Mijn details
Ziggo 500Mbit kabel internet
Windows 10 computer met 1.000Mbit poort verbonden met cat 6 kabel aan ZIggo modem
DNS server van Google en Cloudflare geprobeerd
IPv6 in- en uitgeschakeld, lijkt geen effect te hebben
Edge, Chrome en Firefox hebben hetzelfde probleem
Ziggo modem reset heeft niets geholpen
Speedtest.net resultaat: 500/40, volle snelheid
Workaround
ipconfig /renew lijkt de snelheid tijdelijk te herstellen
Probleem
De response time van websites is tenenkrommend traag (tot wel 30 seconden). Dit probleem doet zich voor op elke website (van google.com tot outlook en tweakers). Het probleem ervaar ik ook op mijn andere apparaten (MacBook, iPhone), maar daar komt het minder vaak voor en lost het zich binnen een minuut vanzelf weer op. Daardoor lijkt het probleem bij de modem te liggen, maar de modem reset heeft niks geholpen.
Als jullie behalve de bovengenoemde oplossingen nog ideeën hebben, hoor ik het graag.
Ziggo 500Mbit kabel internet
Windows 10 computer met 1.000Mbit poort verbonden met cat 6 kabel aan ZIggo modem
DNS server van Google en Cloudflare geprobeerd
IPv6 in- en uitgeschakeld, lijkt geen effect te hebben
Edge, Chrome en Firefox hebben hetzelfde probleem
Ziggo modem reset heeft niets geholpen
Speedtest.net resultaat: 500/40, volle snelheid
Workaround
ipconfig /renew lijkt de snelheid tijdelijk te herstellen
Probleem
De response time van websites is tenenkrommend traag (tot wel 30 seconden). Dit probleem doet zich voor op elke website (van google.com tot outlook en tweakers). Het probleem ervaar ik ook op mijn andere apparaten (MacBook, iPhone), maar daar komt het minder vaak voor en lost het zich binnen een minuut vanzelf weer op. Daardoor lijkt het probleem bij de modem te liggen, maar de modem reset heeft niks geholpen.
Als jullie behalve de bovengenoemde oplossingen nog ideeën hebben, hoor ik het graag.
An a day keeps the doctor away.