Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD 3950x advies en gedachte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:17
Beste,

ik ben bezig met een AMD 3950X build, dit gaat wat langzaam want corona.

ik ga er voornamelijk Adobe suite(premiere/after effects/audition/photoshop) op draaien, blender, hyper-V en wat games.

ik heb al enkele onderdelen en ben nog bezig met andere.
ik heb;
- Corsair H150i
- Corsair 850w voeding

heb nog openstaan,

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 788,-€ 788,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ULTRA€ 299,-€ 299,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-64GVK€ 348,90€ 348,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.525,80

in een video van gamer nexus hoor ik wat dingen terug. iets over dat je niet 2 bankjes geheugen kan plaatsen maar dit moet 4 zijn want AMD. dit heb ik nog niet eerder gehoord. en dat sommige geweldige geheugen niet lekker loopt met bepaalde moederborden fabrikanten. hij verwijst dan ook terecht naar de QVL van de fabrikanten. nou moet ik zeggen dat ik gamer nexus lastig kan verstaan, dus kan het verkeerd gehoord hebben. ik wil beginnen met 64GB geheugen met de mogelijkheid om dit uit te breiden. geheugen wat ik in mijn lijst heb staan vind ik niet terug op de QVL lijst. kan iemand mij op weg helpen met mijn geheugen vraag ? welk geheugen werkt geweldig met de Aorus lijn van gigabyte.

SSD/NVME
ander punt waar ik tegen aan loop is dat uit testen blijkt dat het niet uitmaakt welke NVME je gebruikt , gen3 of gen4. maar weet niet of dit wel zo is. doe ik er verstandig aan om mijn Samsung EVO 960 NVME over te zetten naar mijn nieuwe systeem of is gezien het meerjarig gebruik van deze het beter om een nieuwe te kopen en dan toch gen 3 of gen 4 SSD?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:20
4 geheugenmodules werken prima op X570 met een 3950X, als je maar de juiste modules neemt. Crucial Ballistix of G.Skill Trident Z Neo.

Er kan zowel gen3 als gen4 gebruikt worden als NVME. Je zou kunnen beginnen met je 960 EVO en later een gen4 toevoegen. Grote kans dat ze dan goedkoper zijn want ssd's zijn de laatste tijd toch wel wat in prijs gestegen.

Zou wel een andere behuizing nemen dan de erg krappe Meshify C. pricewatch: be quiet! Dark Base 700 Zwart ofzo welke meer en betere koelmogelijkheden heeft.

• tja
dank.
punt is dat die geheugen modules in een kit van 2 komen dus ik kom in eerste setup niet aan 4. tweede is de vraag of deze set wel geschikt is voor dit moederbord. ik ga even kijken naar de kast. ik dacht ook aan de grotere versie van de meshy s2.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:20
tja schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:58:
dank.
punt is dat die geheugen modules in een kit van 2 komen dus ik kom in eerste setup niet aan 4.
Als je nu met 64GB met 4 modules begint kan je later niet uitbreiden naar 128 zonder al het ram te vervangen. Dus nu beginnen met 2 modules om er op een later moment nog 2 te kunnen bij plaatsen.
tweede is de vraag of deze set wel geschikt is voor dit moederbord.
Als er iets geschikt is voor X570 en Ryzen 3xxx dan zijn het juist die modules.

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Het verschil tussen gen 3 en gen 4 Nvme SSD's is zo klein in dagelijks gebruik en ook foto/video bewerken dat het het niet waard is. LinusTechTips heeft recent een video gemaakt over SATA, Gen 3 en Gen 4. Super interessant om je keuze te maken.

Video: YouTube: YouTube

• tja
Uszka schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Als je nu met 64GB met 4 modules begint kan je later niet uitbreiden naar 128 zonder al het ram te vervangen. Dus nu beginnen met 2 modules om er op een later moment nog 2 te kunnen bij plaatsen.

[...]

Als er iets geschikt is voor X570 en Ryzen 3xxx dan zijn het juist die modules.
ik was er weer mee bezig en las je bericht nog een keer.
volgens mij moet het ook wel goed zitten met de aankomende 4950x

dank, dat had ik nog niet gedaan.
Pagina: 1