weer verder kunnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Alleen naar Windows Storage Server 2016 blijkbaar. Dus zul je daarvan een licentie moeten aanschaffen.

https://docs.microsoft.co.../installation-and-upgrade

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Storage server wordt niet via de standaard retail kanalen verkocht maar alleen geleverd aan fabrikanten van opslagapparatuur. Kans bestaat dus dat je er als particulier niet zomaar aan kan komen.

Alternatief is 2016 standard nemen (pak dan gelijk server 2019) en daar de nodige storage rollen en features installeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
nelizmastr schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:35:
Storage server wordt niet via de standaard retail kanalen verkocht maar alleen geleverd aan fabrikanten van opslagapparatuur. Kans bestaat dus dat je er als particulier niet zomaar aan kan komen.

Alternatief is 2016 standard nemen (pak dan gelijk server 2019) en daar de nodige storage rollen en features installeren.
Heeft Storage Server niet een bepaald voordeel m.b.t. CALs?
Storage Server is overigens als retailversie gewoon te koop bij de distri's.